Japonský řetězec obchodů Loft podle deníku The Telegraph uvedl, že kalendáře s šestašedesátiletým Putinem doslova mizí z regálů, dokonce zastiňují i nejpopulárnější místní celebrity. V současnosti jsou nejprodávanější položkou.
Až za neočekávaným modelem Putinem jsou japonské osobnosti jako čtyřiatřicetiletý herec Kei Tanaka či čtyřiadvacetiletý olympijský vítěz v krasobruslení Juzuru Hanjú.
Popularitu kalendářům s ruskou hlavou státu údajně dodávají davy samozvaných „Putinových fanoušků.“ Tvoří je především mladé Japonky, které podle místních médií „svádí Putinův mužný šarm“.
Kdo však velmi pravděpodobně po kalendáři nešílí, je podle listu japonský premiér Šinzó Abe, pro nějž musí být nárůst prodeje velmi nevhodný, vhledem k současným vztahům obou zemí. Napětí mezi Ruskem a Japonskem stoupá mimo jiné kvůli dohadům o ostrovní území, které trvají už celá desetiletí.
Státy kvůli tomu od konce druhé světové války nepodepsaly mírovou dohodu. Nyní navíc přišla zpráva, že Rusové na jednom ze zmíněných ostrovů staví nová kasárna. Tento krok jistě Tokio nepotěší poté, co Moskvu opakovaně vyzvalo o snížení vojenské aktivity v oblasti.
Podle dalších zpráv však Abe plánuje v lednu návštěvu Ruska, kde by se oba státníci opět pokusili o řešení situace směřující ke konečnému uzavření míru.