Promenáda v plavkách se zakazuje. Svůdnost je sexistická, rozhodli Britové

  • 324
Úřad regulující reklamu ve Velké Británii zakázal vysílání reklamního spotu módní značky Misguided. Přišla na ni totiž stížnost, že se dopouští vnímání žen, jako sexuálních objektů. Reklama zachycuje modelky v plavkách ve svůdných pózách. Firma se brání tvrzením, že ženy zobrazuje jako emancipované a sebevědomé.

„Reklama zobrazuje modelky na pláži s roztaženýma nohama ve svůdných pózách, ženu hladící si vnitřní stranu stehna,“ cituje vyjádření úřadu pro standardy v reklamě zpravodajský server The Huffington Post.

Televizní stanice ITV reklamu vysílala v průběhu reality show Love Island. Velká část obhajoby módní značky staví právě na kontextu, pořad se totiž odehrává během letních měsíců na pláži a jeho účastnice tráví většinu času spoře oblečené. Současně je určen pro diváky starší 16 let a je vysílán po deváté hodině večerní.

„Snažili jsme se o propagaci určitého životního stylu, ne jen oblečení,“ bránila se módní značka stížnosti. Dodala, že odhalení kůže bylo v daném kontextu relevantní a nevyhnutelné. Ženy navíc podle svých slov zachytila jako emancipované a sebevědomé.

Úřad sice uznal, že plavky se v letní reklamě dají očekávat, rozhodl však, že v tomto případě způsob jejich prezentování naváděl diváky k vnímání žen jako sexuálních objektů.

Sexismus v reklamě Češi nechtějí, ukázal průzkum. Dokonce je pohoršuje

„Uznáváme, že mezi obsahem reklamního spotu a pořadem, kterým byla reality show zaměřená na romantické vztahy, jsou určité podobnosti. Přesto jsme rozhodli, že by se reklama některých diváků vážně dotkla, jelikož ženy zobrazuje jako sexuální objekty,“ rozhodl úřad.

Značka Misguided tak reklamu již nesmí znovu použít. Současně ji úřad vyzval k tomu, aby se v budoucnu podobných reklam vyvarovala.

Nejde o první případ reklamy zakázané kvůli sexismu či rasismu. V České republice dokonce proběhlo deset ročníků soutěže Sexistické prasátečko, která z nevhodných reklam vybírala ty nejhorší, a tak upozorňovala na problematiku.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel.

Video