Sociální média se stala důležitým politickým nástrojem jak ugandské vládní strany, tak opozice, tvrdí BBC. Během prezidentské kampaně v roce 2016 byly veškeré sociální sítě zablokovány. Prezident Museveni to zdůvodnil tím, že bylo nutné „zabránit šíření lží“.
Uganďané, kteří používají Facebook, Twitter, Viber či WhatsApp, za to zaplatí dvě stě ugandských šilinků denně (zhruba jedna koruna). Půlkilový bochník bílého chleba přitom v Ugandě podle webu Numbeo.com stojí zhruba 3 260 ugandských šilinků (přes osmnáct korun). Zákon vejde v platnost 1. července, ale zatím není jasné, jak bude vymáhán. Vláda se snaží zajistit, aby všechny SIM karty byly řádně registrovány.
Z jednačtyřiceti milionů obyvatel této africké země vlastní mobilní telefon 23,6 milionu lidí a internet užívá sedmnáct milionů Uganďanů.