Úterý 25. února 2020, svátek má Liliana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 25. února 2020 Liliana

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Pomohou ruské útoky v Sýrii islamistům?

Vstup Ruska do syrského konfliktu nemusí znamenat jeho rychlý konec, jak si řada lidí myslí. Spíš válku a utrpení místních lidí protáhne, píše v komentáři pro iDNES.cz Jan Kužvart.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77o55s33e40f 32S69v18á54r16o45v84s80k68ý 3341426983855

Snůška úvah v zmatené hlavě.

0/0
15.10.2015 11:06

P85a52v34e25l 27M78a55r20e30k 3889145529826

Stačí se podívat, kdo je zaměstnavatelem tohoto podivného experta. Byl bych velmi rád, kdyby se z mých daní neplatili tyhle zbytečné studijní obory, jejichž absolventi pak jen chrlí články na objednávku zadavatele

0/0
14.10.2015 22:55

P94e65t83r 63N97o15v73a57k 1145200266784

To jsou plky. Spousta arabských států IS spíš podporují než proti němu válčí. Saudové likvidují opozici v Jemenu a IS veřejně podporují proti Rusům. Turci pro změnu likvidují spíš Kurdy ne IS. An-Nusra, tedy spíš bývalá al-kaida tedy není uskupení hodné podpory, navíc když hromada té podpory nakonec skončí v rukou IS.

Jediné rozumné řešení je, přestat podporovat Palestince, "demokratickou opozici" v Sýrii a začít si dělat pořádek v Evropě. Např. dodržovat platné azylové zákony, hlídat hranice Schengenu a netolerovat porušovaní zákonů.

+3/0
14.10.2015 12:31

T21o65m61á11š 38V69a26l88d36e89r 7373220949

Pan pseudoanalytik. Chtělo by to analýzu a ne kecy. Na stránkách máte specializaci na státy, které po pomoci NATO a USA jsou totálně ve srabu. Zajímalo by mne komu jste analyzoval své vědomosti. Státním úředníkům asi ne. Rusko tam není kvůli Assadovi jako takovém, ale snaží si zachránit své zájmy o kterých jste jaksi pomlčel. Až tyto informace vložíte do svých řádků, pak bych mohl považovat jakousi analýzu. To že konflikt neskončí v dohledné době ví každý, kdo sleduje situaci. Na to analytika nepotřebujeme.

0/0
14.10.2015 1:44

J83a69n 43K93r21p37e47c 5236983474672

smarjajooosef, zaste jste resuscitovali toho odboooornika na vsechno Kuzvarta? za co nas trestate mila redakce iDnes? hele se Kuzvart, kde jste byl kdyz se cela ta eskapada zacinala. kdy kazdemu bylo jasne, ze rozbijeni stabilnich, byt autokratickych sekularnich rezimu, povede jen k chaosu, obcanskym valkam a radikalizaci celeho uzemi, dnes povazovaneho za "osvobozene". kazdy kdo mel alespon pul mozku vedel, jak to dopadne. nejak jsem vas nezahledl se k tomu vyjadrovat. ale ted, kdyz si lze kopnou do rusu, to vas je tu zase plno, co?

+2/0
14.10.2015 0:31

J88a58r29o60s43l35a93v 67M74o55u50r13e52č46e14k 1290976767608

Co bomba, to dalších 1000 uprchlíků pro Evropu.

+1/−2
13.10.2015 19:47

J71i12ř98í 20K23v85ě55š 1543426772981

Dobrý komentář. R^

+3/−4
13.10.2015 18:18

J81a83n 23B94l38a80n31a 3316945464

takový objektivní a nezaujatý, jen ideologicky zpracovaný

+1/−1
13.10.2015 19:04

K77a79r24e79l 65C33h92a96r85v18á55t 3466367370

No, jsem zvědavej, jak tenhle bordel jednou dopadne.

Když se podívám  na https://cs.wikipedia.org/wiki/Ob%C4%8Dansk%C3%A1_v%C3%A1lka_v_S%C3%BDrii , mám pocit že různých frakcí v tomto konfliktu je málem víc, než obyvatel Sýrie ;-D

Jedině ruská strategie likvidovat cokoliv, co není Asadovo, může vést k míru. Kdyby Asadův režim padl, představa, že se tohle všechno dohodne na nějakém přijatelném uspořádání Sýrie, je naprosto nereálná.

