Diskuse k článku

Japonsko v honbě za „kvalitou národa“ přinutilo sterilizovat tisíce žen

Japonsko se potýká s temnou kapitolou své novodobé historie. Úřady desítky let nutily tisíce lidí ke sterilizaci, aby nepřišly na svět děti s mentálním postižením. Většina sterilizovaných navíc nedala k nevratnému operačnímu zákroku souhlas. Oběti nyní po vládě požadují odškodnění a veřejnou omluvu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45a21n22a 64M68a88l23e47č66k11o68v76á 8231969898347

Ze by nastroj jak se zbavit postizenych po americke atomovce?

0/0
15.4.2018 8:04

P12e29t86r 13F92i61a97l52a 9223116843243

Váhám, zda mám článku stoprocentně věřit, možná je to nějaká polopravda.

Samozřejmě neznám situaci v Japonsku, všechno je možné, ale k pochybnostech mne přivedl p. novinář, když se v článku současně zmínil o sterilizaci romských žen u nás. Dochází někomu, že v devadesátých létech jistě nic takového vláda nenařizovala, a lékaři nebyli sadisté, aby to prováděli bezdůvodně? 8-oZřejmě muselo jít o zdravotní důvody, např. že by další porod ženu ohrozil na životě, a tak to lékař nabídl.

V Americe se zase před nějakou dobou psalo, jaká je v naší republice diskriminace, cikánské děti prý nesmějí chodit do stejných škol jako české, a mají zvláštní cikánské školy.;-D To někdo účelově překroutil informaci, že v praktických (dříve zvláštních) školách je vysoké procento cikánských dětí. Jenže zamlčel, že tam jsou kvůli nižší inteligenci, nikoliv kvůli příslušnosti ke svému etniku, a samozřejmě jsou tam i jiné děti. V naší republice je naopak pozitivní diskriminace, např. existuje sociální stipendium již od učilišť a středních škol, kdy nezáleží na prospěchu, jen na příslušnosti k romskému etniku.

+2/0
5.4.2018 13:53

O74t26t97o 76N11o75v39a47k 8970178296319

Tohle delaly skoro vsechny staty sveta, bud sterilizaci, nebo ze si je nikdo nevzal az po Afriku, kde je prohlasili za posedle dablem a zabili, nebo vyhnali do pouste. Dokonce i USA na blaznech delali naprosto nelidske pokusy a nikdo je za to nezene k zodpovednosti.

Popravde neni v zajmu nikoho, aby se rodily vazne postizene deti a tim mene do spolecnosti bez socialniho systemu, zajedte se na ne podivat do Indie, pak asi mnohe pochopite.

Stejne tak neni v zajmu zadneho statu, aby financne podporoval mnozeni lidi, kteri se pak o sebe neumi postarat a jiz po nekolik generaci nepracuji, jediny jejich prijem je to, ze pobiraji davky na deti, coz neni problem jen v CR ... zde je ale reseni snadne, nic jim neplatit.

Samozrejme ze je smutne, kdyz v JP sterilizovali nekoho, kdo byl zdravy, ale rozhodne nebylo spatne zabranit mnozeni lidi, kteri by meli vazne problemy prezit a trapili by se hlady, hadam ze po valce neexistoval zadny socialni JP stat a kdo se neuzivil, umrel hlady a muzeme soudit, co je pro ne lepsi, zda se nenarodit, nebo se do konce zivota trapit.

Musime si uvedomit, ze plne markety jidla, socialni davky, vysoky hygienicky standard a pitna voda nebyly samozrejmosti a je to vydobytek posledniho stoleti.

Byla zde doba, kdy lide umirali hlady a na nemoci z podvyzivy

+4/0
5.4.2018 11:25

D83a67v72i52d 29K21n82a22p48e62k 8707734226815

Abych řekl upřímně: když vidím některé lidi ze spodní sociální vrstvy, co je doma na dávkách, 5 dětí, rodiče IQ pod 80, nedokončené základní vzdělání, nulové hygienické a sociální návyky, první dítě v 15 letech a to ještě s otcem nebo bratrancem, tak bych u těchto zavedl povinnou sterilizaci už po prvním dítěti.

Všichni asi ví, kde se takoví vyskytují - napovím krátce: Luník IX, Chánov, atd.

Co takoví jedinci společnosti mohou nabídnout kromě toho, že stráví celý život na sociálních dávkach od většinové společnosti, protože na to mají právo, dyk more?.

