„Dvě předpokládané pachatelky smrtelné nehody na pařížském chodníku ze 14. června byly zadrženy dnes ráno ve svých bydlištích v Noisy-le-Grand a ve Villiers-sur-Marne,“ napsal deník. S odvoláním na nejmenovaný zdroj obeznámený s vyšetřováním dodal, že obě podezřelé jsou mladé ženy ve věku okolo 25 let a obě jsou zdravotní sestry.
Momentálně jsou vyslýchány a v jejich domovech policie vykonává prohlídky. Po výslechu skončí ženy v policejní cele, kde mohou setrvat 48 hodin, než je předvedou před soudce. Kvůli smrtící srážce by mohly být obviněny z neúmyslného zabití s přitěžující okolností v podobě útěku z místa činu. Patrně byly v osudný večer opilé.
Jedenatřicetiletá Italka, která ve Francii pracovala jako servírka, zemřela po srážce se ženami na koloběžce v nemocnici. Při střetu se uhodila do hlavy a utrpěla srdeční zástavu. Potápěči z hlídky říční policie jí poskytli první pomoc a podařilo se jim činnost ženina srdce obnovit. Do nemocnice byla servírka z Toskánska přivezena v bezvědomí, z něhož se už neprobrala a o dva dny později zemřela.
Policie na základě záznamů videokamer vyhlásila pátrání po dvou ženách a žádala také svědky nehody, aby se přihlásili.
Tato smrtelná nehoda podle BBC oživila debatu o bezpečnosti elektrických koloběžek, jichž v Paříži provozuje několik soukromých firem asi 15 000. V roce 2019 Francie zpřísnila pravidla pro tento dopravní prostředek, který způsobil už řadu nehod, včetně smrtelných. Tyto koloběžky smí ve Francii řídit pouze lidé starší 12 let a smí na nich jet jen jeden člověk. Nesmí se s nimi jezdit na chodníku a za jízdy se nesmí používat mobilní telefon ani sluchátka.
Francie zakáže jízdu elektrických koloběžek po chodnících, zabily už pět lidí |
Před dvěma lety se ve Francii konaly i demonstrace proti elektrickým koloběžkám a někteří lidé je v rozhořčení házeli do řek. Také aktivisté z francouzské odnože ekologického hnutí Extinction Rebellion (Vzpoura proti vyhynutí) tehdy vyřazovali z provozu stovky těchto koloběžek tím, že zakryli jejich QR kódy, takže je uživatelé nemohli chytrými telefony načíst, a stroje tak nemohli používat. Podle těchto aktivistů nejsou koloběžky ekologické, protože jsou příliš energeticky náročné a jejich lithiové baterie se problematicky recyklují.
V úterý se Evropský parlament dohodl se členskými státy na nových pravidlech pro povinné ručení v Evropské unii. Součástí dohody má být i povinné ručení u rychlých či těžkých typů elektrických koloběžek a segwayů. Oběti nehod způsobených těmito vozítky se tak mají zaručeně dočkat finanční náhrady.