+5/−2
13.10.2015 17:23

J25a92n 44Š82t71e92f18a31n 9721425381837

Horší komentář jsem už dlouho nečetl. Lituji každé minuty o kterou jsem přišel čtením té snšky nesmyslů. Pane Kužvarte, jste opravdu perfektně placený proamerickou propagandou... Rv

+4/−3
13.10.2015 17:06
Foto

K18a25r14e84l 49W59á21g70n68e52r 4697295559107

Pane Kužvarte, zapomněl jste na to podstatné:

Téměř polovina do Číny dovážené surové ropy dnes pochází ze zemí Blízkého východu. Čínská těžařská společnost China National Petroleum Corporation musela opustit ropná pole v Sýrii, další čínská společnost Sinochem vlastní padesátiprocentní podíl v syrských ropných polích, a pokud by tato pole padla do rukou Islámského státu, utrpěla by Čína značné finanční ztráty. Syrský zdroj uvedl již minulý týden, že „Čína plánuje v nadcházejících týdnech vstoupit do bojů proti IS na území Sýrie.“ Některé zahraniční zdroje uvedly, že se čínské válečné lodě již vydaly přes Suezský průplav k syrským břehům.

+3/0
13.10.2015 17:01

R27a26i31n75e21r 87E88l89l14e98d50e83r 2443113869926

Na ceste je 3.000 vojaku a potrebna vyzbroj.

0/0
13.10.2015 17:38

L97u70k35á44š 48M85a38r38e65d89a 6821434567568

Takze ten clanek mam chapat tak, ze kdyby Rusko nic nedelalo, tak do roka a do dne bude po valce a na svete zavladne mir a z IS se stanou Islamska slunicka?  Cicham cicham demagogii. IS je rozlezlej snad po cele arabii a severni africe, nabory probihaj vsude po svete. A denne se k IS pripojuje velike mnozstvi (pry i tisice) novych bojovniku.

+6/0
13.10.2015 16:52

P50a73v62e26l 92K90r14á50l 5660269954288

Trochu mi v komentáři chybí zmínka, že kdyby v prvé řadě USA nepodporovaly opozici, už tam Asad mohl mít dávno pořádek a proti případnému vlivu IS by stála regulérní organizovaná armáda.

+9/0
13.10.2015 16:48

R34o98m84a98n 75M76i68r81o58s71l57a30v 4647783407916

K dané analýze mám tyto připomínky: 1) konstatujete, že bude docházet k přebíhání umrněných k radikálním, jako kdyby to dnes nebylo pravidlem-viz vycvičení bojovníci CIA 2) Konstatujete, že vstup Ruska do problému vyhrotí vnímání okupace, jako kdyby v Sýrii dnes již dávno nebombardovaly USA, Francouzi, Jordánsko, Turci atd. atd., tedy státy, které jste asi zapomněl neúmyslně jmenovat 3) Pokud ruské nálety zlikvidují značnou část center, skladů a logistiku teroristů, tak to asi nebude znamenat jejich posílení, že? 4) Také jste zapomněl na bombardování Kurdů našimi spojenci, dodváky zbraní teroristům našimi spojenci, na absenci utnutí jejich obchodů s ropou atd., tedy faktory prodlužujícími válku.Takže doporučuji nadhled. Do jaké míry ruský vstup do konfliktu povede k nutnosti žádoucího jednání se teprve uvidí a snad se v té změti tendenčních zpráv něco i dozvíme.

+8/0
13.10.2015 16:13

H46a55n96a 16P56a56c52u10l20o80v84á 2926126939306

Při vší úctě, pane Kužvarte, názor že ruská intervence v Sýrii "způsobí radikalizaci vlastní muslimské menšiny a nárůst džihádismu uvnitř Ruska" je trochu mimo realitu.

Rusové totiž po Sýrii honí džihádisty z Čečenska a kavkazských republik. Odhaduje se, že jich nejsou pouhé stovky, ale s největší pravděpodobností je jich už několik tisíc. Celkem výstižně je něco ze situace v Sýrii pojednáno zde:

http://karelwagner.blog.idnes.cz/c/480232/a-neni-to-nasim-novinarum-divne.html

+2/0
13.10.2015 15:45

K67a27r52e66l 14J39a79n90í17k 9658872735904

Putin lže (lhal) o tom, že bojuje s IS, to je fakt.

Ale strašení tím,  že se někdo více radikalizuje, to už je pro mne pasé. Sunnité jsou radikální prostě pro své náboženství. Nevím, jak by mohla být an-Nusra více radikální a proti nim nadvládu Asada beru jako výhodu.

Sýrie by měla být rozdělena na tři celky: Asadův alavitský, sunnitský a sekulární/demokratický. Do posledního Kurdové, křesťané, umírnění muslimové, pokud vůbec existují. A pomocí stěhování zajistit každému ke svým.