+7/0
5.4.2018 11:02

L43a57d18i29s12l69a45v 11P45o80s86p92í60c24h30a88l 1578717813880

Charles Darwin: O vývoji druhů přírodním výběrem. Někdo se snaží popírat Darwina???

+2/0
5.4.2018 8:38

M94i73l40a23n 83C49h58a65l13u91p13a 7594236407123

Brusel?

+2/0
5.4.2018 8:55

M26a64r63t59i20n 11B80i96t36t51n83e40r 2953282879478

Existuje něco jako nepřírodní výběr?

0/0
5.4.2018 9:05

Z50d84e64n20ě60k 67H22l55u71š55t61í60k 9855245834119

Ano, sociální systém založený na odměňování těch, kdo plodí potomky, o které se nejsou schopni postarat. Bezdětný člověk nebo pár, který by žil čistě na dávkách, bude živořit, ale když si naseká 5 dětí, bude žít na úrovni rodiny s průměrnými příjmy.

+4/0
5.4.2018 9:51

M56a64r16t58i54n 54B27i34t45t62n38e42r 2863222169818

A v čem přesně je to nepřírodní a proč ostatní systémy jsou přírodní?

+2/0
5.4.2018 10:17

P71e94t84r 71F74i89a27l61a 9543136903963

Nepřírodní je dávat lidem odměnu za to, že nepracují a plodí spoustu dětí, které nedokážou uživit.

+1/0
5.4.2018 14:00

M55a18r50t74i89n 96B25i22t26t41n82e43r 2363192649438

Pokud jsou ty děti pro společnost cenné, tak co je na tom nepřírodního. Když ti co pracují mají dětí málo, tak bude třeba doplnit je dětmi těch, co nepracují. Pokud by pracující neměli žádné děti, tak se z rození dětí stane velice výnosné zaměstnání, pokud bychom chtěli přežít.

Mají to tak třeba i různé druhy zvířat, že ne všichni se množí, někteří jen pracují.

Jako chápu, že se to těm pracujícím nelíbí. Ale proč tomu říkat nepřírodní.

0/−1
5.4.2018 17:41

D43a76n92i43e23l74a 48U79r42b21a15n70o92v40á 2674370925716

tak přírodní výbr v evropě je už jen teoretická záležitost. Od té doby co máme zdravotnictví přežívají lidé, kteří by jinak nepřežili a tím pádem se nemnožili, děti mají lidé kteří by je bez pomoci nezplodili a tudíž se nemnožili. Tohle co dlali Japonci není o nic více nepřírodní než třeba děti ze zkumavky. To bych jako argument vůbec nebrala. Tady jde o to že je porušováno základní lidské právo rozhodovat o svém těle o svém životě, to jim bylo vzato a to je na tom špatně. tohle nemá s lidskostí nic společného

+1/0
5.4.2018 11:42

M31a53r64c81e33l 45P47a25v84l56í82k 7671404918559

sterilizácia je proti ľudským právam?

nechať priviesť na svet deti s mnohonásobným poškodením je celkom určite proti PRÁVAM DIEŤAŤA.

+1/−2
5.4.2018 8:24

M90i51c89h68a57e29l62a 73K37ř10í51ž26o81v10á 1207691895121

Jenže to, že je mentálně zaostalý rodič neznamená, že bude postižené i dítě. U některých chorob se se zdravým partnerem narodí vždy zdravé dítě, u některých se zdravé dítě narodí v 75%, u dalších v 50% a někdy se vždy narodí dítě nemocné. Jenže predikce, jak se nemoc dědí, byly v 50tých letech v plenkách. A u většiny chorob se pravidelnost a dědičnost ukázala až s testováním DNA.

0/−2
5.4.2018 9:19

D67a81n70i70e21l33a 37U60r89b38a10n63o57v63á 2314120625486

nesmysl. to co je živé touží žít i když to není dokonalé a je to postižené. Třeba lidi s downovým sindromem, většinou jsou moc milí a jsou rádi na sv+t netruchlí nad tím že nejsou normální a světe div se i jejich rodiny je dokáží milovat a i přes svou jinakost mají dobrý život, kdo jste abyste měl právo jim tvrdit že by pro ně bylo lepší se nikdy nenarodit?

