Sobota 30. května 2020, svátek má Ferdinand
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 30. května 2020 Ferdinand

Diskuse k článku

Boje v Donbasu eskalují: separatisté i Kyjev hlásí vysoké ztráty nepřítele

Proruští separatisté za posledních 24 hodin ztratili u obce Avdijivka 26 bojovníků, 60 dalších radikálů bylo zraněno. Na Facebooku to řekl policejní šéf Doněcké oblasti. Povstalci naopak oznámili, že za posledních několik dnů bylo na východě Ukrajiny zabito nebo zraněno kolem 200 ukrajinských vojáků. Ukrajinský prezident Porošenko zároveň vyhlásil, že chce uspořádat referendum o vstupu do NATO.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O63d17s25t95r31a34n17ě61n31ý 17U57ž92i32v28a64t54e95l

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
3.2.2017 14:42

K36a97r90e66l 77S50t16a28n65n96e87r 2286390454503

Proč ustupují separatisté když minské dohody říkají že na vymezené linii se nebude útočit. Tak separatisté dle komentáře útočí stylem ústupu. Parádní demagogie dělající ze čtenářů blbce. A pan Tusk vyzívá Rusko ať něco rychle dělá, že Porošenko si stěžuje.

0/−1
3.2.2017 13:05

J83a34n 45V51a68n21d35r70o41v14e60c 9143816708285

Nějak se ztratily informace o dodávkách plynu, jestli ten běží v pořádku, stejně jako Porošenkovy čokoládovny v Rusku, žádná skutečná válka asi není.

0/0
3.2.2017 1:23
Foto

J30a49n 28C75i15b31u38l95k38a 9742898120689

Tereza Spencerová nad Ukrajinou zlomila hůl už 16.8.16,

http://literarky.cz/tema/87-tema-na-tento-tyden/22608-a-tak-ukrajina-prohrala-na-vech-frontach

já nicméně dál sleduji to patetické a stále marnější křížové tažení pučistických banderovců za očištění starodávné, ba odvěké Ukrajiny od všeho ruského... Akorát že to Západ zajímá stále méně a méně...

Přeji Ukrajině bohatou úrodu slunečnicových semínek a dostatek teplých kožichů. Inu, pro ideály se musí umět něco vytrpět!

+2/0
2.2.2017 21:39

R19o73m13a77n 22Č52a47p92k28a 5123360442114

Starodávná, odvěká Kyjevská Rus byl první státní útvar východních Slovanů, při tom křížovém tažení je o co se opírat.

Nerozumím, co je pro vás "to", ale Západ se o Ukrajinu stále živě zajímá: např. Trump "to" už stihnul řešit s Mayovou i Merkelovou.

0/0
2.2.2017 22:28

O36n59d62ř26e45j 33H57o46l75ý 9470980628409

správně, východních slovanů... jste si jistý, že to ale byli Ukrajinci? :-)

0/0
2.2.2017 23:36

R28o54m38a16n 75Č77a18p66k60a 5673110822904

Chtěl jsem říct, že při hledání kořenů, které pan Cibulka karikuje, se UA má o co opřít. Např. Češi se také opírají o Velkou Moravu. Další příklady - jedna z alternativ patriotismu je "územní vlastenec", typické třeba pro českou šlechtu za 1. republiky. Za Rakouska nebyla národnost "Böhme" cimrmanovský vtip.

Národnost v dnešním slova smyslu se na našem území začíná odlišovat zhruba od pol. 19. stol. V raném středověku národy v dnešním pojetí samozřejmě nehrály roli.

+1/0
3.2.2017 8:35

M39a32r35t12i46n 90J41a14n93d78a 7434227383656

Co ty ukrajinské tanky uprostřed sídliště?

Jinak, díky za článek. Vypadá to, že Poraženko už je "sám proti všem".;-D

+2/0
2.2.2017 21:00

O53n31d43ř35e13j 24H80o33l92ý 9640210358579

super článek, proleťte diskuzi, názory "paní Sabinky" na Podněstří a N. Karabach jsou opravdu "výživné", tipuji že se zasmějete.

