Diskuse k článku

Černé skříňky z havarovaného boeingu nakonec prozkoumají experti z Francie

Černé skříňky z havarovaného etiopského Boeingu 737 MAX 8 bude analyzovat francouzský úřad pro bezpečnost civilního letectví. Oznámil to jeho mluvčí, a to krátce poté, co podobný úřad v Německu odmítl skříňky přijmout s odkazem na to, že jde o nový model, na který není vybaven.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D27u59d87á28k 91V79l64a24d81i29m37í53r 4215293462153

Zkopirovano z Technet diskuze.

stabiliační systém (MCAS) je software, který ZASAHUJE pilotovi do řízení letadla, čímž automatika PŘEBÍRÁ KONTROLU nad pilotem.

MAX 8 je nejprodávanějším typem letounu v celé historii americké Boeing. Už je závazně objednáno 4500 ks. Úsporný a tichý letoun pro krátké a střední vzdálenosti. A během 1/2 r MAX 8 – vlajková loď- 2x spadne. A oba podobně. Hned po startu. Novinka je provozována 2 roky a právě dostala nemilý KO.

737 MAX se liší od předchozích modelů dodatečným software MCAS , který automaticky zasahuje do řízení pilota, pokud je let pod příliš vysokými úhly náběhu nebo při nebezpečném poklesu. Letové charakteristiky předchozích 737 a nových MAX se tím odlišují. Boeing se dostal koncem roku pod palbu kritiky úřadů i asociací pilotů, že o této změně byli piloti informováni teprve po katastrofě Lion Air (Indonésie říjen 2018). Zatím pozastavily po nehodě v Etiopii provoz MAX 8: Čína,Mexico,Brazílie,J.Korea,Singapur,Indonésie,Etiopie.

MAX8 má konstrukční chybu už od prvopočátku. Původní model 737-100 byl určen pro motory typu turbojet, bez velkého větráku před turbínou. Pak se ale přišlo na to, že je efektivnější, když část vzduchu nejde do turbíny, ale jen ji obtéká, ale k tomu je nutný větší větrák. Na to ale u MAX nebylo dost místa mezi křídlem a zemí, neboť byl původně určen pro regionální letiště, kde není obslužná technika pro vysoká letadla. Takže u typu 737-300 to vyřešili charakteristickým, ze spodu „placatým“, vstupem motoru. Teprve 737 MAX prošel změnou, která umožnila montáž velkých motorů a odstranění toho zplacatění. Jenže najednou zjistili, že ty velké motory POSUNULY TĚŽIŠTĚ letadla a způsobují jeho nestabilitu. Tak vymysleli ten nový systém MCAS, který má nestabilitu počítačovou regulací vyvažovacích klapek odstranit. Jenže takový systém nedovoluje pilotovi plně ovládat letadlo v kritických situacích A s tím má Boeing evidentně problém, protože na tom celý 737 MAX stojí a doslova padá.

0/0
14.3.2019 15:04

L14a77d50i56s43l59a98v 98S66t20e11h65l31í25k 6341809735

k cemu tam ty skrinky jsou, kdyz je nedokaze analyzovat ani nemecky urad? Nakonec Francouzi oznami ze to nedokazou taky a budou je muset dat boeingu... a ten sdeli, ze je vse OK

+3/−2
13.3.2019 23:07

M19i91c44h58a24l 97M54i82l33l67e38r 9406432589572

Myslis si, ze vysetrovani leteckych nehod se nedeje pod mezinarodni kontrolou?

nebo jsi tak silne anti-Amicky, ze ti to brani logicky uvazovat?

+1/0
13.3.2019 23:19

R89i12c94h65a74r63d 54T67o60m88e61č80e78k 7976925656941

Dá se tak předpokládat, že závěr vyšetřování bude politicky korektní.....

0/−1
13.3.2019 22:07

M78i11c36h12a56l 88M78i94l72l20e91r 9696682329612

dalsi anti-Ami, kteremu zaujatost brani ve schopnosti logicky uvazovat:-P

+1/0
13.3.2019 23:20

M52a74r28t30i68n 16H20r64o34u83d69n62ý 5267752834397

V idnes je to samej analfabet, v poslední době. Kdyby se napsalo "Specialisté z etiopských aerolinek oznámili...", tak je měkké "i" OK. Ale pokud "aerolinky oznámily", tak tvrdé "y".

