„Lidé si díky seriálu uvědomují smutnou realitu bestiální jihokorejské společnosti, v níž jsou lidské bytosti vystaveny extrémní konkurenci a v případě neúspěchu jsou vyhlazovány,“ píše se v kritickém článku.
Severokorejský web Arirang Meari citoval nejmenované jihokorejské filmové kritiky, podle nichž televizní seriál ukazuje „nerovnou společnost, kde se s chudými lidmi zachází jako se šachovými figurkami bohatých“.
Devítidílný thriller z dílny jihokorejského režiséra Dong-hyeok Hwanga se stal celosvětovou senzací. Seriál líčí příběh 456 lidí, kteří se nacházejí v životní tísni. Jde například o zadluženého otce, přeběhlici z KLDR či dělníka. Všichni soutěží v sérii dětských her, kde mohou vyhrát 45,6 miliardy wonů (827 milionů korun). Kdo prohraje, zemře, a to pro potěšení boháčů, kteří hru sledují a financují.
Vůdce Kim Čong-un volá po lepší domácí zábavě. Severní Korea proto zavedla tvrdé pokuty a případně i možnost vězení pro kohokoli, kdo bude přistižen při sledování jihokorejského seriálu. Trest hrozí i těm, kteří ze zmíněného pořadu převezmou způsob mluvy Jihokorejců.
Koncem loňského roku v KLDR zavedli nový rozsáhlý zákon, který může poslat občany této země až na patnáct let do vězeňského tábora za sledování jihokorejských médií.
Líbil se vám seriál Hra na oliheň?
Jihokorejská kultura je v Severní Koreji dlouhodobě terčem kritiky. V březnu web Arirang Meari uvedl, že hvězdy K-popu (hudební žánr vzniklý v Jižní Koreji) byly velkými společnostmi považovány za „otroky“ a žily na jihu „mizerným životem“.
V únoru 2020 proseverokorejské noviny se sídlem v Japonsku vychválily Oscary oceněný jihokorejský snímek Parazit a označily ho za mistrovské dílo, které „ostře odhalilo realitu“ rozdílu mezi bohatými a chudými v Jižní Koreji.