Musk, který je novým majitelem významné komunikační platformy, se má podle Türka postarat o to, že „lidská práva budou v centru pozornosti managementu Twitteru“.
Společnost v pátek začala s propouštěním zhruba poloviny svých pracovníků a její zaměstnanci uvedli, že se to týká i týmu, jenž má na starosti lidská práva. Podle Türka to není „povzbudivý začátek“.
Musk chce propustit polovinu zaměstnanců společnosti Twitter, tvrdí média |
„Twitter je součástí globální revoluce, která změnila způsob naší komunikace,“ zdůraznil Türk. „Ale píšu s obavou a zlou předtuchou o našem digitálním veřejném prostranství a úloze Twitteru v něm,“ dodal rakouský diplomat.
„Respektování našich společných lidských práv by mělo stanovit vodítka pro používání a vývoj platformy,“ naléhá Türk.
Předplatné, které ruší ověřování profilů
Twitter v nové sobotní aktualizaci své aplikace pro zařízení s operačním systémem Apple iOS uvedl, že lidé využívající novou službu budou moci mít vedle svého jména modrou ikonu „stejně jako celebrity, podniky a politici“. Nová služba znamená konec současného systému ověřování profilů, který Twitter spustil v roce 2009, aby zabránil lidem vydávat se za známé osobnosti.
Odborníci vyjádřili ze změny systému obavy. Dosavadní systém sice nebyl dokonalý, pomáhal však uživatelům určit, zda jsou účty, z nichž čerpají informace, autentické. Firma v aktualizaci nehovoří o tom, že by ověřování profilů mělo být součástí nového systému používání modrých ikon, upozorňuje agentura AP.
Musk převzal Twitter a propustil jeho vedení. Vyhazování předtím popřel |
Musk převzetí společnosti Twitter za 44 miliard dolarů (zhruba 1,1 bilionu Kč) dokončil minulý týden. Následně rozpustil devítičlennou správní radu a stal se jediným ředitelem podniku.
V pátek Musk uvedl, že rušení pracovních míst je nevyhnutelné, protože Twitter prodělává čtyři miliony dolarů denně. Podnik se podle něj potýká s „masivním poklesem příjmů“ v důsledku tlaku aktivistů na inzerenty, aby na tuto platformu neumisťovali reklamu.
Reklama tvoří velkou část příjmů společnosti Twitter. Musk se minulý týden v otevřeném dopise obrátil na reklamní zákazníky podniku, ve kterém se snaží vysvětlit, proč se rozhodl firmu koupit, a vyvrací obavy o její budoucí vývoj pod jeho vedením. Twitter by se podle něj neměl stát „místem hrůzy“, kde lze říci cokoliv bez následků. Kritici se však obávají, že změna vlastníka povede k méně moderovanému obsahu, což podpoří nenávistné projevy na síti.