Čtvrtek 2. dubna 2020, svátek má Erika
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 2. dubna 2020 Erika

Diskuse k článku

Děti druhé kategorie. Rakousku hrozí kvůli českým dětem evropský soud

Každý měsíc cizinci ze zemí Evropské unie, kteří pracují v Rakousku, přichází o tisíce korun kvůli takzvané indexaci přídavků. Na základě tohoto systému dostávají cizinci z EU přídavky na děti, které ale odpovídají nákladům na žití v zemi jejich původu. Češi žijící v Rakousku tak s penězi často nevycházejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R11a22d69e53k 42Š94a52t92a35n 6347666276404

No a kdyz bydli u hranic, jidlo si nakupuji nejspis v CE nebo alespon vetsinou

0/0
22.1.2020 15:18

R49a72d11e24k 40Š24a97t92a80n 6827916136824

Hm Oni co bydli u htanic a do prace dojiozdi do Rakouska jsou zde odhlaseni ze socialniho a zdrav. pojisteni.Takze tady vytneme jeden ukazatel a zacneme to rozebirat

0/0
22.1.2020 15:18

K36a64r30e87l 89Č52e19r45n28ý 6315483752661

Odpočty by pro všechny měly být stejné. U přídavků bych si nebyl tak jistý - pokud se tam chápou podobně jako u nás, tj, jako sociální dávka, pak mi přijde indexace v pořádku. Akorát nevím, jak by to bylo u dětí, co žijí v dražší zemi.

0/0
22.1.2020 12:29

J45a73n 39J22i61r54k67a 7650560370

Myslim si, ze ten koncept tam bude jiny, protoze narok na pridavek maji vsichni, bez ohledu na socialni situaci. Jses rodic - dostanes pridavek. Jedno kolik vydelavas. Takhle to ma i Svycarsko.

Ale expert na rakouske zakony nejsem.

0/0
22.1.2020 12:39

J19a79n 80K69o62l26a69r 6962717597613

Btw, ja naopak vidim problem u ceskeho statu. Pokud typek plati dane v Rakousku, ale decka vyuzivaji infrastrukturu (treba skoly, nemocnice, ze) v CR, tak tam neco nestimuje.

0/0
22.1.2020 9:16

J21a59n 88J52i96r11k95a 7520590300

Prave ze to stimuje hodne dobre: alespon to vytvari tlak na ceske zamestnavatele, obce, zakonodarce, aby s mizernou ekonomickou situaci v CR neco delali. Aby vytvareli pobidky, aby zvedali platy, aby nabizeli nematerialni benefity (zvyhodnene obecni pozemky pro stavbu domku). atd.

Konkurence je VZDY dobra.

0/0
22.1.2020 11:28

J91a78n 22K92o58l27a23r 6472287727693

Nejaky divny system v tom Rakousku. Znamena to tedy, ze deti zijici ve Vidni pobiraji jine davky nez ty, ktere ziji v nejake vesnici 20 km od Linz? Protoze cenova uroven taky neni stejna po celem Rakousku.

0/0
22.1.2020 9:14

P73a20v62e31l 43H24o10r65a46k 5619856587958

no, ta anketa, resp. jeji vysledky, moc pekne ukazuji jak jsme na tom v Cesku se zavisti. :-(

konecne, vsechny ty odvody a pojisteni se take neredukuji jen proto, ze pracovnik je zahranicni.

+1/0
21.1.2020 12:15

J48i11r78i 59K50n93o77t23e58k 2359228368319

Sice je to teď proti našim zájmům, ale v tomto s Rakouskem souhlasím. Proč vyplácet přídavky na děti, které tam nežijí v rakouské výši? Obecně by pro cizince měla platit jiná pravidla než pro občany. Samozřejmě vlastní práce a mzda by měla být hodnocena spravedlivě, konec konců je jedno kdo ji odvede, když ji odvede dobře. Ale u příspěvků od státu (tedy z daní všech) by měly rozlišovat, zda se jedná o občana nebo cizince.

+2/−2
20.1.2020 21:12

P48a70v47e57l 13K22o42z47e73l41s26k81y 1335900434

Tak tomu vsemu se muzou podekovat Rumunum a Bulharum. Prisli so Rakouska nebo Nemecka a kazdy mel 10 parchantu ale doma .

0/0
20.1.2020 17:32

M31i25l16o90š 22Ř74e41h72á68k 8276978267925

Znojmo není "nějaká česká vesnička z a hranicemi", ale docela velké a především staré moravské město.

0/0
20.1.2020 14:48

J19a33n 25J83i17r83k88a 7870390250

Geograficky moravské, národnostně především německé (německojazyčné). Podíl Čechů (ehm Moravanů) činíval něco mezi 10-15%.

