Pátek 3. dubna 2020, svátek má Richard
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 3. dubna 2020 Richard

Strojvedoucí havarovaného vlaku se na webu chlubil svými rychlostmi

  10:46aktualizováno  14:07
Španělská policie zadržela strojvedoucího vlaku, který ve středu večer vykolejil u Santiaga de Compostela. Španělská média uvedla, že Francisco José Garzón Amo se už minulý rok na Facebooku chlubil závratnými rychlostmi, kterými se na tratích rychlovlakem Alvia prohání.

Strojvedoucí Francisco José Garzón Amo (uprostřed) utrpěl při nehodě zranění a je v současné době v nemocnici. () | foto: Profimedia.cz

Strojvedoucí, který byl při nehodě raněn a je v současné době v nemocnici, byl podle policie obviněn ze "zločinů souvisejících s nehodou," uvádí BBC. Policie potvrdila, že v době nehody nebyl pod vlivem alkoholu ani jiných psychotropních látek.

Španělský list El Mundo ve čtvrtek večer přinesl informaci, že strojvedoucí na internetu rád diskutoval o svém zaměstnání a rychlovlacích, které řídí. "Nemohl jsem jet rychleji," napsal na svém profilu Francisco José Garzón Amo v březnu 2012 a připojil snímek tachometru vlaku, na němž ručička ukazuje rychlost 200 kilometrů v hodině.

Tragédie v Galicii

"Wow, jezdíš neskutečně rychle," poznamenal v komentářích jeden z jeho přátel. "Kdybych jezdil rychleji, přišli by na to," odpověděl Amo a dodal, že tachometr "opravdu nelže."

Jiný z diskutujících žertoval, že kdyby strojvedoucího chytili policisté, přišel by o všechny své body. Ve Španělsku totiž na silnicích platí podobný penalizační systém jako v Česku. "Byla by to fakt sranda, jet bok po boku vedle policajtů a pak prostě ujet," reagoval Amo.

Pokud by někdo čekal, že jde o chvástání nerozvážného mladíka, bude na omylu. Francisco José Garzón Amo je totiž dvaapadesátiletý muž, jenž pro španělskou železniční společnost Renfe pracoval přes 30 let a trati Madrid - Ferrol jezdil už rok.

Jeho facebookový profil byl ve čtvrtek ráno zrušen. Ještě před tím však někdo z webových uživatelů zkopíroval fotografie a komentáře, které později zveřejnil portál france24.com. Na Facebooku se ale nyní objevují falešné profily nešťastného strojvedoucího.

Fotogalerie

Těsně před tím, než vlak vykolejil, měl strojvedoucí bez vysvětlení do vysílačky pronést, že vlak jede skoro 200 kilometrů v hodině. "Dávám 190!" řekl údajně. Povolená rychlost v nebezpečném traťovém oblouku byla přitom jen 80 kilometrů v hodině. 

Bezprostředně po nehodě vysílačka zaznamenala, že zraněný Garzón pravděpodobně začal zpytovat svědomí: "Doufám, že nikdo nezemřel. Měl bych je na svědomí," zaúpěl.

Podle posledních informací španělských médií zemřelo při jednom z největších železničních neštěstí v historii Španělska 78 lidí a dalších 140 utrpělo zranění. Ještě v pátek ráno média informovala, že tragédie si vyžádala 80 životů. Více než 90 z celkového počtu 218 pasažérů zůstává i nadále v nemocnicích, stav 30 z nich je vážný.

Zranění utrpělo také několik cizinců, mezi nimi pět Američanů a jeden Brit. Jeden Američan nehodu nepřežil. O tom, že by mezi zraněnými nebo usmrcenými měli být Češi, nemá ministerstvo zahraničních věcí prozatím žádné informace.

Policie se chystá na analýzu černých skříněk

Oproti původním předpokladům v nejbližších hodinách policie pravděpodobně strojvedoucího vlaku nevyslechne. Zahájí ale analýzu obsahu černých skříněk, které by měly odhalit, co se dělo těsně před nehodou. Trosky vlaku už byly z trati odstraněny a černé skříňky se záznamem nehody mají k dispozici vyšetřovatelé (více o nehodě čtěte zde).

