Diskuse k článku

Letadlu mohlo dojít palivo, soudí vyšetřovatelé nehody v Kolumbii

Úterní pád letadla ve střední Kolumbii přežilo podle aktualizované bilance šest lidí. Zbylých 71 lidí na palubě při havárii zahynulo. Vyšetřovatelé už našli obě černé skříňky se záznamy o letu. V Brazílii platí třídenní státní smutek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P13e33t35r 84Ž94á97k 1148942785899

rozhovor s pilotem letu, který byl v době nehody poblíž:

He says that, as he approached for landing in Medellin, the LaMia pilot was warned by the tower that an Airbus of VivaColombia had declared emergency due fuel leakage, which would give him maximum priority for landing.

The controller would have asked if the LaMia plane could wait for his landing, receiving a positive signal from the pilot.

After taking two 360o turns, the LaMia pilot contact the tower, asking for priority for landing due 'fuel problems' and the tower reported that he was the No3 for landing: after the Airbus of VivaColombia, LATAM Chile and COPA planes.

Three minutes later, with no fuel left, the pilot told the controllers that he had a full electrical fault.

"He said that to be fined. Lack of fuel can lead to the payment of very high fines, which is not good for airline. No fuel, he crashed"

It's important to remember that the LaMia pilot is one of the two owners of the airline.

0/0
30.11.2016 15:03

P11e44t72r 96Ž75á37k 1498132955639

takže kdo si to přeložil až dokonce, je jasné, proč hlásili elektricky problém a ne málo paliva.

Doufám, že tato společnost dostane stop na to své druhé letadlo...

0/0
30.11.2016 15:05

P83e11t63r 61Ž19á20k 1868772365579

jinak ale v podstatě souhlasí to, že se většinou stanou alespoň dvě příčiny nebo okolnosti. Kdyby ten VivaColombia neměl problémy s únikem paliva, zřejmě by to stihli...

0/0
30.11.2016 15:07

L67u11b15o68š 79T91i76c97h91ý 3127748544243

To vypadá dost logicky. A patrně to také odpovídá záznamům letu. Letecké společnosti to ovšem na důvěryhodnosti nepřidá.

0/0
30.11.2016 15:19

V75í66t 66O55d81l82o95ž96i30l50í91k 8296323717327

Mně se to zdá dost neuvěřitelné či nezodpovědné, že by měli paliva "tak akorát", tedy žádnou rezervu pro případné kroužení kolem letiště, ke kterému nakonec došlo. Zdá se však, že tomu tak skutečně bylo.

0/0
30.11.2016 13:45

P84e86t26r 26Ž51á41k 1598982395139

Sakra co je neuveritelneho na tom,kdyz letadlo s maximalnim doletem 3000 km po letu dlouhem 3000 km dojde palivo?Neuveritelne je,ze takovy let timto letadlem podstoupili bez mezipristani...

+1/0
30.11.2016 14:00

V27í83t 60O50d20l93o88ž38i85l86í94k 8526643157947

Ano, to je jinými slovy totéž.

+1/0
30.11.2016 14:17

V40l59a46d59i23m48í56r 29C53h23r15o85u57s12t 6815262670376

I když jsou to stále jen dohady, všechno nasvědčuje problémům s palivem. Letadlo nemělo kdovíjaký dolet, s plnou zatěží jen 2130km a podle vyjádření přeživší letušky: "letadlo se kompletně vyplo, následoval rychlý sestup a obrovský náraz". Navíc 15minut před pádem posádka hlásila kontrolní věži nízký stav paliva a žádala o prioritní přistání.

+1/0
30.11.2016 13:14

V51l64a98d45i56m20í56r 12Š90t46e84p37á42n31e20k 3312213819

"Rychly sestup"? Lietadla maju zostup cca 10% ako som niekde cital. Takze z 10km vysky by malo byt schopne doplachtit este zo 100km a to teda nie je strmy pad...