0/0
20.1.2020 15:17

J22a24n 20J47i44r88k46a 7210760620

Cela ta vec ma jeste jeden zajimavy aspekt rakouske vycuranosti: v kazdem state je to tak, ze deti jsou pro stat drahou zalezitosti. Skoly, skolky, volnocasove aktivity (hriste, sportoviste, sportovni kluby) to vse stat v nejake forme dotuje nebo primo financuje.

Cili by se dalo rict, ze kazde dite, ktere nezije v Rakousku, se Rakousku velmi vyplati. Nic ho nestoji. Rakusakum tohle ovsem nestaci, oni by na tom chteli vydelat jeste vic! A tak prisli na tzv. indexaci. Coz znamena, ze kazdy Gastarbeiter bude sice na plny pecky dotovat rakousky vzdelavaci system, ale na pridavkach bude brat min nez mistni.

+5/−2
20.1.2020 11:01

Z61u41z35a43n77a 14V15l42č78k35o82v71á 9483725301740

Pane Jirko a nejen to, přispívá na mnoho oblastí života v Rakousku, které nečerpá a ještě dostává méně peněz pro děti.

0/0
20.1.2020 11:33

J25i32r71i 10K75n59o24t41e26k 2139828588289

Jenže investice do dětí se státu vrátí - rostou z nich noví daňoví poplatníci. Děti cizinců, které navíc ani v dané zemi nežijí nemají pro ten stát žádný význam.

+1/−1
20.1.2020 21:14

J57a57n 78J62i36r56k97a 7550620310

a. nikdy nevíte, jestli děti vyrůstající v Rakousku budou skutečně rakouskými daňovými poplatníky

b. nikdy nevíte, jestli děti současných Gastarbeiterů jednou nebudou rovněž pracovat a danit v Rakousku

0/0
21.1.2020 10:52

J74a57n 54L19u34k20á79š 7457843643722

Jenze za dite zijici v Rakousku se ty prachy taky toci v rakouske ekonomice, DPH atp a taky, jak jiz bylo receno, je to nejspis jejich budouci danovy poplatnik.

0/0
21.1.2020 17:47
Foto

J49a72n 90C11i47b39u69l35k67a 9272888720259

A já myslel, že jsme z EU. Holt jak se to zrovna hodí...

+4/−1
20.1.2020 10:07

J74a51r33o52m89í25r 50K21r87á75l 4730539234379

Pokud děti bydlí v ČR, pak nevidím problém v tom, že mají stejné přídavky, jako děti souseda, co pracuje v ČR.

+4/−7
20.1.2020 10:03

J49i83ř71í 92T57r48e48s22t72r 1244898868821

Závist? Neznalost práva?

+5/−1
20.1.2020 10:07

J16a53r24o91m15í31r 86K90r45á46l 4630699424419

Ne. Jen zdravý rozum. Přídavky jsou (prostřednictvím rodičů) příjmem dítěte. No a to žije v ČR. Logicky by člověk, co pracuje v cizině, neměl mít nárok na přídavky, pokud dítě tam nežije.

+4/−8
20.1.2020 10:11

Z30u59z57a49n89a 58V62l95č81k54o89v49á 9883535811930

Toto je furt dokola, snažím se to vysvětlit už od včerejška, ale je to marný, je to marný, je to marný. ;-D

+1/−1
20.1.2020 10:16

J83i14ř77í 51T36r31e11s92t66r 1984978458441

Slovní spojení "zdravý rozum" si někteří Češi zaměňují za slovo "závist".

Nemá to cenu, já se loučím, přeji hezký den.[>-]

Máme se za co stydět, že jsme se narodili v Česku.

+1/−1
20.1.2020 10:19

Z61u83z11a22n12a 83V51l40č81k69o36v34á 9663635641380

Pane Trestre, to není jen v ČR, stejné diskuse se objevují třeba na Slovensku od lidí, kterých se to netýká, ale vidí, že soused si nosí pěkné peníze a ještě přídavky (ó hrůzo) z Rakouska. :-/ Přeji hezký den a jsem ráda, že existují i normální lidé.

+1/0
20.1.2020 10:21

J18a49r42o11m94í56r 20K87r47á57l 4250809164229

Nejde o závist, ale logické uvažování. Stejně, jako zaměstnanec v Rakousku platí rakouské daně, tak dítě v Česku dostává české přídavky.

