Zhruba desetičlenná posádka lodi Pourquoi pas? (Proč ne?) s dvěma ponornými plavidly - miniponorkou a robotem - bude mít k dispozici přístroje schopné analyzovat mořské dno.
To ale komplikuje jeho členitost - v oblasti jsou podmořské hory, které se dají srovnat s Alpami. Pomoci by jí také mohla ponorka Emeraud, která bude loď doprovázet. Podle francouzského úřadu pro vyšetřování nehod potrvá druhá fáze hledání zhruba měsíc.
Airbus se rozlomil o hladinuVyšetřovatelé zveřejnili první zprávu o nehodě airbusu |
Příčiny neštěstí, při němž 1. června zahynulo všech 228 lidí na palubě, zůstávají nejasné. Jednou z nich byly zřejmě vadné rychlostní senzory. Vyšetřovatelé zjistili, že letoun dopadl na hladinu oceánu na břicho a ve velké rychlosti. Pak se rozpadl.
Pět desítek mrtvých, které pátrači vylovili z vod Atlantiku, nemělo vodu v plicích. To znamená, že se neutopili.
Jasno by mohly vnést do vyšetřování právě černé skříňky, které zaznamenávají údaje o letu a hlasy z kokpitu. Odborníci také doufají, že příčinu tragédie zjistí, pokud se jim podaří dát větší část rozbitého stroje opět dohromady. Záchranáři zatím našli stovky částí letadla, třeba ocas či kryt motoru. Většina airbusu ale chybí.
A černé skříňky vydávají po nehodě běžně zvukový signál pouze třicet dní, pátrací týmy tedy postupně vzdávaly snahu na jejich nalezení. Brazilská armáda odvolala pátrání minulý měsíc, poté skončilo i americké námořnictvo. Francouzi skončili s pátráním po akustických signálech skříněk po 40 dnech od nehody.