Pondělí 20. ledna 2020, svátek má Ilona
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 20. ledna 2020 Ilona

Diskuse k článku

Hasiči v Londýně likvidují požár věžáku, policisté potvrdili první oběti

Požár v noci na středu zachvátil výškový bytový dům v londýnské čtvrti White City. Na místě zasahovalo více než 200 hasičů a čtyřicet záchranářských týmu. Stále není jasné, kolik lidí uvnitř zůstalo uvězněno. Policisté potvrdili šest obětí a předpokládají, že jejich počet ještě poroste. Někteří lidé pohřešují své blízké.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D71o36r81a 42V52e42s68e87l16á 2330543159613

Jsem v šoku! Strašná tragédie! Nedovedu si sama sebe představit, jak vyhazuji své děti oknem z 9. či 10-tého patra, jak to popisovali svědci ...

Zrovna jsem zkoukla video nočního požáru (tedy té prvotní fáze) zde:

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/v-londyne-hori-vyskovy-dum-jsou-v-nem-stale-lide-kteri-se-sn/r~b7201bd650b611e79680002590604f2e/?_ga=2.60420335.377981080.1497270738-171411468.1466666776

a popravdě, nevycházím z údivu. Prakticky všechny byty, které jsou z daného úhlu viditelné (polovina baráku, t.j. cca 60?), hoří vevnitř - již nekontrolovatelným a jasným - plamenem 8-o I ty vlevo, i ty vpravo, stejně tak nahoře i dole, prostě všude stejně ... Jak se tohle mohlo stát? Plyn snad???

Coby uživatel bytu v 10-tém patře zatepleného, 13-ti poschodového paneláku s jediným východem i centrálním schodištěm, a to ještě ve svahu, začínám býti nervózní.

Jak to máte Vy?

0/0
14.6.2017 22:17

J69a26n 18J27o60r20d54a83n 5721967649

Skoda, ze na strese nebyly zasobniky s vodou, ktere se mohly odpalit. (Minuly tyden bylo v tv Sklenene peklo :-\ )

0/0
14.6.2017 21:17

H73a90n55a 83K57r95i13v97a25n88e19k 2651615652953

Podivne je, ze se pozar rozsiril kolem celeho domu; nova fasada asi moc bezpecna nebyla. Nejaky levny horlavy plastik?

+1/0
14.6.2017 15:59

V58á95c91l93a91v 86J45o28n60á44š 8842883412543

pípl

0/0
14.6.2017 16:06

I39v54a 74V70a18l50č95í57k20o90v12á 3350399269

http://www.zdrave-bydleni.com/zatepleni-polystyrenem-izolujeme-horlavym-materialem/

Rv

0/0
14.6.2017 20:17

L52í14d64a 52V31š12e24t61e89č79k20o28v54á 5400213989686

;-D;-D;-D

0/−3
14.6.2017 15:33

L64í58d68a 70V24š47e57t20e68č47k47o15v88á 5670623699926

Pardon úplně špatné okno, něco se pokakalo na mobilu.

+4/0
14.6.2017 15:33

A24n95t90o63n85í27n 91S49e73b64e52r63a 7203848580509

Nejmenen 6 mrtvych a nejvice 200.....

0/0
14.6.2017 15:33

R35u53d66o67l12f 15K55l53o83u82č63e18k 6720319262491

RIP, všem obětem požáru v Londýně. My začínáme trénovat běh v plynové masce po schodech dolů...

+1/0
14.6.2017 15:28

K35a39r44e29l 44N81o47v65á29č96e59k 5931935109826

Zavedl bych povinné nouzové východy, např. jako bylo dřív v Americe - schodiště z venku na zdi budovy (to by ani nebylo moc drahé). V dnešní době by to mohlo být už i něco lepšího, např. nějaká nehořlavá skluzavka, výtah z vnějšku budovy apod.

+2/0
14.6.2017 15:26

V87l95a78d45i10s94l67a87v 67Ž51i16d80e32k 3188290270

J8 myslím, že dnes každá nová výšková budiova musí mít dvě schodiště (Ta v které jsem teď, má čtyři).

+1/0
14.6.2017 15:28

L56i24b27o33r 74K64l24a68s87n87a 1472696524205

Prý nepřežil nikdo minimálně z horních třech poschodí.

0/0
14.6.2017 15:26

O61t52o 11J93u66r39n36e31č31k80a 2463700911233

Snad se neprokáže úmyslné založení požáru. To by eu komise zakázala lidem nosit zapalovače...

