Redakci iDNES.cz se v úterý ozval jeden z turistů s tím, že se v hotelu nakazilo odhadem přes šedesát lidí. Trpěli údajně průjmy, zvracením a teplotami. Hygienická situace v hotelu Blue Sky Beach měla být podle jeho popisu katastrofální.
„Vypukla tady epidemie jak v Africe. Hygiena jako ve slumu a nikdy nekončící smrad,“ uvedl klient, který si nepřál uvést své jméno. Redakce jej však zná. Poté, co si nemocní hosté začali stěžovat, hotel pytle plné použitého toaletního papíru a další nepořádek údajně uklidil.
Nákazu potvrdilo české ministerstvo zahraničí. „Na Krétě se nakazila větší skupina českých turistů, odhadem mezi patnácti a pětadvaceti lidmi. Pravděpodobně je příčinou virová infekce. Někteří z nich byli hospitalizováni, u nikoho nicméně nenastaly žádné závažnější zdravotní problémy,“ uvedla ve středu pro iDNES.cz mluvčí ministerstva Zuzana Štíchová.
Podotkla, že je zastupitelský úřad ministerstva v kontaktu s delegátkou cestovní kanceláře, která je na místě. „Z nemocných Čechů se na zastupitelský úřad nikdo s žádostí o pomoc neobrátil,“ dodala.
Dotčení Češi chtějí kvůli situaci na místě podat hromadnou reklamaci. Tu dává dohromady další návštěvnice hotelu Štěpánka Nešporová.
Máte podobnou zkušenost se zájezdem?Napište nám na hotline@idnes.cz. |
„Informace mohu potvrdit. Mám kontakty asi na šestadvacet lidí. Ze skupiny mi vždy dal kontakt jeden. Snažíme se o řešení společné reklamace vůči cestovní kanceláři za pomoci právního zástupce. Zda se bude jednat o žalobu, záleží na postoji cestovní kanceláře,“ vysvětlila v úterý pro iDNES.cz.
K reklamaci se připojí i český zpěvák Bohouš Josef, který už se z dovolené vrátil. Konkrétní informace však potvrdit nechtěl. „S ostatními klienty jednáme s naším právním zástupcem o hromadné žalobě na pořádající CK Pantour,“ uvedl jen.
Řádí tu viróza, říká cestovka a nabízí kompenzaci
Společnost Pantour nicméně obvinění, že nákaze nevěnovala pozornost nebo že za ni může hotel, odmítá. „Doktor z kliniky Medi-Help, která má na starosti oblast s desítkami tisíc turistů, po vyšetření klientů i prostor hotelu potvrdil, že se jednalo o virus, který se v dané oblasti v tomto období přenášel a má rychlý jednodenní průběh,“ říká mluvčí cestovky Josef Koukolíček.
Lékař podle něj potvrdil, že se nejednalo o otravu jídlem či pitím ani o otravu z nevyhovujících hygienických podmínek. Hotel údajně také provedl preventivní dezinfekci všech prostor i další kontroly potravin.
Češi upřednostňují kratší dovolené, do zahraničí cestují několikrát za rok |
„V hotelu byly ubytovány stovky našich klientů, výskyt virového onemocnění byl hlášen zhruba u patnácti až dvaceti osob, což jsou zhruba dvě procenta všech ubytovaných,“ dodává. Podotýká, že hosté měli přístup k lékařské péči, což potvrdil i zmíněný čtenář. Podle něj si však museli o odvoz k lékaři zažádat.
Cestovní kancelář posléze poslala klientům informační e-mail, ve kterém píše, že na ostrově řádí viróza a že s ní bojují i další hotely. Zákazníkům pak nabídla kompenzaci.
„Pantour zajistil všem klientům na pokoj dvě lahve vody a extra vystoupení, aby si to tam užili i ti, kterým tato událost zkomplikovala pobyt,“ sdělil Koukolíček. V e-mailu pak firma uvádí i vouchery ve výši dvou tisíc korun na další dovolenou.