"Za posledních několik týdnů jsme byli svědky několika případů, kdy neprofesionální chování několika jednotlivců vyvolalo u veřejnosti oprávněné pochyby, zda dokážeme zajistit bezpečnost cestujících," prohlásil šéf Úřadu pro dozor nad civilním letectvím (FAA) Randy Babbit.
Dodal, že přijal rezignaci šéfa dohledu nad americkým leteckým provozem Hanka Krakowského, který svou funkci složil právě kvůli spícím dispečerům.
Letové dispečery v USA posedla „spavá nemoc“Americké úřady bijí na poplach |
Koncem března přistála na Reaganově letišti v hlavním městě Washingtonu dvě letadla bez komunikace s věží. Dispečer totiž usnul a vzdušný prostor letiště vzdáleného jen šest kilometrů od Bílého domu tak byl dlouhou dobu bez dozoru.
V následujících týdnech se podobné případy opakovaly na letištích v Lubbocku v Texasu, v Knoxville v Tennessee a v Seattlu ve státu Washington.
Zatím poslední případ se stal tento týden v Renu v Nevadě, kde se pilotovi letadla, jež převáželo pacienta v kritickém stavu, nepodařilo vzbudit dispečera na věži ani opakovaným voláním.
FAA po posledních událostech nařídila, že na několika desítkách velkých letišť budou muset v noci sloužit dva dispečeři. Zároveň se chystá prověřit celý systém letové bezpečnosti a případně připravit jeho reformu.