+1/−1
14.6.2017 15:24

L63i59b38o45r 11K50l44a76s69n34a 1272736374895

https://pbs.twimg.com/media/DCQA2NhXsAAjmz9.jpg:large

Takže už tam byli problémy v roce 2013 a neudělalo se nic.

+1/0
14.6.2017 15:05

L57i61b35o25r 76K16l97a15s85n64a 1782916944355

byly samozřejmě

0/0
14.6.2017 15:13

M42i79l62e82n51a 59V18a59r51a45d29i17n43k91o28v82á 9300395488789

Může za to zelené náboženství a umanutý boj proti emisím CO2. Aby stačilo domy méně vytápět, obkládají se hořlavým polystyrenem. A potom to tak dopadá.

http://www.zdrave-bydleni.com/zatepleni-polystyrenem-izolujeme-horlavym-materialem/

+1/−5
14.6.2017 14:58

J68a94n 65S69e64m92i18k 4774947582529

v Britanii se skoro netopi, a zatepleni se tam take moc nevede

je tam proste uplne jine podnebi nez u nas.

+3/0
14.6.2017 15:00

M15i24l11e95n17a 50V75a23r29a40d16i26n16k17o42v23á 9790315658359

...V roce 2015 a 2016 prošel dům rekonstrukcí. Budova dostala nová plastová okna a tepelnou izolaci....

+1/0
14.6.2017 15:05

J40a23n 36S39e76m20i96k 4894427812229

ja jen komentoval osobne- ze v Britanii proste to zateplovani neni bezna vec jako v CR, spise naprosta vyjimka.

Ne o konkretnim domu- v Britanii zateplovani neni proste zadny "trend"

0/0
14.6.2017 15:15

J10a97n 39S14e16m47i83k 4764167162199

mineno "komentoval obecne", ne "osobne"

0/0
14.6.2017 15:16

I17v72a 52V88a58l36č50í22k85o22v69á 3280399789

Ano, ale tento konkrétní dům byl zateplen polystyrenem.

0/0
14.6.2017 20:18

V83o34j85t19ě60c42h 41R16ý39ž 1170856117107

Fasádní polystyren nehoří, pouze se taví a zrovna u tohohle konkrétního domu to nevypadá na polystyrenovou izolaci, nehledě na to že polystyren se u výškových budov na izolaci nepoužívá pokud se tedy dodržují normy a zákony.

+3/0
14.6.2017 15:11

D94a39v13i25d 58D25o32b50e83š 3505282827

Na paneláky v Česku se může dávat už jen vata. Dřív kombinace vaty a polystyrenu (ale se samozhášivou úpravou). Je to o materiálu - zateplení minerální vatou, cementovým lepidlem, skelnou tkaninou a minerální omítkou je zcela nehořlavé. Pokud se používají kovové kotvy (u vyšších tlouštěk nutné) a zazátkováno, tak je to nehořlavé komplet. I plastové kotvy (v podstatě vruty v počtu běžně 5-9/m2) jsou zanedbatelné.

+2/0
14.6.2017 16:12

P56a76v56e69l 52H81r67a60c29h 2819609735259

tak už hlásí na Blesku desítky mrtvých .... za jak dlouho se to propíše až sem ...

0/0
14.6.2017 14:48

D73a73v12i77d 64P66o86s57p41í21š19i70l 3621539948886

Tak to bude smuteční koncert,až z něho ty islamisty jebne.

:-P

+2/−7
14.6.2017 14:43

H93e43l16e13n62a 83Č85í71ž63k56o48v34á 9811281432648

Jsem ve věci protipožární bezpečnosti úplný neználek, a proto si kladu otázku, jak k takto rozsáhlému neštěstí mohlo dojít. Co za tím mohlo být? Vadný domácí spotřebič? Jiná příčina s "elektrikou"? Nebo s "plynem" (např. karma apod.)? Neopatrný kuřák nebo neopatrný milovník vonných svíček? Jedna z tisíce jiných možných příčin; a která (pravděpodobně)? Je tu prosím někdo, kdo tomu rozumí lépe a uměl by mě poučit? Děkuji předem každému, kdo vyjádří svůj názor.