0/0
30.11.2016 13:21

J22a49k26u64b 69M63i16k37u15l18a40c36e13k 8697361257234

To je v idealnich podminkach. Krouzili a byla bourka, takze si umim predstavit rychly sesup.

0/0
30.11.2016 13:24

V50l94a94d13i36m12í20r 57Š20t44e26p80á82n74e36k 3892103139

Zalezi ako vysoko leteli. Letel som mozno 50 krat ale vsetky burky boli velmi nizko, pod 1-3km. Nad 5-8km bolo vzdy cisto. Takze na zaciatku bez paliva sa este mohli rozhodnut kadial letiet aby nepadli do burky...

0/0
30.11.2016 13:34

V28l21a85d93i44m38í29r 15Š48t70e63p42á24n10e26k 3182683359

Boeing 747-200 can glide for 150 kilometres (from a cruising altitude of 10,000 metres

0/0
30.11.2016 13:30

R26u77d85o46l15f 17K58o28m89á56r31e42k 7148459132669

takže je to jasny, souhra náhod. dali je na hold, zašli kroužit - to vysvětluje ty kružnice na radaru došlo palivo a žuchli. akorat mi neni jasny, proč nehlasili věži palivo nula, logicky jako konsekvence byla ta elktrika. nejspíše tedy další neštastná náhoda byl zasekly palivomer, protoze jinak by se a-nerozhodli preskocit mezipristani a b-v klidu by nekrouzili. Jinymi slovy jine letadlo v emergency a zasekly palivomer.... :-/

0/0
30.11.2016 12:41

V18í14t 36O56d60l65o83ž31i63l48í92k 8776303267637

Že by chtěl pilot zamachrovat a počítal s tím, že to v klidu dokrouží i bez paliva? Pak se mu ale vypnula elektřina, nastal zmatek a ztráta orientace.

0/0
30.11.2016 13:50

V74l15a10d73i32m27í80r 15Š78t44e25p48á72n82e15k 3652283399

Na elektrinu maju generator - vrtulku. Takze pokym letia elektrinu maju.

0/0
30.11.2016 14:34

V57í90t 22O80d22l74o59ž93i64l81í66k 8236803977727

Třeba se jim ta vrtulka nějak zasekla, problémy s elektřinou hlásili.

0/0
30.11.2016 14:40

M91a56r37t14i71n 79N49e36p98l 4574212446278

Jsem tedy vážně zvědavý, jak vyšetřování dopadne... Samostatné problémy s elektřinou by neměly způsobit pád letadla, když zrovna elektřina je několikanásobně dobře jištěna. Nedostatek paliva bez vědomí pilotů je také divný. Nedivil bych se, kdyby to byla kombinace více příčin (tak, jako obvykle). Umím si představit problémy s elektřinou, kterým piloti věnují takovou pozornost, že ignorují (nezpozorují) třeba i ten nedostatek paliva.

0/0
30.11.2016 12:39

P20e47t58r 81Ž73á48k 1728342515929

já bych to spíš viděl, že ty problémy s "elektřinou" vznikly až po zhasnutí motorů...

0/0
30.11.2016 12:59

M91a35r23t37i61n 98N47e64p63l 4274742796368

Že by jim došlo palivo a v reakci na to nahlásili pouze problémy s elektřinou? To se mi nějak nezdá... A nedovedu si tedy představit situaci, že by při standartním průběhu letu piloti zpozorovali prázdné nádrže až poté, kdy se jim zastaví motory. Vždyť se to palivo přepočítává a kontroluje i několikrát během letu.

0/0
30.11.2016 13:06

P77e61t56r 58Ž17á63k 1238332115399

Uz se to stalo,ze se piloti zabyvali podvozkem a krouzili tak dlouho,ze jim doslo palivo..A problemy s elektrikou?Kdovi co hlasili v tom zmatku...