Ačkoli média již nešťastného strojvedoucího pasovala do role hlavního podezřelého, železniční odbory varovaly před ukvapenými závěry a upozornily, že nehodu mohlo způsobit i selhání zabezpečovací techniky. Spekuluje se také o tom, že vlak měl zpoždění a strojvedoucí chtěl dohnat ztrátu, aby se vyhnul pokutě.

Španělsko už vyhlásilo tři dny smutku za zemřelé. Podle oficiálních údajů jde o jedno z nejtragičtějších železničních neštěstí ve španělské historii. Španělsko dosud zažilo jen dvě vlakové nehody podobného rozsahu. V roce 1944 zahynulo při železničním neštěstí v provincii Léon přibližně 76 lidí.

O 28 let později, v roce 1972 zemřelo po čelní srážce vlaků mezi 76 a 86 cestujícími. Zveřejnění přesného počtu obětí těchto havárií znemožnila přísná cenzura frankistického Španělska, informovala britská BBC.

Kamera zachytila tragickou nehodu vlaku:

Autor:

Koronavirus v Česku

Karanténa v České republice byla prodloužena do 11. dubna do šesté hodiny ranní. Od čtvrtka 12. března platí také třicetidenní nouzový stav. Během těchto opatření platí zákaz volného pohybu na území celé republiky s výjimkou cest do zaměstnání, na nákup, k lékaři a dalších specifikovaných činností.

Roman Prymula, Adam Vojtěch, Jarmila Rážová, Jan Hamáček, Andrej Babiš, Alena Schillerová, Ladislav Dušek, Petr Husa, Rastislav Maďar, Tomáš Šebek

Témata: Alkohol

  • Nejčtenější

Vrchol pandemie přijde za měsíc, časem se nakazí 70 procent lidí, říká infektolog

Nejvíce onemocnění koronavirem očekávají odborníci na konci dubna. „V tu chvíli se ocitneme na vrcholu epidemiologické...

Sestra psala o zoufalství, policie pracuje s verzí náhlého úmrtí

Příčina smrti u osmačtyřicetileté zdravotní sestry z Thomayerovy nemocnice v Praze se vyšetřuje. Podle informací MF...

Šílený experiment? Švédové jsou v klidu, školy a bary nadále fungují

Zatímco většina evropských zemí v boji s koronavirem vyhlásila tvrdé restrikce pohybu, Švédsko volí jinou strategii....

Zemřeli další dva lidé s COVID-19. Čísla nejsou nejpříznivější, říká Vojtěch

V Česku je 2 657 potvrzených případů koronaviru a jedenáct obětí. V sobotu zemřeli další dva lidé. Vyšší nárůsty...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Při špatném nošení mohou roušky proti koronaviru spíš uškodit, říká WHO

Světová zdravotnická organizace nevidí žádný užitek ve všeobecném nošení roušek v nynějším boji proti šíření...

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

  • Další z rubriky

Itálie zkouší novou léčbu koronaviru. Nakažení dostávají krev od vyléčených

V severní Itálii začali doktoři aplikovat nový způsob léčby koronaviru. Nakaženému při něm provádějí transfuzi krve od...

Češka šije Američanům roušky. New York je na nepřízeň osudu zvyklý, míní

Američané se kvůli ochraně před koronavirem po počáteční nedůvěře stále více zajímají o roušky. Pociťuje to i Češka...

Španělsko v počtu nakažených dohání Itálii. Opět zemřelo přes 900 lidí

Počet nakažených koronavirem ve Španělsku se zvýšil o 7 472 na 117 710, za den přibylo 932 úmrtí. Počet obětí v zemi...

NATO bude koordinovat pomoc kvůli koronaviru, vojenské lety dostanou přednost

Vrchní velitel sil NATO Tod Wolters bude koordinovat nezbytnou vojenskou pomoc v boji proti šíření nového koronaviru....

Advantage Consulting, s.r.o.
SVÁŘEČ MAG

Advantage Consulting, s.r.o.
Moravskoslezský kraj
nabízený plat: 25 000 - 33 000 Kč

Najdete na iDNES.cz