:-)

+1/0
2.2.2017 21:11

M36a43r75t90i60n 42J54a93n35d21a 7734107183316

dík za tip, "multinick" nepřekvapil:-)

+1/0
2.2.2017 21:27

O36n33d75ř93e93j 47H22o63l45ý 9270420978679

a ještě se stihl/stihla ohradit, že je jen ONA, ne ON :-)

0/0
2.2.2017 23:37

R19o15m39a70n 89Č21a42p14k69a 5283860822784

Hmhm, Putin prý hraje šachy a ostatní dámu... Takže, co zatím Putin "vyhrál":

- Evropa začala masivně zbrojit

- potenciálně blízký spojenec je namíchnutý protivník

- potíže s dodávkami komponent z ukrajinských strojíren (do raket, vrtulníků, stíhaček)

- Sevastopol, který jim nikdo nebral

- Krym, který si na sebe nevydělá

- Donbas, kde se těží uhlí, vyrábí ocel, ve zbytku Evropy přítěž ekonomiky

- Ukrajina chtěla jen do EU, teď už chce i od NATO

- ztrátu přístupu k loděnici na letadlové lodě (Mykolajiv)

- Finsko a Švédsko pošilhává po NATO

+2/−2
2.2.2017 20:57

O83n71d28ř19e69j 34H93o92l54ý 9100260698279

1) dobrý argument pro prosazení zbrojení RF

2) to je relativní, po volbách může být jinak

3) prospěch pro domácí průmysl, který se bude muset, a již to nejspíše zvládl, na tento sortiment orientovat. (většinu výroby měli již dávno doma a na UA se dělaly věci, kvůli kterým jim nestálo za to, rozjíždět domácí výrobu

4) tam to zase tak jisté není, po převratu a vypovězení smlouvy (teoretická možnost, ale docela pravděpodobná) by následovalo co? Soudní jednání u evropského dvoru? Či řízení u OSN? Takže nyní místo nájmu mají celý poloostrov, takže jsou na tom lépe.

5) když je Krym taková ta koule na řetězu, tak proč o něj Kyjev tak stojí? Vždyť by měli být rádi, že se té koule zbavili... nebo je to jinak?

6) když je Donbas taková ta koule na řetězu, tak proč o něj Kyjev tak stojí? Vždyť by měli být rádi, že se té koule zbavili... nebo je to jinak?

7) chtít může UA kam chce, ale ani do EU, ani do NATO je nevezmou

8) to samé co bod 3, tak si prostě v Černém moři postaví své a odborníci z Mykolajiv se tam ještě rádi přesunou

9) to už bylo dávno, od obou je to "zneužití" situace, které se dalo samozřejmě čekat a je logické

+2/0
2.2.2017 21:09

R87o45m71a96n 57Č58a62p74k44a 5883940492824

1) Putin zbrojí o maličko déle, než EU, teď jsme si toho konečně všimli, a konečně i na kyberbojišti

2) mrtví nemusí mluvit, aby mohli žalovat

3) měli by si kapku pohnout, aby měli co vyvážet. Kamovy, Sučka, Protony... No, jak myslíte...

4) měli smlouvy na 90 let, za celou dobu samostatné Ukrajiny (ke mě) neprosáklo, že by to ze strany UA někdo zpochybňoval.

5) a 6) matematika je jasná - stát, co hájí svou suverenitu vs. krvelačný agresor

7) UA má asociační dohodu s EU, G.W. Bush nabízel pro Ukrajinu Membership action plan

8) to samé co 3. Nebo nakoupí nějaké odborníky z Číny? Nebo z Francie?

9) Loni zas tak dávno není. Logické skutečně je, že se státy chtějí bránit před agresí.

+3/−3
2.2.2017 21:26

R88o74m26a65n 14Č87a21p24k62a 5503450352574

5) a 6) ještě nesmím zapomenout na Budapešťské memorandum - Rusko garantovalo Ukrajině hranice.

5) A víte co mi vrtá hlavou: proč Moskva o Sevastopol tak stojí? Chcou odtamtud kontrolovat, kam vyváží Bulharsko papriky a pomeranče, nebo koukat na holky na podkavkazské riviéře?

8) Ještě jsem si vzpomněl - nějakou dobu byl ve hře Novorossijsk, ale pak to vyšumělo.

+1/−1
2.2.2017 22:02

O17n13d74ř64e14j 22H10o72l32ý 9950420718699

5) neratifikovaný papír, bezcenný... jen konstatování

Sevastopol? Geopolitika, proč o UA stála USA a EU? Ze stejných důvodů.