0/0
14.6.2017 14:41

J86a51n 84S22e54m84i27k 4624697502459

kdyz vam chyti jeden jediny byt v takovem baraku do faze salaveho plamene.... pak se to rozsiri behem par minut

+5/0
14.6.2017 14:44

M66i85l16e97n86a 78V66a85r75a57d21i41n86k11o47v30á 9250415158399

To už je jedno, mohla to být jakákoliv z uvedených věcí. Kdyby ovšem celý dům nebyl obložený vrstvou velmi hořlavého polystyrenu, byl by z toho nejspíš jen lokální požár v jednom bytě.

A protože zelené náboženství velí zateplovat všechny budovy, tak mají teď islámští teroristé skvělý návod - nač vyrábět pásy s výbušninami, když stačí škrtnout sirkou na vhodném místě.

+1/−5
14.6.2017 15:03

Z96d55e32n29ě76k 40K49o13v76á79ř 9458619279265

8-o8-o8-o

+1/−1
14.6.2017 15:05

P98e64t65r 69K69a67l95b51f85e52l54l 7635820747337

Paní Čížková,nejsem také expert,ale vím jedno,že tyto výškové domy mají mít v přízemí hydrant včetně tlakových trubek a to až do posledního patra.Také se přidávají na střech vodní nádrže a v případě požáru se voda spustí samovolně do sítě trubek s rozprašovači.Mělo by to být běžné bezpečnostní opatření,které se bohužel na základě úspor a tím i menších nákladů PORUŠUJE a myslím,že nejenom v Anglii.

+2/0
14.6.2017 15:25

J68a84r57o40m53í88r 44H66l38u66b46e74k 9884150405957

Nechci sýčkovat, ale tam jich budou stovky. Kdo nestačil utéct v prvních pěti minutách, už neměl šanci. Další otázka zní? Podaří se vůbec zjistit, kdo to má na svědomí nebo zůstanou jen dohady?

+1/0
14.6.2017 14:40

J93a24n 87S46e81m60i55k 4734197862219

podle me se to sirilo venkem....a I kdyz byl cely barak zvenku v plamenech.... uvnitr se dalo jeste dost dlouhou dobu evakuovat vnitrnimi schodisti....

...tam byl nejvetsi hrozbou pro zivot dym.... I kdyz bych rekl ze to ten dym tahlo zvnitrku domu ven

0/0
14.6.2017 14:43

J13a76r65o93m65í26r 44H91l32u14b17e37k 9814420355987

Takhle termodynamika nefunguje. Pokud by to bylo venku, tak by to sice shořelo, ale nezadusilo vnitřek domu. Komínový efekt je zákeřný, malý požár dole zvýší teplotní rozdíl a teplý a následně horký a následně žhavý vzduch má tendenci stoupat, tím se zvětšuje podtlak v dolních patrech, kde zase dostatek kyslíku podporuje hoření. Kdyby to bylo zvenku, tak by to nešlo tak rychle.

+1/0
14.6.2017 14:49

J32a93n 77S89e21m89i58k 4404757462919

z WTC se 9/11 podarilo evakuovat podstatne casti lidi co byli nad temi nekolika patry do kterych primo vrazilo letadlo I kdyz patra pod nimi horelo 6 pater jako o zivot

+2/0
14.6.2017 14:56

P72e22t20r 48Č53e42j84k66a 7116445109302

To platí jenom u jedné z těch věží (nevím teď které sorry) - a bylo to proto, že i přes ten náraz letadla zůstalo jedno schodiště po dlouhou dobu průchozí. V té druhé věži takové štěstí neměli, tam uteklo snad jenom šest lidí z místa nárazu letadla - nad místem zahynuli všichni. V jedné z těch věží navíc pár lidí včetně několika hasičů přežilo zhroucení té věže.....

+2/0
14.6.2017 15:27

V40l96a82d35i87m65í42r 54R20e81t37t61i94n28g74e30r 7535464881576

Jo u nás v sobotu rovněž hořelo v 9.patře. Pán mrtev.

0/0
14.6.2017 14:34

J72o53z31e80f82a 60N74o52v24a41k90o97v12a 7626805170854

I kdyby to nebyl teroristicky cin, tak to bohuzel ukazuje teroristum dalsi moznost, jak skodit. Staci se nechat zamestnat jako uklidovy pracovnik a pak v nejake mistnosti zalozit pozar...

To je tak, kdyz chcete integrovat nekoho, kdo se chce infiltrovat...

+7/−7
14.6.2017 14:28

M11i91l96a30n 35Z20e44i60d24l30e78r 2212401306219

V Londýně nejsou požáry velkych obytných budov bohužel ojedinělé.

Pred nekolika lety hořela Marine Tower, predtim Lakanal House.

