Týden staré fotografie ukazují, jak z beznadějně rozlámané silnice zbyly jen potrhané kusy asfaltu na rozsedlinách v různých výškových úrovních. Na aktuálních záběrech téhož místa už novotou zářící hladká černá vozovka vybízí k ničím nerušené jízdě.
Japonsku chce pomoct i Kim Čong-ilZ vyhladovělé KLDR poslal krajanům v Japonsku půl milionu dolarů |
Cestáři začali silnici opravovat 17. března, tedy šest dní po zemětřesení, které spolu s následnou přívalovou vlnou tsunami zdevastovalo severovýchodní pobřeží největšího japonského ostrova Honšú.
Svět věří, že se Japonsko navzdory mnohamiliardovým škodám a odhadovaným více než 20 tisícům obětem přírodní pohromy brzy opět postaví na nohy a silnice v Ibaraki má nyní tuto důvěru podpořit.
Japonci se vrátili do práce už den po zemětřesení a v zasažené oblasti se znovu otvírají obchody. Nejvíce postižené oblasti jsou ale stále ochromené (čtěte Japonci chodí pro zeleninu k hotelu a na webu hledají, kde prodávají jídlo).
Někteří Evropané mohou japonský přístup k věci jen obdivovat. Když pražící slunce loni v červenci vytvořilo poblíž Boru u Tachova nebezpečné vybouleniny na 122. kilometru dálnice D5, komunikace byla v jednom směru šest týdnů neprůjezdná. Stavbaři museli vybourat 15 metrů poškozených betonových desek.