8) Novorusko - sen pár snílků. Co jsem tam slyšel já, tak nikdo po RF netesknil, všici se cítili Ukrajinci. Věřte nebo nevěřte, ale strávil sem tam dva měsíce a pár jsem jich potkal. A ten sud prachu mezi západ-východ tam doutnal už dávno před Majdanem... byla hovadina ho zapalovat, ale za to nesou vinu ti, co sponzorovali a dotáhli puč.

7) asociační smlouvy a přístupové rozhovory--- stejně důležité, jako neratifikované memorandum

9) snahy dostat ty země do NATO tam jsou podstatně déle, jen nyní mají ti politici to razící silnější hlas

2) mrtví jsou na obou stranách, buď se UA dohodne na federaci nebo se rozpadnou a ztratí tak mnohem víc

3) dojemná starost o průmysl RF

1) jasně že zbrojí, však špičky NATO bolí z pana Šojgu hlavěnky. Ale to že zbrojí neznamená, že by nemohli více, nepřítel se hodí stejně , jako se hodí USA a potažmo EU

4) ty smlouvy nebyly tak dlouhé, teda dle mne. A vše je vypověditelné.

5 a 6) není pravda, RF tam neválčí, jen podporuje. Ale to je přeci v pořádku, stejně to dělala EU v Chorvatsku a pak společně s USA v BaH a Kosovu, ni? A to se nebavím o Libyi či Sýrii. Nebo to mohou jen někteří?

8) to je snad normální, "koupit" odborníky ze zahraničí. Ti ukrajinští nyní povětšinou dělají v EU na stavbách nebo v Rusku

0/0
2.2.2017 23:51

P38e29t14r 49O81n32d69r85á45č28e76k 7880949381587

1) Však to ti Roman Čapka původně psal, Evropa reaguje na Rusko :-)

3) to není dojemná starost, ale prostý fakt a hlavní důvod "projektu" Novorusko, který ale vyhořel do základů

5-6) "jen podporuje" ;-D jen se jim tam toulají vojáci, tanky a další technika

0/0
3.2.2017 0:14

R12o34m94a36n 71Č10a50p59k98a 5793830822494

5) podepsán Lavrov: http://dag.un.org/bitstream/handle/11176/44537/A_49_765%3bS_1994_1399-EN.pdf?sequence=21&isAllowed=y. Geopoliticky hodnotné je např. Džibuti. Černé moře je dobré maximálně pro rekreaci, Sevastopol je slepá ulička, někam se dostane jen skrz turecké úžiny a řecké Egejské moře.

7) taky jsme prošli předsvstupními rozhovory, trvalo to, to jo, ale už jsme uvnitř.

2) agresor je jen jeden, o úloze Ruska nikdo střízlivý nepochybuje. Např. zde: http://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_37750.htm?selectedLocale=en

3) Jen jestli z pana Šojgu nebolí hlavěnky spíš ruské průmyslníky. Zatím má Rusko ekonomiku jako Angola. Spíš než do zbraní by mohli důmysl a úsilí investovat do průmyslu a vyvážet hodnotnější artikly, než nerostné suroviny.

4) Vždycky je to o úsilí držet dané slovo. Vizte bod 5) v tomto komentu.

5) a 6) viz odkaz pod bodem 2) v tomto komentu.

8) být nejlépe vyzbrojenou rozvojovou zemi mi normální nepřijde, za ideální považuju investovat (vzdělání, inovace, svobodná střední vrstva) do svých lidí a stát tak na pevných základech.

0/0
3.2.2017 8:48

K19a65r78e83l 92S44t59a90n20n23e67r 2226650704713

Putin zachránil Krym od devastace obyvatel a jeho totální zničení jako je na Donbase. Na nespokojené poslal armádu a zde je výsledek.

0/0
3.2.2017 13:07

R83o97b74i19n 82S50k69o97u10p16ý 3108681866

Nabývám dojmu, že asi všichni diskutéři a politici zcela zapomněli na obsah dohody MINSK II.