0/0
13.3.2019 21:48

J11a43n 82F63i56a30l87a 7548153864786

Já tomu článku nerozumím. Píše se tam "Etiopské aerolinky ve středu oznámili, že černé skříňky z havarovaného Boeingu 737 MAX 8 po pošlou na analýzu do Německa. Nemají pro technickou kapacitu." Česky by se napsalo "aerolinky oznámilY", "pošlou" bez koktání a poslední věta taky nedává smysl, co nemají?

+5/0
13.3.2019 21:35

M89a43r75t90i29n 38R29ů35ž33i73č44k35a 9504681468129

já čtu "Etiopské aerolinky ve středu oznámili, že černé skříňky z havarovaného Boeingu 737 MAX 8 po pošlou na analýzu do Francie."

stejně blbé i/y, ale jiný stát

tak kam je pošlou (slušně)

0/0
13.3.2019 21:52

M27a86r35e62k 28N87o79v89o35t84n68ý 5141311866728

Boeing bude mít asi velký problém. Minimálně ekonomický.

0/0
13.3.2019 21:03

M25i81c36h29a30l 57S91e49m34r96á50d 3602646657179

Jen krátkodobě... pokud máte zbytečnou škváru nakupte jejich akcie...

+1/0
13.3.2019 21:54

T42o94m20a27s 70A67n78t33o59s 7110627842

Prostě to chce trochu víc chytřejší piloty u těchto letadel. Neměl bych obavu letět maxíkem, jen bych se zeptal při nástupu na palubu letušky na IQ pilotu. Tím nemám na mysli pochybnosti u českých posádek. Např. u českých o dostatečné inteligenci posádek nepochybuji, ale u mnoha společností bych pochybnosti měl.

+2/−7
13.3.2019 20:43

P65e44t68r 24O13t45r10u29b53a 6236488252535

Tak doufám že nejezdíte taxíky. :-)

+1/0
13.3.2019 20:52

M35a46r11t64i77n 37R24ů33ž27i51č73k93a 9134261158459

takže vy už víte příčinu a experti to teprve zkoumají, dobrý

+1/0
13.3.2019 21:53

M57i76c28h67a72l 36S15e64m81r46á24d 3642466637299

Tak ono to opravdu vypadá na TRIM (to letadlo šlo pod tahem kolmo k zemi), takže pravděpodobně opravdu stačilo jen mít načtenej buletin vydaný po poslední nehodě...

+1/0
13.3.2019 21:56

P55e93t72r 44O30t77r68u81b73a 6476608472915

Jako do zádele, co to mají ty černé skříňky za systém záznamu? To jako nedovedou udělat nějaký standard? Aby technik pokud ho už má k dispozici řekl do 1/2 hodiny co se tam dělo? Alespoň základní údaje jako jsou nahrávky hovorů a základní stavy přístrojů? Případně v dnešní době by přece nebyl problém posílat průběžně uložené údaje někam na zem? Už teď mohli vědět, co se dělo těch 5.5 minuty po startu. To fakt technicky založený člověk nechápe.

+5/−5
13.3.2019 20:42

T94o30m98a29s 94A83n95t45o30s 7570807972

Klídek. Musí to analyzovat a udělat závěr. Dočkáme se. To se neboj. Zdržovat to nebudou, ale jedná se o lidi a musí to být precizně analyzováno. To nejde za hodinu.

+2/0
13.3.2019 20:45

P41e45t82r 41O22t59r86u63b32a 6276988402805

To samozřejmě. Ale základní otázky co se odehrávalo by měli říci co nejdříve. Už jen kvůli tomu zákazu používání těchto letadel, zda je to opodstatněné nebo zda tato druhá havárie nebyla o něčem úplně jiném. Viz zprávy o kouři a odpadávání trosek při pádu.

0/0
13.3.2019 20:51

T83o67m88a94s 53A29n21t87o23s 7690617462

trpělivost:-)

0/0
13.3.2019 22:29

E93d68u62a66r82d 34D46r91á46b88e41k 7847493609869

Přenos přes satelit na zem něco stojí, při tom počtu letadel už je to znát. Jsou rádi že posílají polohu, zbytek je ve skříňce.