0/0
13.10.2015 15:43

O11n15d95ř37e21j 73H57o30l70ý 9970220778519

jenže ta třetí skupina podporovala Asada a bojuje i  na jeho straně, to jen tak na okraj. Takže by stačilo dělit na dva díly → pustá poušť pro sunni, zbytek země pro ty zbývající. Co Vy na to?

0/0
13.10.2015 16:56

V97á64c95l83a87v 55Š77u36b61r46t 9367723878177

Místo hledání té správné strany, která neexistuje, by si Západ měl již konečně vybrat tu méně špatnou!;-O

+4/0
13.10.2015 15:42

O74n16d97ř89e68j 77H18o18l74ý 9880640898299

je to delší, ale obojí stojí za poslechnutí

http://www.nwoo.org/2015/10/12/exkluzivni-rozhovor-v-v-putina-o-ruske-roli-ve-valce-v-syrii/

rozhovor z roku 2012 https://www.youtube.com/watch?v=XpxW_DlGjOs

0/0
13.10.2015 15:06

J72a47n 56P53e54k35a 5863473913

No samozřejmě že je to špatně, když to píše vysoce prozápadní "analytik" ... :D Mimochodem, s velmi zdlouhavým vedením války (ve které navíc, čím víc se bojuje, tím přibývá nepřátel) mají zkušenosti právě západní mocnosti.

Nechme Putinově angažná aspoň 100 dnů hájení a potom zkusme něco soudit

+3/−1
13.10.2015 14:56

J51a69n 14N85o45v33á77k 9435898844105

To oni právě nemůžou, protože po 100 dnech budou z jejich "umírněné opozice" už jen utíkající žalostné zbytky.

+2/0
13.10.2015 15:36

K68a22r94e91l 23J87a81n63í89k 9568302935324

si zase tolik nefanděte. Kdyby na tom hodně záleželo, tak jim dají protiletadlovou výzbroj nebo je podpoří vojensky. A ano, nepochybně by se část té výzbroje obrátila později proti nim.

0/0
13.10.2015 15:50

H64a57n63a 23P89a81c27u61l29o37v23á 2566296649916

Tak podleposledních zpráv Spojené státy právě doručily dalším „opozičním bojovníkům“ 50 tunmunice a ručních granátů, naložených do několika transportních letounůMcDonnell Douglas C-17, což Pentagon americké televizní stanici CNN jižpotvrdil.

+1/0
13.10.2015 16:36

L71u83k96á54š 74C15v29r13č34e60k 1616414477

"Umírněná opozice" je pouze fikce vytvořená pro propagandistické účely, aby to vypadalo, že tentokrát to USA mají lépe vymyšlené než v Iráku, Afghánistánu nebo Libyi. Na jedné straně je Asadův sice legální, určitě ne však bezchybný režim se spoustou krve na rukou. Na druhé straně jsou však více či méně radikální islamisté, jejichž zločiny už dávno zastínily ty Asadovy. Není to ideální volba, ale mně jako menší zlo připadá Asad.

+11/0
13.10.2015 14:55

K14a82r12e94l 49J19a62n79í75k 9238292105124

to popírá existenci dalších frakcí, od křesťanů, přes Kurdy až FSA.

0/0
13.10.2015 15:44

L81u16k92á67š 77C66v67r27č71e27k 1716334497

Křesťané jsou s Asadem, na Kurdy útočí spojenci USA Turci, kteří nikdy nedovolí vznik nezávislého kurdského státu, a FSA je do značné míry prolezlá islamisty. Umírněného na nich dohromady není vůbec nic.

+6/0
13.10.2015 15:48

K57a58r37e59l 88J38a30n85í24k 9248542215614

To první tvrzení máte odkud?

To druhé souhlas, nicméně to nijak nemění nic na tom, že Kurdové jsou podstatnou silou a Asada už asi nenechají dobrovolně do svých záležitostí mluvit. Musel by jim dát obrovskou autonomii, která by se v podstatě rovnala nezávislosti.

0/0
13.10.2015 15:52

R79a55d38e91k 18J82a34n73a13t46a 9965416924822

A s kým teda křesťané jsou, když ne s režimem, který jim tam 40 zajistil klidný život a ochranu před islamisty? Najděte si rozhovor s velvyslankyni ČR v Sýrii z roku 2012. Vysvětluje to tam.