0/−1
5.4.2018 11:45

M22a45r51t81i61n 95B45i29t58t18n47e73r 2673732819578

Jeden z velkých problémů s cílenou eugenikou na lidech je v tom, že o tom bude rozhodovat zase jen člověk. A ten zvolí kritéria podle svých osobních předsudků. Nikdy ta kritéria nenastaví tak, aby z rozmnožování vyřadil sebe nebo svou rodinu a to i když pro národ by to bylo třeba lepší.

Zde rozhodovali mocní muži, takže 70% nucených sterilizací bylo provedeno na nějak mentálně postižených ženách. Jenže jsou ženy s lehkým mentálním postižením tou největší hrozbou národa? Proč se nerozhodli sterilizovat v první řadě třeba příliš násilné muže? Všechny vrahy, ty kdo se dopustí znásilnění, válečné zločince... Japonsko nepřivedly ke katastrofické porážce v druhé světové lehce dementní ženy a jejich potomci, ale naopak arogantní muži. Proč tedy neprovedli sterilizaci sami na sobě?

Stejně tak psychopati, sociopati... - jsou u moci často a tak nehrozí, že by byla sterilizace prováděna v první řadě na nich. Místo toho hrozí sterilizace různým menšinám. Tedy vlastně o co nejlepší genofond nejde, protože pokušení zneužít to k prosazování vlastní víry, ideologie, světonázoru a k mocenskému útlaku je příliš silné.

+8/0
5.4.2018 7:55

M68a28r97t45i95n 35B23i46t70t51n62e34r 2463872669378

Když bude o sterilizaci rozhodovat člověk, který se pyšní svou inteligencí, zaměří ji proti těm, kdo mají malé IQ. Když komunista, bude sterilizovat kapitalisty. Multikulti sluníčko by nechalo sterilizovat rasisty a xenofoby. Rasista různé menšiny. Kapitalista ty, kdo nepracují a dost nevydělávají. Někdo by tím třeba prohnal celou "pražskou kavárnu" a obecně všechny, kdo nejsou v pořádku fyzicky nebo jsou manuálně neschopní. No a další by nechal sterilizovat všechny se sexuálními úchylkami...

A to vše s nejlepšími úmysly zušlechťovat lidský genofond.

+3/0
5.4.2018 8:05
Foto

T63o54m46á28š 87Z58e36m91á41n40e30k 2627894892885

Sterilizovat pražskou kavárnu? Ďábelský nápad.

+1/0
5.4.2018 12:47

B49a54r91b46o68r22a 82K62u63d59r48n93o45v70á 7766329142495

To jo, protože sterilizovat něčí fantazii by bylo docela náročný.

+2/0
5.4.2018 14:24
Foto

T45o68m12á73š 88Z77e32m10á19n86e68k 2437804162495

Stačí jim sebrat drogy.

0/0
5.4.2018 21:43

A87l72e44n57a 48E21l44i27á84š33o45v34á 3934761522468

Jednalo se o dementní ženy, které by potom svou nedostatečnost šířily na své potomky

0/0
5.4.2018 7:38

B93ě59l84a 67H84o49r13á85k88o71v79á 1438602629540

Jo to u nás už před lety také proběhlo že i mentálové maj právo na množení...

+8/0
5.4.2018 6:18

A71l78e60n63a 63E36l43i41á15š87o29v90á 3384701912978

Vždyť je všichni rádi živíme

+1/0
5.4.2018 7:38

J83a91n 91B89a43b21i89č13k15a 9583179443357

Mimochodem Singapore, který žije jen produktu svých mozků to již zkouší řešit. ženy s vysokoškolským vzděláním dostávají vysoké premie, za každé dítě.

+8/0
5.4.2018 5:04

J55a55n 15B89a84b70i49č14k73a 9853409943587

Pokud někdo nepatří k těm postiženým, tak ví, že v modení společnosti lídi s vysokým IQ mají žádné nebo málo dětí a čím nižší IQ tím více dětí. A IQ dětí obyčejně spadá mezi IQ rodičů.

Takže při tomto trendu, je otázka jak v budoucnosti ta hrstka schopných dokáže uživit masu neschopných.

+20/0
5.4.2018 4:58

J34u52r43a25j 65V97á42c19l50a61v98í70k 9799850705296

IQ je jakýsi umělý metr a zrovna moc o schopnosti přežít neříká. Vysoké IQ vůbec není zárukou přežití společnosti.