+1/−1
20.1.2020 11:18

Z67d57e69n39ě81k 55H53l15u37š68t79í81k 9805295354209

Musíte si uvědomit, že jako člověk na tom finančně zainteresovaný se na věc nedokážete podívat objektivně. Chápu že chcete víc peněz, na tom není nic špatného, kdybych pracoval v Rakousku já, taky bych radši bral plné přídavky nebo jiné dávky. Nicméně morálka a zdravý rozum na Vaší straně není.

+2/−1
20.1.2020 10:34

Z54u60z73a67n98a 44V42l16č35k21o51v98á 9263555731620

No hlavně že je na naší straně právo EU. My nic amorálního neděláme, daně platíme a očekáváme stejné zacházení ze strany Rakouska. To je celé. Tímto diskusi ukončuji a Vaše pojetí morálky si můžete víte co... My máme svědomí čisté.

0/−1
20.1.2020 10:43

Z91d34e53n55ě28k 54H94l17u67š78t67í85k 9575895294509

Právo je v EU prázdný pojem, ten tamní pseudosoud rozhoduje podle ideologie a je možné, že dá opět iracionálmínu řešení za pravdu, nicméně, jak už jsem Vám psal níže, pokud Rakušan, který se z důvodu levnějších nemovitostí přestěhuje k nám a děti má u nás, ale pracuje v Rakousku, dostává rovněž snížené přídavky, jsou podmínky zcela rovné a k žádnému rušení není důvod.

+2/−1
20.1.2020 10:50

J18a65r75o95m54í94r 67K16r83á12l 4390469234469

Pracujete sice v Rakousku, ale nebydlíte tam a Vaše děti bydlí také v Česku. Je tak těžké to pochopit ? Až se s dětmi přestěhujete do ciziny, budou brát přídavky podle zákonů té které země.

+1/0
20.1.2020 11:20

S78y25l27v79a 64Š35p55o71r27k29o17v28á 5496542480359

tady nejde o to, co chce - ale na co si ze svých daní V RAKOUSKU platí. Pokud platí stejné daně a sociální jako Rakoušani, má nárok na ty samé dávky.

0/−1
20.1.2020 15:14

D48a55g53m65a51r 35U35r32b54a36n58o57v10á 3321859883323

Nemá. Rakušan platí daně po celý život - jen část života pobírá dávky na děti. Vloží tedy do systému mnohem větší částku, než cizinec, který v zemi většinou pracuje jen část života. Platí sice daně, ale na sociálních dávkách odčerpá více. Já naopak nevidím důvod, proč vůbec rakouský systém vyplácí dávky na děti cizinců.

0/0
20.1.2020 21:13

S65y49l30v72a 20Š20p13o33r37k11o49v49á 5816772470989

takhle to nejde brát. To by pak třeba Rakušanka, která se rozhodne být ženou v domácnosti a nepracovat po většinu svého života, nemohla dostávat žádný příspěvek na dítě (o dlouhodobě nezamtěsnaných nemluvě. A navíc - copak vy víte, jak dlouho ten Čech v R. pracuje nebo pracovat bude?

0/0
20.1.2020 21:32

J65i61ř84í 96T86r97e33s71t60r 1374388988331

Závist?

Nikoliv zdravý rozum. Proč to chcete JEN PO ČEŠICH?

Všichni ostatní na to mají nárok. Občan USA pracující v New Yorku bere přídavky z New Yorku, i když jeho děti bydlí a žijí v New Jersey, kde je život násobně levnější, než v sousedním státě New York.

Stejně tak NA děti Němců, co jsou občany Evropské Unie, žijící v Německu nebo dokonce v Česku (mám důkazy), berou Němci pracující v Rakousku přídavky od Rakušanů. Pochopitelně že mluvím o východních Němcích, kteří berou v Rakousku přibližně stejný plat, jako Češi.

Vy si stou závistí nedáte pokoj?

0/0
20.1.2020 10:17

J27a90r70o59m27í27r 67K59r12á81l 4160329924419

Psal jste, že občan USA bere přídavky jen na děti žijící v USA.

0/0
20.1.2020 11:23

Z25u32z98a27n34a 18V17l27č54k48o88v66á 9143645331840

Jenže celé je to nesmysl, začaly by se ozývat hlasy, že proč by měl někdo podporovat děti cizinců, jejichž rodiče nepřispívají do místního soc. systému. Jediná logika je aby platil stát, kam se sypou daně. I zdravotní pojištění kupříkladu za ty dětí bydlící v ČR platí stát kde je dotyčný pracující daňovým rezidentem. To Rakušákům v podstatě vyjde také levněji, protože zdravotní péče je u nás levnější. Jediné, co platí stát bydliště je školství, protože, logicky, nikdo neví, kde to dítě bude v dospělosti pracovat. Ale logicky je vyšší šance, že v tom Rakousku, když mají ty děti vzor v rodičích. Pro Rakušáky je to výhodné nechat děti v domovském státě a brát daně od jejich rodičů. Ale dávky chtějí pokrátit, aby měli z toho celého jen výhody. A to je to, co je proti právu EU. Nejde brát jen výhody.