0/0
13.3.2019 21:28

M73a83r68t76i30n 68R48ů20ž25i17č50k75a 9384691198289

na zem? a kam ... jak tak přelátají různé státy, tak by se to pak sbíralo po trase ... tohle poslalo tohle letadlo, tohle druhé, seřadit, synchronizovat ... myslím, že dosavadní způsob je nejlepší

0/0
13.3.2019 21:55

J75i31ř93í 28B90r34e95z48o91l62u47b43s93k35ý 8137549924410

Technicky založený člověk... Nad Atlantikem je člověk pomalu rád, že má klasické spojení a vy nevidíte problém v přenosu ohromného množství telemetrie a interní komunikaci...

0/0
13.3.2019 21:59

J47a14n 53B91u40b76i54k 9572461592427

K analýze předat Německu? Které Boeing 737 MAX nemá a používá A320? 8-o

0/0
13.3.2019 20:21

K57a18r32e36l 70L64a63n55g42r 2952497860308

TUI fly Deutschland je má ;-)

0/0
13.3.2019 20:50

M84a67r31t14i26n 88H13r95o82u95d31n15ý 5747832894267

Etiopské aerolinky ve středu oznámili, že černé skříňky z havarovaného Boeingu 737 MAX 8 po pošlou na analýzu do Německa. Nemají pro technickou kapacitu.

***Etiopské aerolinky ve středu oznámily, že černé skříňky z havarovaného Boeingu 737 MAX 8 pošlou na analýzu do Německa. Nemají pro to technickou kapacitu.***

+4/0
13.3.2019 20:17

M72a42r86t46i16n 44H54r25o17u33d70n49ý 5977592444977

Ty aerolinky oznámilY.

+1/0
13.3.2019 20:18

J26a32n 17Š72e55s50t41á56k 3558469749214

Vy jste fakt gramatickej čiman, s úžasným postřehem, jen co je pravda;-D

0/0
13.3.2019 20:25

T10o30m95a79s 73A39n69t63o61s 7500247492

Moje domněnka je, že oba spadlé Boeingy maxíky nepilotovali zrovna moc Alberti Einsteini. Přeci jen už letu tento typ absolvoval hodně, tak co tak najednou? Je pravděpodobné, že SW letadla muže být pro některé piloty moc složitý, připouštím i nějaké nejednoznačné pokyny. Jsem zvědavý na výsledek šetření, takže závěr zatím nedělám, ale tipuju to nějak takhle.

0/−8
13.3.2019 20:08

P23a15v96e91l 28S63o96b32o61t33k88a 5510764

jj, pokud při nehodě zahyne pilot, tak se to nejsnáze hodí na něj.

Jenže - tím by mohl Boeing tenhle typ letadel zcela odepsat, protože tomu nikdo neuvěří a lidé s ním odmítnou cestovat.

+4/0
13.3.2019 20:10

M27a69r32t10i40n 89R68ů68ž42i24č85k37a 9894741688899

nějaká chyba v sw? údržba? opotřebení? nebo nakonec i chyba pilota?

uvidíme co řeknou až to prozkoumají

0/0
13.3.2019 21:58

M79i45c74h18a66l 58S50e52m49r38á90d 3492516597759

Nebudu vám říkat, že taky nejste Albi... :D

MAXík má prostě systém, o kterém se moc nahlas nemluvilo a který má ke smůle pilotů tu vlastnost, že při chybě měření rychlosti pošle čumák dolů...

Pokud neprošli školením, tak je naprosto pochopitelné, že nevěděli co s tím... minimálně to první letadlo, ti Etiopian už měli možnost mít načtenej buletin...

0/0
13.3.2019 22:00

I41v54o 13J55a68n46á63č30e59k 8543793791892

Tak už nelétají ani v USA resp. právě byl vydán příkaz přímo nejvyšším.

+9/0
13.3.2019 20:01

P20a64v38e87l 37S42o80b86o23t42k20a 5670294

Což je ovšem pro Boeing veliká rána - pokud letadla zůstanou stát na zemi, tak chybu nikdy neodhalí.