+2/0
13.10.2015 16:08

L74u78k86á20š 83C32v25r68č15e31k 1476634407

Například odtud: http://www.rozhlas.cz/zpravy/blizkyvychod/_zprava/syrsti-krestane-chteji-volit-asada-vidi-v-nem-mensi-zlo--1357240

+2/0
13.10.2015 16:48

J71i81ř94í 90P77r23a66ž14á87k 9710432351632

USA od WWII se účastnily cca 50 konfliktů. Myslím, že úspěšní byly pouze při obsazení Grenady. V posledních asijských taženích to byla jedna prohra za druhou.

I když plány byly veliké:

https://www.youtube.com/embed/LXrnprlMyB8?feature=player_detailpage

+1/−2
13.10.2015 14:54

K50a25r83e55l 90J62a56n45í46k 9218452375434

To je manipulace s fakty.

Například Irák bude předpokládám hodnocen jako neúspěch, ale proč? Chtěli pád režimu, dostali ho. Že půlku ovládá teď IS je nejspíš tolik netrápí.

Podobně to platí i z pohledu na další konflikty. Nesmíte je posuzovat ruskou dobyvačností, která má za cíl přiřadit podrobené území pod svou správu.

0/−1
13.10.2015 15:46

J36i38ř63í 85P33r70a69ž28á92k 9120312501152

Podíval jste se na link? Generál přiznává, že cílem je rozvrat a chaos.

0/0
13.10.2015 15:57

K63a79r26e69l 89J25a76n58í67k 9748532305744

Nepodíval, nezajímá mne to a rozporoval jsem vaše tvrzení o neúspěšnosti. A vy mi tímto dáváte za pravdu, potvrzujete má slova.

0/−1
13.10.2015 16:00

J56i11ř83í 36P44r83a55ž49á78k 9390752331842

Generál Clark potvrzuje, že cílem pentagonu je chaos a rozvrat ve světě, vč. Syrie. Takto si nepředstavuji jednání supervelmoci, která si říká demokratická. Potvrzuje to i přátelství s totalitní S.Arabii. Ale ameická administrativa už je úplně jinde než za Kennedyho, kdy jsme usa obdivovali.

0/0
13.10.2015 16:11

M20a64r93e31k 31N81o33v49o56t91n64ý 5301511546228

Panama se dá taky považovat za úspěch.

0/0
14.10.2015 9:46

P66e77t70r 87L42a12š94t22o27v19i75č85k66a 6583247117853

Po dlouhé době mne čirá demagogie nějakého článku nutí se vyjádřit... Za prvé bych rád podotknul zjevné-mezi IS, An nusrou a další "umírněnou" opozicí vidí rozdíl asi jen západní media, ve skutečnosti všichni svorně prosazují zhoubnou islámskou ideu. Toto přiznání si pravdy o islamistických bojůvkách dělá z komentáře v pravdě burleskní a nesmyslné spojování slov do vět :-( A jako perlička na závěr, už jen to, že ty "hodné" podporuje Saúdská Arábie prozrazuje jejich pravé záměry...

+13/−2
13.10.2015 14:52

K93a66r40e66l 92J73a53n31í48k 9518172535904

Kurdové prosazují islámskou ideu? Křesťané?

Já an-Nusru považuji za horší zlo než Asada, protože ten je více sekulární, ale házet i ostatní do stejného pytle je zhovadilost.

0/−1
13.10.2015 15:47

P70e24t42r 11L37a21š61t14o45v51i17č69k80a 6133217167463

Oni tam bojují Křesťané? To asi nebude zrovna početná či význačná skupina... A co se týče Kurdů, ti jsou víceméně tolerováni a podporovaní spíš naoko, jelikož to by zase nezkouslo Turecko, nejvíce se brečí, že Rusko bombarduje islamisty, co válčí s Asadem, o Kurdy v tomhle případě tudíž vůbec nejde.

Ovšem souhlasím, že An nusra je horší zlo než Asad, já k tomu přidávám také všechny ostatní militantní skupiny, které se snaží zasadit o posílení vlivu islámu v oblasti, což jsou ve své podstatě všichni, kdo proti režimu v Damašku bojují ;-)

0/0
13.10.2015 21:27

J81a96n 77N63o43v56á87k 9805108834955

Teroristé v Sýrii nemůžou být poraženi jen leteckými útoky.

Musí tam být koordinace leteckých a pozemních útoků - a to je právě to co nyní začali dělat Rusové ve spolupráci se Syrskou armádou. A útočí samozřejmě na nepřítele, který je s pozemní armádou v kontaktu, někde je to Al-Kajda nebo Al-Nursa, jinde IS.

Američané tam "útočí" už rok, ale protože akce s pozemní armádou nekoordinují, tak to nemá žádný viditelný efekt.

