Diskuze
Strojvůdce vlaku, který havaroval v Bronxu, si na okamžik zdřímnul
Děkujeme za pochopení.
G44a94b86r13i12e82l 61H10o96r41t95e36n
Nechápu jednu věc - proč nemají strojvůdci běžně k dispozici automat, který by na základě souřadnic a aktuální rychlosti dokázal vyvolat poplach? Mikrospánek jsem zažil a nemyslím si, že by se mu dalo nějak předejít.
A20l63e46x27a24n61d28r 71K33o91s48t74k32a
Dobrá otázka. Navíc by to ani nebylo nějak šíleně drahé, stačí normální gpska ale s mapou trati, namísto silnice. Není to dost přesné k samostatnému vedení vlaku, ale aby to vyhlásilo, že je v úseku, kde se má jet 40 a on jede přes 100, na to přesnost +- 20m bohatě stačí.
L23u94c66i40a48n 41P45a31p51a49z83i90a33n
To je také z toho, že tito lidé nemají dostatek odpočinku, normy jsou nastavené tak, aby makali jako stroje, nejlépe non stop. A platí to i u dalších profesí, nejen letců, řidičů, stojvůdců. Bohužel, kapitalismus v rámci klientského přístupu hazarduje s lidskými osudy a životy lidí. Proč není potrestán systém, který toto způsobuje? Proč pasažéři - klienti se stávají rukojmými chybného uvažování mocných? Jak dlouho budeme mlčet, že král je dávno nahý a že nás žene jako stádo ovcí do záhuby? Vše prý vyřeší trh, O.K.
J67a48n 23S70t68o42d31o15l32a
Kolik hodin jezdí fírové v USA? Jaké mají bezpečnostní přestávky? Sem s tím.
P20e92t91r 80P58a76c20k52a
Mě by zajímalo jak se ten vlak vlastně řídí. Lokomotiva evidentně jela na konci vlaku a tedy tlačila. První vagon by měl být ten úplně u vody, ale ten nemá žádný prostor na strojvedoucího. Kde tedy ten strojvůdce sedí?
M56a21r79t88i86n 93K69r57e10j59č14í
řídící vůz je na fotce č. 15, od ostatních se liší tím ,že má vepředu 2 okna.
M67i23r61e35k 89B91u60c32h19t31í78k
Byly doby, kdy v lokomotivě jezdili strojvedoucí dva, to samé v kamionech dva řidiči. Ale úsporná opatření tomu tak nechtěla...........
J56a46n 56S60t86o54d40o96l37a
A stejně docházelo k neštěstím a nehodám, možná dokonce častěji než dnes.
T79o52m79á79š 54K53a22p68l82a26n
Před několika měsíci navlas stejná nehoda ve Španělsku a vlastně naprosto totožný důvod. V obou případech za to ale nemůže ani tak strojvůdce, to je jenom člověk a u hromadných dopravních prostředků je potřeba prostě předvídat a zabránit i lidské chybě, podobně jako mají různé kritické okruhy své sekundární zálohy. I u osobních aut se nyní montují systémy, které např. sledují pozornost řidiče a to se bavíme o autech, která vozí o několik řádů méně lidí a stojí o mnoho řádů měně.
Takováto chyba strojvůdce prostě statisticky musí nastat a nejspíš k ní dochází docela často, jen výjimečně to však vede k nehodě. I vzhledem k tomu Španělsku by tak spíš měl být obviněn ten, kdo se nezamyslel, jak těmto nehodám předcházet, v mhoha zemích to už mají vyřešeno, včetně u nás (alespoň na hlavních tratích).
J18a57n 67S12t87o97d53o11l30a
Bezpečnostní opatření a zajištění všeho druhu se velmi rychle vyvíjejí. Nikdy ale nebude možné zabránit neštěstí, vždy někdo nebo něco selže. Předpokládám, že brzy začnou příměstské vlaky jezdit na automat. Jestli to zabrání neštěstí, to těžko odhadnout. Vypadne sice chybující lidský faktor, ale jestli ho nahradí stroj i v nějakých naprosto nepředvídatelných situacích, to se teprv ukáže.
M76i78c78h80a24l 46Z32e11t48e71k
V Česku mají vlaky tzv. "živák"- tlačítko, které po zaznění ječivého signálu musí strojvůdce zmáčkout, jinak začne vlak automaticky brzdit. K tomuhle se v USA ještě nedopracovali?
A59l37e26x34a54n46d21r 79K76o65s18t19k58a
Jednou za několik minut (tuším 2-3). Pokud se mezitím zhroutí a padne na "plyn" tak nastane totéž. Spíš se divím, že přímo v New Yorku nemají žádné zabezpečovadlo, které by vlak zastavilo při překročení rychlosti.
M83i70r63e98k 77T54u71r88e10č39e75k
JAKTOZE v dnesni computerove technice to neni "nejak" zabezpeceno nebo osetreno tak, aby proste nemohl usnout, a kdyby napr neodpovedel na nejaky podnet tak vlak zpomali anebo zastavi???
Vim ze po case se to stane otravne, ale co druzi, kteri musi byt u vyrobni linky anebo knacelari s konstantnim dohledem za zady, a nekdy musi zodpovidat za kazdou minutu sve smeny.
J59o10s73e98f 65V17a30l21a
pokud vim, tak se nedavo resila nehoda v sevrnim Spanelsku (Santiago de Compostella), kde byla povolena 80 km/hod. ale strojvudce zacal brzdit ve 192 km/hod. Na trati udajne JESTE nebylo nainstalovano automaticke omezeni rychlosti - cili existuje. Pokud vim, tak zarizeni na kontrolu strojvedouciho ( jak pise nad Vami pan Zetek) se montuje do vlaku uz od doby elektronkove, kdy jeste zadny pocitac neexistoval, a ani k tomu neni poterba. Proc ho jeste nemaji Americane, tak to nevim
L29i20b66o19r 91F32i22l64á75k
Rockefeller si přivydělává jako strojvúdce?
M27i76c44h22a67l 30Z93e19t59e46k
Aspoň v pohodě zaplatí celej novej vlak ....
R56a76d82k58o 96K49ř73i54v72á22n23e68k
Kdyby to byl řidič autobusu, tak bychom řekli mikrospánek. Ale u strojvedoucího to formulujeme tak, že si dal dvacet.
Ale dobře, že to nebyl autobus, to by asi dopadlo hůř v té rychlosti.
A95l88e47x27a61n71d76r 64K88o94s70t33k93a
On to nemusí být spánek. Neřikejte mi, že jste nikdy nezažil stav, kdy jen koukáte na to, jak okolí sviští okolo a nemůžete naprosto nic dělat. Ten odborář (jak jinak nesnáším odbory) to popisuje docela přesně, je to jako hypnóza.
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
KOMENTÁŘ: Na vině je přece vždycky žena... Feriho případ odstartoval změny
Premium Tři roky nepodmíněně a zaplacení odškodného třem obětem. Takovým potvrzením rozsudku v pondělí...
Opilá policistka, která zaklekla dívku před klubem, nijak potrestaná nebyla
Policista, který v únoru na pražském Smíchově brutálně napadl a zaklekl 19letou dívku, byl zproštěn...
Šojguův zástupce skončil v poutech, za vzetí obřího úplatku mu hrozí vězení
Ruské úřady v úterý večer informovaly o zadržení náměstka ruského ministra obrany Timura Ivanova...
Konec výjimky, Stanjura chystá daň na tiché víno. Lidovci nejsou proti
Výjimka ze spotřební daně pro tiché víno, kterou loni při jednání o úsporném balíčku uhájili...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...