Samozřejmě, priciny vzniku požáru mohou být různé. Vzdy se pak zjistilo ,že za rychlým šířením požáru stála zanedbávaná údržba nemovitosti , nedostatečná protipožární ochrana.

+2/0
14.6.2017 14:25

Z86d36e76n18e25k 98H73l22a23d28i22k 5295836350

Pro konspiratory, ikdyz je to hazeni hrachu na zed, citace:

Přestože je obytný dům v Londýně poměrně vysoký, nelze ho podle Hoška srovnávat s budovami Světového obchodního centra (WTC) v New Yorku, které se zřítily 11. září 2001. "V New Yorku se zřítila budova po nárazu letadla, který s ní otřásl. Hořel tam letecký benzín, který má extrémně vysokou teplotu hoření. Byla to ocelová konstrukce. Ta když povolí, tak se sesype všechno," vysvětluje Hošek. (namestek reditele prazskych hasicu)

+14/−1
14.6.2017 14:14

Z97d24e20n87ě28k 61V48o67d31á62k 7185706667622

Jneže u Dvojčat ta konstrukce s nárazem počítala. Kdyby se zřítila jen jedna budova tak řeknu že se to stát může. Ale že spadnou TŘI budovy ze DVOU (kam letadla narazila) tak to je minimálně hodně, hodně divné ;-)

+5/−17
14.6.2017 14:17

Z80d63e21n92e30k 14H71l35a54d65i17k 5215886780

Nic na tom divneho neni. Staci k si k tomu i dohledat relevantni data a ted nemyslim konspiracni blaboly a silence.

+14/−2
14.6.2017 14:20

D78a18n16i36e18l 61N10o19v90á91k 1781810526649

A relevantní data to jsou která?

btw. oficiální nerovná se relevantní:-P

+5/−3
14.6.2017 14:58

T72o67m47á57š 46J92a58n12í34r91e24k 8210107536579

To mate naprostou pravdu, oficialnim se rozhodne verit neda!!! Je treba hledat ruzne po internetu, tam si pravdu najde kazdy. A ted prosim reknete sestricce, ze na vas zapomnela s davkou leku.

0/0
15.6.2017 3:47

D13a75n39i81e69l 59N24o36v10á18k 1651530896709

oficiální -> úřední, formální.

Následující ubohost bez komentáře.

0/0
15.6.2017 7:49

L41í21d77a 48V97š67e16t17e70č28k39o76v53á 5260913249186

Tak když spadne jedna budova takové velikosti, tak to asi samo o sobě ovlivní stabilitu ostatních budov ne?

+5/0
14.6.2017 14:24

P18a51v16e24l 61H96o21r92á50k 8461663385902

Stabilitu ano, ale těžko se budova, kde hoří v několika kancelářích, složí do svého půdorysu.

+2/−6
14.6.2017 15:05
Foto

J91a12k86u70b 22S23ú75k23e41n46í50k 1418560989

Velice snadno, pokud má "nedomyšlenou" konstrukci středového nosníku a sendvičových pater.

+2/0
14.6.2017 17:58

V14á25c42l32a22v 90Š98u24b47r75t 9187433988837

Taková budova by se však zhroutila ke svému středu, ne tak, jak se zhroutila dvojčata.

0/−1
14.6.2017 20:44
Foto

J97a61k10u77b 25S77ú26k52e16n40í12k 1258100759

Ne, pokud by padalo patro po patru, spadla by cca do půdorysu. Díky středovému jádru, které "vede".

0/0
14.6.2017 21:55

V71á11c73l66a62v 91Š95u59b27r33t 9757383768547

A co tedy způsobilo kolaps toho jádra, které se tedy řítilo téměř volným pádem? U Severní věže narazilo letadlo do horní osminy, co způsobilo kolaps spodní osminy?

A co způsobilo pád WTC 7, kde žádná sendvičová konstrukce nebyla a kerosin tam nehořel?

0/0
14.6.2017 23:18

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

Premium

Převratná metoda z IKEM: jak zhubnout přeprogramováním metabolismu

Lékař Marek Beneš je už třetím rokem vedoucím lékařem projektu, při kterém se pomocí laseru „oslepí“ nervové buňky...

Premium

Přivřela oči a doufala v polibek. Manžel ji místo toho shodil ze srázu

Ležela vedle něj a pravidelně oddychovala. Odtáhl se od ní, co mu jen postel dovolila, a otočil se zády. Musí to udělat...

Najdete na iDNES.cz