+3/−6
5.4.2018 5:35

A52l45e40n36a 55E79l83i64á82š25o86v18á 3784221522868

Vysoké IQ je zárukou, že jeho nositel bude studovat bez problémů a stane se přispěvatelem k rozvoji společnosti. Předpokládám, že vaše IQ nepřesahuje 100

+2/−3
5.4.2018 7:40
Foto

O25n57d80r94e53j 80V15a72l29o68u56s23e95k 4480321717781

Nechápu proč na iDnes lidé tak často dělají blbce z přispěvatelů s jiným názorem. A mimochodem - dost lidí trpících autismem mají vysoké IQ ale přesto je jejich šance studovat problematická.

+6/0
5.4.2018 7:55

M34a86r25t20i51n 22B92i26t87t45n81e42r 2583932639538

K uplatnění vysokého IQ potřebuje společnost více zdrojů a inteligentní člověk podstatně delší čas na studium. Takže specialista, kterého si mohou dovolit zužitkovat pouze bohaté společnosti.

Navíc vzdělaní lidé s vysokým IQ se statisticky hůř rozmnožují. Kdyby přežití druhu bylo ponecháno na nich, tak nejspíš vymřeme.

+2/0
5.4.2018 8:38

T29o57m36á97š 54S71v70o50b85o55d49a 7166641957369

No spis mozna se nepremnozime, ne ze vymreme...

+2/0
5.4.2018 13:04

J11u90r68a56j 49V73á62c38l41a70v52í41k 9869880845836

Dosáhl jsem na Einsteinovu společnost. Jak na tom jste Vy?

0/0
5.4.2018 8:42
Foto

T85o23m63á12š 83Z77e51m30á96n87e70k 2477794712175

Dám 30 bodů ze svého IQ za stejnou hodnotu emoční inteligence.

0/0
5.4.2018 12:50

P46e32t91r 72F83i72a18l62a 9453256393103

Vysoké IQ + vysoké EQ jsou důležitými zárukami pro přežití společnosti.

Chcete-li naznačovat, že takoví lidé nejsou vůbec manuálně zruční, jste na omylu. :-)

+1/0
5.4.2018 13:58

M96a54r68t60i30n 79B19i22t47t88n83e77r 2963522649498

Otázka je, zda pokud se ti s vysokým IQ nejsou schopni nebo ochotni rozmnožovat, jsou skutečně tím nejlepším pro genofond. Nebo zda je to do jisté míry úchylka, která má své výhody, ale také nevýhody a je přínosná jen dokud je vysoce inteligentních lidí do pár procent - jako třeba homosexualita, která také může přinášet prospěch okolí, ale za cenu, že je mnohem menší pravděpodobnost dětí přímo u homosexuála.

+1/0
5.4.2018 8:11

K70a32m72i69l78a 28K46a54l68e76n41s19k21á 9936787227438

Homosexualita není dědičná narozdíl od předpokladů pro vyšší IQ. Takže první čast Vašeho příspěvku souhlas, druhá nikoliv ;-)

+3/0
5.4.2018 8:54

M52a54r17t79i73n 62B11i87t17t46n36e20r 2533822989948

Jste si jistá, že není ani částečně dědičná? Četl jsem, že je.

+1/0
5.4.2018 9:01
Foto

T20o20m79á75š 68Z77e34m83á88n41e83k 2357494442165

Oni jsou schopni se rozmnožovat. Ale rozmnožují se později a do dětí investují mnohem víc energie. Navíc se snaží chovat zodpovědně. A to počtu také nepřidá.

+1/0
5.4.2018 12:53

P78e72t83r 28F39i30a96l26a 9243926943263

To si asi pletete, ... přínos společnosti mohou přinášt různí homosexuálové, jenže to souvisí s jejich schopnostmi, nikoliv s jejich sexualitou.

0/0
5.4.2018 14:16

T26o58m46á32š 49M31i64k38a 5939826129336

No nevim jak tady ctu ty komentare tak to tady vypada jako ten ktery chtel jen ty blondaky....

0/−2
5.4.2018 2:59

J71a78n 48P11r48i77c22h55y33s21t85a74l 8471148363

"Pozn.: Jména obětí byla v článku kvůli ochraně soukromí změněna."

Nejen to. Ta poznamka ma byt takto:

Pozn.: Jména obětí byla v článku kvůli ochraně soukromí změněna a zprznena. V Japonsku zadne prijmeni nekonci na "-ova".

+6/0
5.4.2018 2:26

P21a90v79e58l 77V52i62t41v88a72r 7252359886279

Marcela Kociánová: "K čemu bude degenerované lidstvo?