+3/−2
13.10.2015 14:47

O44n21d62ř52e15j 72H28o14l71ý 9340560858899

ono když bombarduje duny a prázdné budovy, tak výsledek se nedostaví

+2/0
13.10.2015 14:54

K33a88r30e87l 58J33a91n49í19k 9428142355554

To zřejmě není pravda, s IS mají společnou dlouhou hranici a nechávají je prakticky v klidu, někde dokonce ustupují. Vojensky samozřejmě dává smysl vypořádat se nejdříve s opozicí a s IS mít tichou dohodu, k čemuž předpokládám Rusko s Asadem směřují.

0/−1
13.10.2015 15:54

M22a16r79e84k 23N55o20v76o18t10n40ý 5531261756408

Armáda nemůža bojovat s IS a mít při tom v týlu opoziční bohůvky, které jsou sice "umírněné", ale střelivo taky používají ostré. Nejdřív se musí zabezpečit výchozí pozice pro ofenzivu.

0/0
14.10.2015 9:51

J92o11z73e56f 50B91e73n19c67e66l 1921516603130

Je nadovšetko jasné, že konflkt tak rýchlo neskončí ako sa zdálo, lebo koalícii vedenej USA neide tak o porážku IS, ako o zvrhnutie Asada. Keď sa USA nepodarilo zvrhnuť Asada pod zámienkou zničenia chemických zbraní, podobne ako to bolo s Husainom v Iraku, tak sa o to pokúsili pomocou IS, ktorému na pomoc vytvorili "umiernenú" opozíciu. Z kľudnej Sýrie vytvorili bojisko. Vtedy začala uprchlícka kríza, ktorá nás dnes ohrozuje.Plakať nad tým, že Rusko si nevyberá a bombarduje IS aj opozíciu je doslova smiešné. Tak či tak by Asad musel bojovať proti jednému i druhému. Takto to robí jednou Ranou. Pre západ je zdrvujúce hlavne to že už sa ukázali prvé vysledky. Zatiaľ čo viac než ročné bombardovanie koalície neprinieslo nič.

+2/−1
13.10.2015 14:46

O94n11d30ř48e79j 26H16o96l91ý 9490430398799

ale přineslo, IS se ještě více rozlezl, a to je úspěch, pro ty co tahají za nitky

0/−1
13.10.2015 14:53

P56e80t30r 57G14a17b26r18h26e40l39í77k 9157290422692

fascinuje mě, jak všichni kritizují, jak to Rusko (Putin) dělá špatně, ale nikdo nemá lepší řešení ...:-/

+2/0
13.10.2015 14:39

J26a56n 62N67o26v14á15k 9385328774955

Oni mají řešení - to ukázali už v Iráku i Lybii - jen je otázkou pro koho je lepší a pro koho horší.

+3/−1
13.10.2015 14:42

O23n85d13ř81e17j 16H61o93l62ý 9860450448469

pro Evropu je řešení alá Lýbie samozřejmě horší, ale proč je tu tolik podporovatelů tohoto dneska-jediného-spravného-pruhovaného/s.hvězdičkami-názoru, to nepochopím

+1/0
13.10.2015 14:56

K52a86r85e84l 88J18a11n21í85k 9648322325854

USA by rádi sekulární spřízněný režim, Saudové sunnitský/islámistický, Rusové s Iránem Asada.

V realizovatelnost prvního nevěřím, z druhého mám menší hrůzu než z třetího. Nicméně tvrdit o Rusku, že přichází s novým řešením, to je na hlavu. Prostě jen hájí svůj zájem. Nakonec to skončí rozpadem, tak jako tak.

+1/−1
13.10.2015 16:03

J76i21ř39í 75V24a28c80a 7392293947391

Pan analytik by si měl nastudovat KSB a DVTR.

Ano, samo o sobě by Rusko nikdy nebylo tak silné jako to s podporou žreců v posledních 15-20 letech.

0/0
13.10.2015 14:35

Premium

Která auta jsou skutečně bezpečná? Crash testy versus realita

Setkáváme se s názory, že auta jsou navrhována tak, aby dosáhla dobrých výsledků v nárazových testech. Díky Folksamu...

Premium

Trend u rozvodů: čím dál více dětí končí ve střídavé péči

Neustálé pendlování mezi dvěma domácnostmi dětem škodí, varují odborníci. Ve střídavé péči je v Česku stále více dětí....

Premium

Když je střílečka povinná. Hraju hry a platí mě za to, říká člen týmu Brute

Má k dispozici fitness trenéra, mentálního kouče, psychologa a ve škole individuální studijní plán. Tedy servis...

Najdete na iDNES.cz