0/0
30.11.2016 14:03

M42i82c26h33a84e49l 42C34h48a50r62v44á78t 9579528863372

Šmelit s palivem se asi nevyplácí. A už rozhodně ne před letem.:-/

0/0
30.11.2016 11:57

P60e91t56r 26Ž51á40k 1217793298273

Tady asi nešlo o šmelení, ale o to, že letěli na hraně doletu...

+1/0
30.11.2016 11:58

M89i64c69h37a69e90l 94C79h54a44r74v62á25t 9319918353382

Na to také existuje několik krásných českých přísloví, ale a zájmu kultivované diskuse a hlavně duševního zdraví některých diskutujících, je nebudu zmiňovat.

0/0
30.11.2016 12:06

J82i98n16d30ř36i61c40h 54K23u89c51h15a52ř 4646323528

Doplním pár informaci z airliners.net - vše neověřené info:

- letadlo mělo plánované mezipřistání pro doplnění paliva, po startu se ale rozhodli letět napřímo

- podle fotografii se motory v době dopadu netočily (nejsou deformované lopatky)

- před dopadem podle jednoho přeživšího vypukl v kabině chaos, lidé pobíhali uličkou

- jeden z pilotů byl zároveň majitelem aerolinek

- na cílovém letišti vyhlásilo jiné letadlo těsně před přistáním emergency - přílety byly pozastaveny a zřícene letadlo bylo navedeno na "čekání" (kroužení poblíž letiště)

- piloti nevyhlásili MAYDAY ani neinformovali o nedostatku paliva

+7/0
30.11.2016 11:52

P82e44t43r 75Ž39á45k 1818892125389

tak je to zřejmě jasné...Mimochodem ty fotky motoru jsem viděl taky a první co jsem si řekl, že ten se určitě při dopadu netočil...

0/0
30.11.2016 11:56

P32e97t92r 78Ž32á56k 1267803888983

Tak zajímavé a dosud pro mne neznámé info je, že letiště nepřijímalo a proto kroužili...

0/0
30.11.2016 11:58

P31e18t77r 73Ž63á63k 1288882735509

takhle to vypadá, že odpovídám sám sobě...

0/0
30.11.2016 12:55

V67l15a27d14i68m34i45r 46S62o17u11k86a93l 4220381981826

Většina lidí přežije náraz, ale nepřežije výbuch a požár takže pokud letadlo nemělo palivo, je počet obětí velmi vysoký :-(

+1/0
30.11.2016 11:21

L56u10b68o84š 66T58i46c95h74ý 3657688214753

Už při nárazu v rychlosti 70km/h vznikají závažná vnitřní zranění, neslučitelná se životem. Letadla létají ještě o něco rychleji.

Tady to máte vysvětleno:

http://www.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/662838

+2/0
30.11.2016 11:29

P27e92t25r 61T70y27č79k88a 6195972219782

No ono to tak úplně neplatí. Jinak by skoro každá nehoda v F1 byla smrtelná.

0/0
30.11.2016 11:32

L27u80b97o44š 23T65i44c63h79ý 3717878154643

Ono to tak úplně platí. Akorát jsou některé nárazy ztlumené (zpomalené) různými deformačními zónami nebo tím, že náraz není čelní...

0/0
30.11.2016 11:40

J11i56n79d17ř92i68c75h 34K85u89c18h70a42ř 4516213288

Ono to tak platí, ale zázraky se občas dějí. Jsou zaznamenány případy lidí, kteří přežili vypočtené přetížení přes 200G

0/0
30.11.2016 11:45

P93e46t12r 56T15y48č76k48a 6615602109332

Ano je to hodně individuální.

0/0
30.11.2016 11:47

P56a94v54e14l 20Ř95a68p70e10k 7802256389445

Pokud dojde palivo, logicky začne být problém s elektřinou.

+4/−2
30.11.2016 11:03

J54a40n 90N89o72v79á23k 7335454858357

jsou tam nějaké záložní turbíny copužíjí proudění vzduchu. Aspoň u nekterých letadel..