Ono totiž jaksi z těch 13 bodů se pouze 5 vztahuje na povstalce, a to konkrétně ------- bod.č.1 - stažení těžkých zbraní (i UA)

- bod.č.6 - výměna zajatců (i UA)

- bod č. 9 - obnova kontroly UA nad celou hranicí (ta ovšem platí pouze při splnění bodu č.11 - změna ukr.Ústavy do konce r.2015 po dohodě s představiteli DLR a LLR o zvláštním statutu těchto oblastí)

- bod.č.10 - odzbrojení všech ilegálních skupin (i UA)

- bod č. 12 - komunální volby dle norem OBSE

Tak kdo MINSK II tedy neplní? 8-o

+3/0
2.2.2017 19:25

O69n14d69ř97e49j 29H76o78l49ý 9910940608789

to je marné, stejně za vše může RF i přes skutečnost, že jich se žádný z těch bodů netýká. A to že jsou garantem jednání za DLR a LLR je jen z důvodu, že Kyjev odmítl jednat se zástupci povstalců a požadoval zprostředkovatele.

0/0
2.2.2017 20:07

M67i91l21a37n 23V15a39l78á74š11e14k 5743982971490

To už musí být na Ukrajině zle, že přepadli u Doněcka prasenčák s 20tis.prasaty -prý zásobovali separatisty;-D

+3/0
2.2.2017 18:39

O67n77d77ř92e74j 72H30o15l53ý 9680720458939

když už nemají čím topit, tak chtějí aspoň jíst, to je logické :-)

0/0
2.2.2017 20:08

M91a43r15t79i58n 14D82o77l85e72ž91i93l 9394175930128

Jak pracuje OBSE

http://politikus.ru/uploads/posts/2017-02/1486044546_1.jpg

.

https://youtu.be/eKug6c_Pc5M

.

žádné tanky ve zprávě neuvádějí.

+1/0
2.2.2017 16:44

M64i32c49h31a36l 21P71l24e11š84t16i46l 2855671675

A četl jste zprávu OBSE ?

0/0
2.2.2017 17:10

M50i68c45h85a41l 95P33l26e93š24t71i80l 2145841985

Cituji např: "....the SMM observed two tanks (T-64) between government-controlled Orlivka (22km north-west of Donetsk) and Avdiivka (17km north of Donetsk)...."

"....the SMM saw three tanks (T-64) on flatbed trucks. South-west of government-controlled Novoaidar (49km north-west of Luhansk), the SMM observed three stationary tanks (T-64). Near government-controlled Pryvillia (85km north of Donetsk), the SMM observed six tanks (T-64) travelling north..."

http://www.osce.org/ukraine-smm/296961

+1/0
2.2.2017 17:19

M45i64r36o12s87l46a33v 24R66a80t71a89j 5781723974465

dík za odkaz - jdu tam koukat....R^

0/0
2.2.2017 17:25

M38a12r49t50i19n 83D78o31l27e54ž78i15l 9694155540538

A proc neuvefou presne misto s pozici a neivedou ze jsou mezi civilisty v obydlene zone.

0/0
2.2.2017 19:22

M86i32r90o48s46l76a62v 64R53a77t30a48j 5491723244265

Ruská armáda na Ukrajině je nelegitimně....nebyla pozvána Ukrajinskou vládou...

+2/−5
2.2.2017 16:24

J65i48ř34í 50B90u29š25e91k 8842437479

Turecká armáda je v Iráku a Sýrii také nelegitimně ....nebyla pozvána vládou a nikomu to na Západě nevadí.:-)

+9/−1
2.2.2017 16:27

M61i37r55o17s41l20a89v 20R60a49t85a43j 5701883644905

aůle je ohrožena IS....a Sýrie přece bojuje proti IS....

+1/−3
2.2.2017 16:29

M67i58r87o27s87l38a95v 96R97a33t26a51j 5521493624455

ale místo aůle....;-€

0/−2
2.2.2017 16:30

J18i87ř17í 24B96u79š15e63k 8602357389

Ano ale, pokud chce někdo pomáhat legitimní vládě, musí se s ní o té pomoci dohodnout a ne tam vtrhnout jako gauner.

+2/−1
2.2.2017 16:35

M64i77r65o53s15l49a19v 67R77a44t62a41j 5661613254615

pane Frydryšku - ona ta Ukrajina pozvala Ruskou armádu na své území?

+2/−3
2.2.2017 16:35

L26a28d33i22s50l97a76v 20F11r34y97d30r18y33š42e94k 9323249438554

ne.

0/0
2.2.2017 16:43

M27i69r93o53s81l18a77v 68R23a75t64a53j 5821453494905

děkuju za upřímnou odpovědˇˇ

0/0
2.2.2017 16:46

O49n24d80ř34e27j 45H32o47l83ý 9760770168849

a ona tam armáda RF, to jest její bojové jednotky, je a účastní se bojů?