Karel Mazač: Bude se lépe ovládat

Na to mohu pouze říct, že se to tak už dávno děje. Ve školství. Naše školství je už roky finančně omezováno. Mizerní kantoři jsou nevyhoditelní, dobří jsou nezaplatitelní. Výběrové třídy se ruší a nové nevznikají. Zavádí se plošné testy. Tak jak degeneruje školství tak degenerují jeho mladé generace.

Když to přeženu ad absurdum, tak dnešní školství tíhne do situace, kdy se děcka naučí velkou násobilku, složí z ní maturitu a skončí buď ve státní správě nebo u pásu.

Proč?

Proč nechceme, aby ti šikovnější ve stádě vynikli? Proč se snažíme o beztvarý dav? Proč se snažíme úspěšné likvidovat např. progresivním zdaněním příjmů?

Jakou motivaci dáváme lidem dole, když mají vyhlídku že s rostoucím pracovním výkonem budou více omezováni?

Teď tady přede všemi obviňuji předešlé levicové vlády, komunisty a některé z hnutí ano, že zaprodávají naši budoucnost a degenerují národ České Republiky!

To je negativní eugenika v praxi.

+9/0
5.4.2018 1:04

J94a84k23u44b 88R44o37u96s 3343460754902

Tohle je perfektní příspěvek. Díky. Také mám už dlouho stejný pocit.

0/0
6.4.2018 14:51
Foto

T55o47m14á12š 23Z20e62m55á27n33e66k 2717204532235

Jak mohou přežít ti směšní savci. Jsou malí, neduživí, někdy slepí, deformovaní a ve strachu o život se ve dne schovávají pod zemí. Ti si na pořádného velkého a silného dinosaura nikdy nepřijdou.

+3/0
5.4.2018 0:52

J10a95n 48C17h88o48d40u96r32a 1672799623893

Kdysi tohle regulovala válka. Kanonen futer na frontě/bitvách pro muže (schopnější zpíš přežilívali) a bída v zázemí

0/0
5.4.2018 0:29

M91a31g56d51a 61K52a15t86z50o42v35á 9206321749178

Ani ne. Schopnější museli na frontu a doma zůtávali nemocní, mrzáci, debilové ...a osamělé ženské vzaly zavděk vším,takž se rodily podobné děti.

+3/0
5.4.2018 5:11

M41a38r95t20i32n 72B27i52t21t45n78e51r 2483582659718

Občas to bylo naopak. Elita vymřela, byla povražděna, nejzdatnější muži pomřeli a dál se rozmnožoval jen ten zbytek, který byl ochotný se třeba na čas podřídit, měnit strany, makat u toho, kdo byl zrovna chvíli u moci, ohýbat hřbet a díky tomu přežít. Tedy klidně ti lehce dementní.

0/0
5.4.2018 8:15

M63i43l74a49n 63C11h60a57l90u61p66a 7554236297733

Tohle je složitá věc. Vše živé kolem sebe šlechtíme, zkultuřnujeme, vybíráme nejkvalitnější jedince, ale u sebe jako lidstva podporujeme slabší, neschopnější, zachraňujeme neduživé a nejvíce rodí lidé s nejnižší sociální úrovní. Z hlediska humánního je to v správně, ale z hlediska genetiky jako lidstvo degenerujeme.

+22/−2
5.4.2018 0:05
Foto

T56o60m47á34š 93Z81e98m82á34n18e40k 2687174982935

Vůbec ne. Z hlediska genetiky je to v pořádku. Vytváříme tak pluralitní genofond. A to je vždy pojistka pro budoucnost. V méně příznivé době pak přežijí ti pro které budou vhodné podmínky. Třeba ti, kteří budou díky genetické vadě disponovat jinou výhodou, jejíž přínos zatím nedokážeme ocenit.

+4/−5
5.4.2018 0:43

R76i54c60h59a28r46d 61V42a76c56e33k 5631508602878

Vyřazujeme přirozený výběr - sílu, která udržuje živočišný druh životaschopný. Bez přirozeného výběru se hromadí genetické vady a lidé se stávají závislejší na celoživotní léčbě a podpoře životních funkcí pomocí přístrojů. Jejich život se tak mění v utrpení.

+9/0
5.4.2018 2:06

J87a88n 81B12a52b52i50č41k42a 9373389493917

jak se může ukázat debilita jako výhoda nevím, ale budiž

+3/0
5.4.2018 5:05

Najdete na iDNES.cz