0/0
13.3.2019 20:08

M78a60r12e97k 29S27a82j48d53a 2815850296108

Kdyby spadla jeste tak 3, tak by se mozna na neco prislo :)

+9/−1
13.3.2019 20:10

I52v26o 25J24a63n85á77č59e42k 8833103131212

A to jako proč? Myslíte, že se chyby odhalují tím, že spadna dalších deset letadel? Oni moc dobře ví, kde ta chyba je.

0/−1
13.3.2019 20:10

P18a77v87e28l 22S92o86b49o67t12k28a 5610344

Kdyby to šlo jinak, tak by chybu už dávno odstranili.

+3/0
13.3.2019 20:11

M62a95r51e65k 81S51a68j36d88a 2635710976778

Jeste neni vysetren dokonce ani ten prvni pad. Netreba dalsich pokusu, 2 zatim staci...

0/0
13.3.2019 20:13

P34a88v68e46l 75S12o94b18o19t14k59a 5350694

Já bych se přimlouval spíš za to, abychom dali Boeingu minimálně další jednu nebo dvě další příležitosti.

0/0
13.3.2019 20:18

P92e41t60r84a 23M95a62l39a33k81o17v75a 1128570430834

tak se přihlašte jako pasažér takového letu, letenku dostanete zdarma...

0/0
13.3.2019 21:55

I29v24o 25J30a43n67á97č79e30k 8363263651262

No když si to myslíte, tak si to myslete. Ví se moc dobře, kde ta chyba je, jen na to, aby udělali opravu SW potřebují spoustu času kvůli testování. Proto zatím ještě oprava není hotová.

0/0
13.3.2019 20:15

P53a90v90e40l 21S57o36b75o14t49k75a 5440474

jj, a aby testovali, musejí létat.

Testy na zemi nic neodhalily.

0/0
13.3.2019 20:17

I11v17o 61J70a73n53á60č33e88k 8893433151362

Je to vaše právo si to myslet, nebudu vám to vymlouvat. Chápu, že si to asi pletete s auty.

0/0
13.3.2019 20:27

P34a43v79e63l 86S79o96b23o78t89k25a 5440894

Tím chcete říct, že Boeing poslal do vzduchu letadlo, které předtím na simulacích atd. řádně nevyzkoušel?

+1/0
13.3.2019 20:29

I10v17o 18J24a73n49á84č94e66k 8893283591612

Tím chci říct jen to, že se s vámi nemíním přít. Ano, Boeing to prostě podělal tak jako už mnohokrát v minulosti.

+1/−1
13.3.2019 20:35

T72o14m91a63s 11A57n35t84o32s 7920947502

kde jste to zaznamenal?

0/0
13.3.2019 20:09

J62a95r47o34m31í27r 45F35o83j52t 2537255742260

Vypadá to, že Spojené státy jsou jedinou zemí, kde 737M8 ještě létají. Tomu se říká víra v dokonalost a neomylnost. ;-)

0/−12
13.3.2019 19:47

P93a29v40e67l 53S61o13b34o16t91k30a 5250874

To je tím, že Rusko na severoamerickém kontinentu nemá žádné rakety.

0/−1
13.3.2019 19:54

S67t18a14n76i23s22l73a21v 53K47r70e45j71c81a33r 6777296603764

Kromě Evropy jsou ještě další světadíly zeměkoule jež jsou obydlené lidmi. Jistě pro firmu je to špatná vizitka, podobně jako ji měl koncern VW se svými satelity. Rusáci příjdou s konkurencí někdy po roce 2025, a Airbus 380 stáhl z výroby. Boing je na tom částečně podobně jako byla Evropa s Conkordem nebo Tu144 . Příjde o zisk z 737 ale nezkrachuje. Otázkou je kolik ve firmně pracuje čechů a moravanů ?

0/0
13.3.2019 19:58

T88o83m63a16s 54A64n48t42o46s 7370887552

tomu se říká, že nejsou hysterický

0/0
13.3.2019 19:58

P13a15v38e77l 27S78o74b39o12t10k15a 5490814

A hlavně, pokud nejsou příčinou Ruské rakety, ale závada Boeingu, tak ji jinak nenajdou, než že budou dál létat.

0/0
13.3.2019 20:07

J68a31r80o79m78í56r 86F40o53j36t 2147145122580

Tak to vypadá, že nakonec i "dokonalí" podlehli hysterii. ;-);-)

0/0
13.3.2019 20:18

Najdete na iDNES.cz