:-)

+1/−1
2.2.2017 17:27

P11e37t67r 10O44n48d72r19á34č29e33k 7300669661167

Určitě ne, třeba T-72B3 tam prostě jezdí jen tak samy na dovolené ;-D

+2/0
2.2.2017 17:32

O62n29d93ř86e46j 83H92o95l50ý 9190450828229

Takže dle Vás se účastní armáda USA pravidelných bojů proti SAA? Ony tam ty TOW si střílejí samy? Jen tak, si odskočit na dovolenou a zabíjet?

A to se nebavím o ČR, fotek samopalů vz.58 tu je na netu docela dost, vše v rukách různých islamistických skupin. Taktéž jsme díky tomu ve válce, protože si ty samopaly tam jen odskočily?

:-)

Takovýto názorový veletoč bych od Vás nečekal.

+2/−2
2.2.2017 17:36

P79e67t57r 21O91n22d13r20á10č19e68k 7590379141257

Se svojí bájnou neschopností chápat souvislosti zažiješ ještě nejedno takové překvapení ;-D

Samopal vz. 58 je výhradně v držení Armády ČR? Asi ne, že? Takže ty svoje infantilní dedukce zkus poupravit, pokud to dokážeš :-)

+1/0
2.2.2017 17:49

O98n65d59ř39e65j 71H22o37l53ý 9630950628199

jj, to je argument hodný pana Ondráčka R^Stejný jako ten, že tank ruské výroby je dokladem toho, že ho řídí příslušník armády RF.

;-D

0/0
2.2.2017 20:10

P91e14t41r 67O27n79d91r64á42č40e14k 7290779571377

To je argument hodný kohokoliv, kdo ví o čem je řeč - tebe se to pochopitelně netýká :-)

+1/0
2.2.2017 20:15

M78i90r76o73s57l26a66v 71R90a64t48a57j 5401553434235

na dovolenou se jezdí s tankama?

0/0
2.2.2017 17:35

O41n94d35ř52e71j 73H55o12l51ý 9620920308299

to jsou stejné důkazy, jaké jsou předkládány o umírněné opozici v Sýrii? Tam to také byla jistota a ejhle, ve finále to je podstatně jinak, že?

Nebo jako důkaz berete těch cca 6 výsadkářů i s doklady, co zabloudily na Ukrajinu?

:-)

+1/−1
2.2.2017 17:39

O12n77d31ř61e18j 98H26o71l33ý 9510140648149

ach ta čeština...

+1/−1
2.2.2017 17:39

O45n73d32ř94e33j 46H52o73l54ý 9850800808219

ještě že Vy pane Rataji neděláte chyby při psaní ;-D

0/0
2.2.2017 20:11

J31i12ř53í 85D20u71š93e39k 8332221471193

Ano

0/0
3.2.2017 15:42

M84i35l80a91n 50V12a93l48á25š49e29k 5683742191850

já nevidím ruské tanky ale ukrajinské:-P

0/0
2.2.2017 18:40

J39i93ř24í 84B74u75š63e95k 8542857349

Zásadní problém je že "západní" politika je politikou dvojího metru a tím pádem ztrací věrohodnost, pokud jsme tolerovali zabrání části Kypru Tureckem,či dokonce uznali samostatnost Kosova, pokud zavíráme oči nad bombardováním a okupací části Jemenu Saudskou Arabskou feudální diktaturou, invazi Turecka do Sýrie a další prohřešky proti mezinárodnímu řádu, tak nemůžeme dodržování mezinárodního práva požadovat od jiných zemí, třeba RF, či Číny. A pokud to děláme jsme nevěrohodní a směšní.:-)Rv

+6/0
2.2.2017 16:11

M64a90r68t98i97n 16K24r49a34l 7723210473767

Jsme, ale vám to vadí? Podle smajlíka ne. Prostě spojenec je spojenec. :-)

0/−1
2.2.2017 16:19

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Mám už celé krize dost, hyperbola strachu je šílená, říká šéfkuchař Pohlreich

Premium Když vidíte sedět Zdeňka Pohlreicha v úplně prázdné restauraci Next Door v centru Prahy, kde jste si dřív bez rezervace...

Najdete na iDNES.cz