Poté, co kouř odpoledne výrazně zeslábl, začal odtah plavidla do bezpečnějšího kotviště. Experti ji přemisťují od ostrova Terschelling východním směrem k ostrovu Schiermonnikoog. Jde o riskantní manévr, protože loď má na palubě na 3 800 automobilů a stále hoří. V případě jejího rozlomení nebo ztroskotání hrozí znečištění životního prostředí.
Na odtažení lodi se podle nizozemského ministerstva infrastruktury podílejí společnosti Multraship a Smit Salvage. Dva vlečné čluny ji v neděli táhly do místa vzdáleného 16 kilometrů severně od ostrovů Schiermonnikoog a Ameland, uvedla agentura AP.
Dosud byla loď přesně mezi dvěma velmi frekventovanými vodními cestami. Nové místo ukotvení má být bezpečnější a také lépe chráněné před větrem.
U Nizozemska třetí den hoří loď se sty elektroaut, nelze ji kvůli nim uhasit![]() |
V sobotu už proběhl jeden nepodařený pokud. Mohl za to vítr, který vane nevhodným směrem. Intenzita požáru na lodi, která má na palubě zhruba 500 elektroaut, se údajně snížila. Napsala to agentura AFP.
„Kvůli větru z jihozápadu není v současné chvíli možné loď odtáhnout,“ uvedla v sobotu agentura na ochranu životní prostředí. Intenzita ohně a teploty na palubě lodi se však výrazně zmírnila. V sobotu tak na palubu nákladní lodi mohli vstoupit technici, kteří připevnili druhé tažné lano.
Na lodi u Azor hoří baterie elektroaut. Uhasit je bude trvat dlouho![]() |
Požár na palubě lodi, která přepravuje zhruba 3 800 aut, vypukl v úterý krátce před půlnocí. Příčiny vzniku ohně nejsou známy, podle stanice NOS se však uvažuje, že požár vznikl v jednom z elektromobilů. Jeden člen posádky zemřel, ostatní se podařilo evakuovat. Plavidlo mířilo z Německa přes Egypt do Singapuru.