Na projektu pracovali se společností Panasonic od ledna letošního roku. Panasonic i TIT si na začátku od projektu Oxyride Dry Cell Manned Flight slibovali zvýšení zájmu o vědu a nové technologie mezi mladými lidmi. S výsledkem musí být spokojeni.
Pokus proběhl v polovině července na letišti Okegawa severně od Tokia. Student uletěl ve stroji o hmotnosti 54 kilogramů poháněném sto šedesáti oxyridovými bateriemi do vzdálenosti 391,4 metrů ve výšce 5,2 metrů.
Pokus, odborníky označovaný za pokoření dalšího mezníku v letectví, měl navázat na slavný čin bratrů Wrightů. Ti v roce 1903 uskutečnili první let s lidskou posádkou na palubě. Událost pečlivě sledovala komise Japonské letecké asociace, která usiluje o její zaznamenání do historických análů Mezinárodní letecké federace FAI.
Studenti provedli i druhý pokus s menším počtem baterií. Letadlo na 96 monočlánků uletělo ve dvoumetrové výšce něco málo přes 269 metrů.
Oxyridové baterie podle odborníků představují průlom jak v použití materiálů, tak ve výrobních technologiích. Díky vyššímu počátečnímu napětí než mají běžné alkalické baterie poskytují více energie po delší dobu. Využití najdou například v digitálních fotoaparátech nebo videokamerách.