+1/0
20.1.2020 10:11

V21e86r40o71n98i71k50a 26Š64k85v76á49r47o43v26á 5461840266276

Spíš bych se na případ podívala obráceně. Líbilo by se nám, kdyby v ČR pracující třeba Švéd, jehož děti žijí ve Švédsku, požadoval po našem státu vyšší přídavky, než mají Češi, protože ve Švédsku je dráž a přídavky vyšší? Pravděpodobně ne. To by se ozývaly hlasy, že když pracuje u nás, tak ať jeho děti mají stejné přídavky jako ty naše.

+6/0
20.1.2020 9:57

S67t95a23n76i34s98l65a61v 51T10v72r29z 4696457763509

Ne, je ale docela pravděpodobné, že ten Švéd, jehož děti žijí ve Švédsku a on pracuje v ČR, bude na děti pobírat švédské a nikoli české dávky na děti, jelikož by jeho děti z českých dávek ve Švédsku umřely hlady.

0/0
21.1.2020 10:50

J98i18ř29í 37T90r36e27s61t67r 1904618678701

Bylo by fajn, kdyby se za Čecha postavila česká vláda, tak, jako to dělá polská vláda za Poláky.

Jenže v Česku platí, Češi proti Čechům.

V USA platíte daně a sociální podle toho, kolik máte dětí (třeba v Mexiku). Dávky však berou děti, co žijí v USA. Podle státu, ve kterém pracujete Vy -to znamená, že pojistku na auto máte horentní, když máze hlášenou rezidenci v NY, ale na druhé straně dávky na děti taktéž horentní. Děti přitom máte ubytované v sousedním státě New Jersey, kde je život levný.

V EU platí to samé. Jenže vůči Čechům si každý dovoluje.

I Ukrajinci znají svá práva a Češi si nedupnou. A navíc ostatní Češi se staví proti Čechům, viz. diskuze a hlasování.

>>>Prostě "Češi proti Čechům". Tudíž ani já nikdy žádnému Čechovi, co zde hlasoval proti Čechům, nepomohu. Raději v Česku dám práci Polákovi, než takovému čechovi. V zahraničí je to jinak, tam si Češi pomáhají. S výjímkou těm, co přijedou jen na dovolenou a závistivě mudrují. Jinak je ještě jedna skupina Čechů, co do USA jezdí o prázdninách dva týdny pumpnout peníze a třetí týden si užít na dovči. Čtrvrtý týden se nakupuje a posílají balíky za peníze, co zbyly po odečtení ceny za letenky. Takovým Čechům, co jsou takto rozumní, bych také pomohl.

Ale těm, co zde hlasovali proti Čechům, bych nepomohl a také nikdo nepomůže. Jejich chyba, že se takto přiznali, že nemají rádi Česko.

0/0
20.1.2020 9:40

Z49d28e69n47ě85k 10H94l68u90š14t13í58k 9725905644299

Postavit se za někoho, kdo dělá něco nemorálního, jen proto, že má stejnou národnost, rozhodně nesvědčí o kvalitě národa.

0/−1
20.1.2020 9:54

J25i96ř46í 70T96r76e48s48t75r 1494598768841

Kdo dělá něco nemorálního? Čech, že si to nechá líbit? Nebo Němec, co pracuje ve Vídni, jehož děti žijí v Německu a bere přídavky z Rakouska? Nebo němci, co pracují ve Vídni, děti jim vychovávají Češky v Česku a berou přídavky z Rakouska? To byste chtěl, aby brali přidavky z Německa, tak nemorálně, jak to dělají Čechům, když jim dávají peníze podle českých pravidel?

Postavit se za stejná práva, jako mají jiné národy v EU, svědčí o kvalitě národa? Ano, Poláci to dělají, pane Kvalito. Česká vláda na Čechy kašle, to svědčí o kvalitě národa, Zdeňku.

0/0
20.1.2020 10:07

Z84d96e81n14ě93k 59H47l14u58š30t26í17k 9135235174339

Pokud Poláci pracující v Rakousku dostávají na děti bydlící v Polsku plné dávky a Češi snížené, je to samozřejmě špatně, ale takhle to tak na 99% není, takže o čem to mluvíte? Že polská vláda ječí, že Poláci musí dostat plné přídavky, i když mají haranty v Polsku? Dělat to naše vláda, styděl bych se za to.

