Podle vládního návrhu mohou programu využít lidé z měst, kde žije více než 50 tisíc obyvatel, napsal server local.it.
Koronavirus ve světě |
V případě, že si mezi květnem a prosincem letošního roku koupí například nové elektrokolo, monokolo či jiný ekologický prostředek individuální dopravy, proplatí jim stát 60 procent jeho pořizovací ceny. Maximálně mohou takto Italové získat 500 eur, tedy asi 14 tisíc korun.
KOMENTÁŘ: Veřejnou dopravu čekají po koronaviru velké problémy |
Italské regiony kromě toho chystají i řadu dalších opatření, kterými chtějí počet cyklistů v ulicích co nejvíce zvýšit.
Například vedení severoitalského Milána hodlá ve městě vytvořit na 35 kilometrech silnic pruhy pro cyklisty, rozšířit chodníky a snížit rychlostní limity pro auta. U semaforů má fungovat nový systém tak, aby se cyklisté čekající na červené mohli zařadit před motoristy.
Zřejmě nejambicióznější plán podpory cyklistiky má jihoitalské město Bari. Radnice už začala zkoušet systém, kdy cyklistům za každý ujetý kilometr na cestě do práce či do školy vyplácí 20 centů, tedy asi pět korun.
Podobnou cestou se vydali také v Belgii. Například Brusel první fázi vylepšování v oblasti mobility zahájil 4. května rychlým rozšířením městské cyklistické sítě přibližně o 40 kilometrů. Regionální úřad Bruxelles Mobilité vyzval občany, aby na krátké cesty používali jízdní kola a neblokovali zbytečně veřejnou dopravu.