„Moji vojáci se učí jezdit na koni. Výcvik je založen na předpokladu, že koňské instinkty snižují pravděpodobnost stoupnutí na nášlapné na miny a zvířata se snáze orientují v terénu a ve tmě,“ řekl ruskému deníku Kommersant jeden z velitelů ruské formace Štorm.
Taktika podle něho spočívá ve dvou mužích jedoucích na jednom koni, přičemž první drží otěže a druhý zajišťuje palebnou ochranu. Při příjezdu k ukrajinským pozicím mají vojáci seskočit a zaútočit.
Kommersant připouští, že ačkoliv koně mohou být v terénu hbití, vyžadují výcvik, krmení a péči. Rovněž mají mnohem nižší nosnost než vozidla. „Ruská armáda je nenasadí ve velkém měřítku,“ ubezpečuje čtenáře.
Pokus o návrat koní na moderní bojiště deník označil za symbolický.
„V ozbrojených konfliktech, které se staly arénami pro předvádění technologických inovací, jsou účastníci opět nuceni spoléhat se na základní nástroje – od analogových telefonních linek až po zvířata a povozy – když se moderní technologie ukážou jako příliš zranitelné,“ tvrdí.
„Tichý terénní taxík“
O záměru použít koně na frontě informovali také ruští váleční blogeři.
„Legendární 9. brigáda procvičuje taktiku, která stírá hranice mezi minulostí a budoucností války. Know-how Donbasu, Kavkazu a Střední Asie se stává impozantní silou tváří v tvář moderním hrozbám,“ uvedl telegramový kanál WarGonzo, jejž spravuje propagandista Semjon Pegov.
„Kůň se stává tichým, terénním a rychlým taxíkem pro útočnou skupinu. Dodává vojáky na místo útoku svěží a zajišťuje rychlý ústup a doplnění munice tam, kam se vozidla nedostanou,“ vychválil nápad Pegov s tím, že nejde o náhradu za motorizované jednotky ale o jejich „účinný doplněk“.
Podle projektu Oryx ztratilo Rusko od zahájení invaze přes 17 tisíc kusů vojenské techniky (bez dronů), včetně více než čtyř tisíc tanků a osmi tisíc obrněných vozidel. Počet zničených civilních vozidel je ještě vyšší.
Rusové rozšiřují používání motorek na frontě, nasadí je i v příštích konfliktech![]() |
Média i ukrajinské drony už dříve ruskou armádu zachytily, jak na frontě používá alternativní dopravní prostředky, včetně motocyklů, elektrických koloběžek, oslů nebo nákladních aut GAZ-AA, která se vyráběla v Sovětském svazu ve 30. letech minulého století.
























