Na svůj poslední let v roli kapitána dopravního letounu US Airwas se vydal ve středu z Lauderdale na Floridě do Charlotte v Severní Karolíně.
"Měl jsem štěstí, že jsem mohl následovat svou vášeň po většinu života - pracovat v oboru, který hluboce miluji. A to společně s tisíci skvělými kolegy, včetně Jeffa Skilese, který se mnou podnikl poslední let," prohlásil poté devětapadesátiletý Chesley Sullenberger.
Právě Jeff Skiles byl druhým pilotem letu 1549, který skončil nouzovým přistáním na newyorské řece. Z Chesleyho Sullenbergera se po přistání, kterému americká média začala přezdívat "zázrak na Hudsonu" okamžitě stal národní hrdina.
Kromě Skilese se na poslední Sullenbergerův let vydala i polovina ze 155 cestujících, které svým obratným manévrem 15. ledna 2009 zachránil.
Devětapadesátiletý Chesley Sullenberger odešel do důchodu po třiceti letech, která strávil létáním pro společnost US Airways. Nyní se hodlá zaměřit na bezpečnost v letecké dopravě.
"Jsou tady obrovské tlaky k najímání lidí s malou zkušeností. Jejich platy jsou tak nízké, že zkušenější lidé ty pozice nevezmou. Máme tady přepravce, kteří zaměstnali piloty s pouhými stovkami odlétaných hodin," varoval s tím, že svou profesi opouští v době, kdy je její úroveň horší než v dobách jeho leteckých začátků.
Finanční krize, která nutí letecké společnosti šetřit na mnoha věcech, se dotkla i Chesleyho Sullenbergera. Loni řekl v americkém Kongresu, že jeho plat zaměstnavatel v posledních letech zkrátil o 40 procent a příspěvky na penzi úplně zrušil.