Podle vyšetřovatelů totiž za nehodu mohla titanová lamela uvolněná z letadla americké společnosti, na kterou concorde Air France najel při osudovém vzletu z pařížského letiště Charlese de Gaulla roku 2000.
Concordu se roztrhla pneumatika, když získával vzletovou rychlost. Kusy pneumatiky pak prorazily nádrž s palivem na levé straně a letoun se zřítil. Při nehodě zemřelo 113 lidí.
Právníci a odborníci dlouhé roky zkoumali střípky tragédie. Při vyšetřování se zjistilo, že pneumatika před roztržením narazila do titanové "záplaty", jež odpadla z letounu DC10 společnosti Continental Airlines. Ten startoval o čtyři minuty dříve.
Po letech analýz padlo na americké aerolinky obvinění, že jejich mechanici používali titanové lamely, což je zakázané. Titan se totiž nesmí používat k provizorním opravám, je mnohem tvrdší než hliník či nerezová ocel (o zahájení procesu čtěte zde).
V procesu, který začal letos v únoru, chtěla společnost Air France, aby jí Continental Airlines zaplatila 15 milionů eur (383 milionů korun). Francouzská justice nakonec americkou společnost odsoudila k zaplacení milionu eur (25 milionů korun) pro Air France a dalších 200 tisíc eur jako pokutu za zavinění havárie nadzvukového letadla.
Tribunál také odsoudil 42letého mechanika Johna Taylora k podmíněnému trestu v délce 15 měsíců. Trest hrozil i jeho 71letému šéfovi Stanleymu Fordovi, soud ho však zprostil viny. Stejně tak bez trestu vyvázli tři bývalí představitelé francouzského civilního letectví.