+1/0
20.1.2020 10:37

J67a98r32o24m13í93r 98K96r47á54l 4510819974499

To nelze srovnávat. Pokud tedy někdo pracuje v USA a má děti v Mexiku, nebere nic. Takže děti, co žijí v Česku jsou na tom lépe, ne ?

0/0
20.1.2020 10:06

J19i60ř56í 92T51r53e35s73t87r 1934828258301

Hloupost.

.

To je jako by Vaše děti bydlely v Indii a vy byste chtěl na ně neco brát od Slováků, kdybyste pracoval V Evropské Unii na Slovensku.

.

Mexiko není USA. Pokud pracujete v NY a děti máte v NJ, to jsou dva naprosto rozdílné státy Spojených Států Amerických.

Berete přídavky podle toho, komu platíte daně. Tudíž Čech, pracující v Rakousku, je občan EU, pracuje v EU a stejně, jako ten američan, bere přídavky podle toho, ve kterém státě USA pracuje.

Mexiko není USA.

+1/−1
20.1.2020 10:13

J47a98r65o48m56í32r 40K72r35á51l 4520269844749

No a Rakousko není ČR. ;-D A občanství EU jako takové neexistuje. Každý, kdo má občanství některého ze států v EU, je automaticky občanem EU, ale to s občanstvím nesouvisí. To je jen nadstavba.

+1/0
20.1.2020 11:27

Z66u10z98a59n50a 65V13l77č44k18o62v14á 9563765741570

Ale pořád jsou zákony členských států podřízené zákonům EU. Pokud tak dobře víte, že to EU dělá blbě, tak jste se asi minul povoláním. Věřím, že na Vás v europarlamentu netrpělivě čekají, když jsou tam taková banda tupců.

0/−1
20.1.2020 11:32

J77a87r38o16m15í23r 32K33r14á82l 4410119624389

Pouze některé zákony, naštěstí. A zrovna tohle si země nastavují samy.

+1/0
20.1.2020 11:36

J25i30ř25í 12T82r57e12s28t25r 1244308878571

Není občan EU jako občan EU, na Čechy je jiný metr. Jeden východoněmecký pár pracuje ve Vídni a jejich děti vychovává česká jimi placená vychovatelka v Karlových Varech v čtyřpokojáku. Německé děti mají německé občanství, chodí do českých škol, vychovatelka je učí německy a on-line navštěvují i německou školu. Jsou to občané EU s německýcm občanstvím a trvalý pobyt mají v Karlových Varech. Vychovatelka dostává od německého páru minimální mzdu (papírově). Bere na čtyři osoby (v bytě mají TP tři cizí děti plus ona) příspěvek na bydlení a doplatky na energie od ČR. Rakušáci vyplácejí těmto dětem dávky ze svého (pár je bohužel východoněmecký a pracuje ve Vídni, i východní Němci jsou na tom špatně, jako Češi a navíc je pár "uměle" na oko rozvedený). Podle Vás a podle Rakušáků by jim měli dávky platit Němci? Když platí daně a sociální v Rakousku? Nebo jim chcete platit dávky Vy, v Česku?

0/−2
20.1.2020 9:28

Z98u45z77a86n31a 19V31l94č75k50o37v95á 9773715921530

Jasně, jediné správné je, aby platil stát kam rodič sype peníze na daních a odvodech. Ale to zdejší těžko pochopí. Oni vidí jen to, že samí v ČR nedostávají nic, protože jim je líno se zvednout a zkusit si život zlepšit prací jinde.

+1/0
20.1.2020 9:34

J37i43ř78í 73T61r75e61s51t28r 1604548428751

Já už myslel, že jsem zde sám, který je rozumný jako Vy. Kde žijete, smím-li se zeptat?

0/0
20.1.2020 9:35

Z15u80z13a86n97a 17V12l26č34k42o64v83á 9503935201920

V ČR. Partner pracuje v Rakousku už 13 let, ještě z doby před otevřením trhu si ho domovská firma vyžádala do Rakouska.

+1/0
20.1.2020 9:58

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

INTERAKTIVNÍ GRAF: Porovnejte, jak se koronavirus šíří v různých zemích

Statistik, jak se šíří pandemie nového koronaviru, existují spousty. Někdy je ale těžké dát různá čísla do kontextu....

Premium

Milostná zápletka mladých lidí. Ústřední dvojice tuší, proč je Slunečná hitem

V lednu vstoupil na televizní obrazovky seriál Slunečná a od té chvíle si získal velké množství fanoušků. Nemalou...

Najdete na iDNES.cz