Nehoda se podle ministerstva dopravy stala na šestém nástupišti na Ramsesově nádraží ve středu ráno, kdy na místě bylo hodně lidí. Vlak přijížděl z Alexandrie, druhého největšího města v Egyptě.
Podle egyptské prokuratury nehodu zavinil strojvůdce vlaku, který opustil lokomotivu, aniž by zatáhl za brzdu. Muž se údajně hádal s jiným strojvedoucím, který mu svým vozem blokoval cestu. Vlak následně zrychlil a narazil do ocelové bariéry. Podle televize úřady muže zadržely.
Železniční správa na krátkou dobu zastavila provoz všech vlaků a nařídila evakuaci celého nádraží.
„Všichni začali utíkat, ale mnoho lidí zemřelo, když lokomotiva explodovala. Viděla jsem na zemi ležet nejméně devět těl,“ řekla svědkyně Míná Ghálíová.
Další svědek Ibráhím Husajn řekl, že viděl, jak z lokomotivy gestikuloval muž a volal, že nefungují brzdy. Pak z lokomotivy vyskočil. Ahmad Abdattaváb viděl, že na nástupišti čekalo zrovna hodně lidí. „Zachvátil je oheň, hořeli a utíkali, dokud o několik metrů dál neupadli. Byla to děsivá scéna,“ řekl. Další svědci uvedli, že viděli v lokomotivě plameny ještě před nárazem.
Premiér Mustafá Madbúlí ve svém prohlášení slíbil přísný trest pro viníka. Rezignaci v reakci na neštěstí následně oznámil ministr dopravy Hišám Arafát.
Egypt má jednu z nejstarších železničních sítí v regionu
„Životy Egypťanů jsou pro nás všechny cenné, vyšetřování povede jeden výbor spolu s generální prokuraturou,“ sdělil premiér.
Agentura Reuters připomněla, že Egypt má jednu z nejstarších železničních sítí v regionu a železniční nehody jsou tam časté. Občané si stěžují, že se vládám nedaří zajistit základní bezpečnost.
Student Alí Ramadán, který ve středu utrpěl popáleniny, ale podařilo se mu vyváznout, řekl, že neví, „kdy konečně ta vlaková neštěstí skončí“. „Řekli nám, že mají nové lokomotivy a vlaky za miliony dolarů, ale lidé při železničních neštěstích stále umírají,“ řekl.
Velké vlakové neštěstí se v Egyptě stalo i v roce 2017, kdy o život přišlo 43 lidí a přes 100 dalších bylo zraněno. V Alexandrii se tehdy srazily dva osobní vlaky. Vůbec nejtragičtější byla nehoda v roce 2002 u Káhiry. Osobní vlak tehdy začal hořet, zahynulo 370 lidí.