+3/0
30.11.2016 11:18

P90e68t35r 82Ž69á91k 1768492565859

to sice ano, ale ty řeší pouze základní funkce.

0/0
30.11.2016 11:41

P21a43v41e82l 26Ř73a14p20e45k 7972546929815

Ano, ale ty nenapájí všechny systémy.

+1/0
30.11.2016 11:42

J65a61k82u51b 64M81i25k82u98l98a75c58e59k 8857461147294

A chvili trva nez to nabehne.

0/0
30.11.2016 13:25

L82u66b38o72š 77T45i53c27h94ý 3447248184253

Letadlo klesalo celkem asi 20 minut. To za tu dobu nemělo žádnou komunikaci s letištěm, ke kterému se blížilo?

+1/0
30.11.2016 10:56

V48á60c96l86a69v 31P85c49h22á67l41e13k 8216442651332

Opět tragédie (přesto zůstává letecká doprava statisticky jednou z nejbezpečnějších).

Včera se hovořilo o tom, že při hlášení MAYDAY bylo uvedeno, že piloti vypouštěli palivo za letu - teď se spekuluje že došlo palivo, což mi nějak nesedí.

Poznámka - pilot Black Hawku je machr - na všech fotkách je v částečném visu R^

+3/0
30.11.2016 10:41

J66a86k66u16b 26M24i86k64u19l87a25c38e34k 8697461107734

Toto letadlo nema mechanismus na vypousteni paliva

+5/−1
30.11.2016 10:45

M83i59r24o60s72l26a25v 27K78o70n98e96c68n65y 2119871926378

to jak to říkali v televizi bylo na pěst a nebo okamžitou výpověď toho redaktora, resp. redaktorky!

0/0
30.11.2016 11:00

P57e12t97r 33Ž72á42k 1778802155579

to je u novinářů zcela běžné...

+2/0
30.11.2016 11:41

J24a51k31u40b 38M37i84k50u71l93a70c51e88k 8477531877664

I za takovy fakt dostanu minus? Pekny ;-D

0/0
30.11.2016 13:26

J49o31s24e49f 41K41a87r52f71í84k 7352515286930

Třeba druhý pilot vyskočil s akučkou a provrtal nádrž, takže vypouštět klidně mohl;-)

0/0
30.11.2016 14:59

J44a19n 69H63r28u76z65a 8404388269477

Zprávy v masmédiích jsou občas neuvěřitelné hoaxy. Zejména tam, kde se jedná o nějaké technické údaje, který novinář nerozumí. S oblibou poukazuji na standardní titulky "zemní plyn opět zabíjel" kde podle obsahu článku zjistíte, že se dotyčný otrávil CO nebo udusil CO2.

+2/0
30.11.2016 10:55

R31u43d86o15l22f 59K79o83m74á38r59e90k 7178829192429

zajimave ze se neresi, ze letadlu dosel proud. nejspis to byl ten vlastni problem, kdy nefungoval knipl, zasekl se, letoun zacal krouzit, az doslo palivo tak se prudce k zemi a bylo to.

0/−5
30.11.2016 10:40

R87a65d52a58n 97K52u98b35a41n28t 1833340209100

Proudové letadlo. Tak co jiného mohlo dojít. Proud.

+14/0
30.11.2016 10:41

P18e92t96r 11Ž20á97k 1118462585349

tohle je doufám myšleno ironicky?

0/0
30.11.2016 11:42

K55a66r52l65a 84N27o61v79á18k44o77v74á 4844672485777

Došel proud ? On většinou letadlu "dojde proud" proto, že se netočí motory, které ten proud vyrábějí. To máte jako v autě - tam taky dobíjíte baterii tím, že běží motor. Takže zcela jistě nejprve došlo palivo a pak došel proud ;-)

0/0
30.11.2016 12:28

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

Najdete na iDNES.cz