Diskuse k článku

Belgie už nechce nelegální migranty, navrhuje použít australský model

Belgický ministr pro imigraci Theo Francken prosazuje, aby Evropská unie převzala australský imigrační model. Tedy přijímala pouze ty, kterým skutečně hrozí nebezpečí, a kvalifikované pracovníky. Odpůrci otevřených hranic podle něj nejsou žádní rasisté. Sám má za mluvčího přistěhovalce z Konga.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L11u83k47á97š 17M58a68c17h98o43t87a 2592126864424

Zrovna Belgičané by měli být ohledně migrantů zticha. V belgickém kongu zabili na dvanáct miliónů černochů a dalších deset milionů zmrzačily. Kdyby jim vrátili alespoň něco z toho co si u nich nakradli tak by uprchlická krize byla o dost menší.

0/0
21.6.2018 19:53

R54e23n28á98t96a 73M68a19x36o97v77á 9627101574108

viděl prosím vás někdo včerejší díl Zlatá mládež? To byla fakt síla. Mládež odvezli do uprchlického tábora v Africe, aby zjistili jak to tam chodí a kdo v něm je. Bez vyjímky všichni je začali litovat. Což o to, to bych pochopila. Ale následný komentář byla krásná ukázka propagandy. Bylo mi z toho na nic. Komentátor tam říkal, že se tento pořad točí i v jiných zemích a když tam odvezli mládež, tak se všichni následně rozbrečeli. A komentoval to tak, že naši se teda nerozbrečeli, a proto bychom se všichni měli nad sebou zamyslet a vzít zodpovědnost a těm uprchlíkům pomoct. Něco tak nechutného jsem dlouho neviděla. Jinak to byl uprchlický tábor, kde např. u 10ti letého dítěte řekli, že ten už se tam narodil, abychom měli představu jak tam ti lidé dlouho jsou. Ti lidé tam nic nevyrábí, nic netvoří, jen stojí fronty na příděly všeho možného. A ti lidé jsou v táboře, protože v jejich zemi probíhají náboženské boje mezi dvěma vojsky. Zajímal by mne názor někoho dalšího kdo to viděl.

0/0
21.6.2018 12:21

J85i51r38k41a 42T17r87á92v10n78i46č56e40k 6974986549

Pro Petra Macha

Pane Machu nezlobte se ale vidím jako ztrátu času s vámi diskutovat, protože nechcete brát zřetel na argumenty, které vám tady ostatní uvádějí. Kdyby to bylo jak říkáte, tak by tu byly vyloučené lokality Slováků, Vietnamců, Poláků, Ukrajinců.....Prosím o jeden argument proč tady nejsou?

+8/0
20.6.2018 13:53

J47i20ř19í 25Č46e71r25m28á59k 5120865728397

Pro Petra Macha.

Problém je v tom, že celou svou argumentaci opíráte o JEDNU jedinou historku z dětského hřiště, navíc podle stylu a děje velmi pravděpodobně vymyšlenou. Tohle kdyby bílá ženská řekla cikáněti, notabene bezdůvodně, tak tam během chvilky budou jeho rodiče (s početným doprovodem) a začalo by čoro moro.

Zapomněl jste se také zmínit o tom, že celé desítky let byla snaha cikány rozstěhovat mezi bílé a nevytvářet ghetta, a světe div se, ono to nefungovalo. Jediné, čeho se tím dosáhlo, bylo, že pár cikánských rodin nastěhovaných mezi bílé se stalo zárodkem dalšího ghetta, které tam vzápětí vzniklo.

Co vás tedy vede k domněnce, že by se ta zeď dala hlavou prorazit nyní, když se to desítky let předtím nedařilo?

+7/0
20.6.2018 13:07

J96i32r70k39a 45B42r40o59u25k 9448146233

> Přistěhovalecká čtvrť Molenbeek je vyloučeným územím s vysokou koncentrací imigrantů, vysokou zločinností a je líhní islámských teroristů. Většina obyvatel belgické metropole tam málokdy vstoupí.

Tohle kdyby někdo napsal nedávno, byl by pranýřován, že nic takového neexistuje.

+11/0
20.6.2018 10:28

J80i20ř20í 14Č72e88r72m79á66k 5780635548197

Copak pranýřován, hlavně by to tak před rokem dvěma stálo dost íček.

+3/0
20.6.2018 12:45

J88i76r35k91a 68B26r88o37u89k 9238166163

Belgie = xenofobní stát??!!! :-D :-D :-D

+2/0
20.6.2018 10:25

R58o18m37a69n 19D14o78m59u10r11a67d 5115475491903

Po tem seznamu to vypada, ze uz jen Juncker a Merkel so, kdo by furt prijimali. Neslo by je vyexpedovat do afriky treba? At se tech (ne)potrebnych nabazijo.

+1/0
20.6.2018 10:20

R82o98m49a33n 52D13o59m81u86r30a69d 5475195221533

Tem politikum nekdo musel prastit kladivem do kedlubny, ze se jim zacina rozinat.

+3/0
20.6.2018 10:14

J30a81n 23S59t81e66h30l57í51k 1929459156204

...Nově příchozí musí například podepsat prohlášení, že přijímají za své „tradiční belgické hodnoty“...

To jim to nandali, no a je po problémech. Kdo by to řekl, že problémy s integrací vyřeší jeden formulář s podpisem. Nobelova cena by byla zasloužená.

+7/0
20.6.2018 9:32

M27i35c89h11a24l 50Ž87á97k 8409160659342

Co s nima? Roky si nechají vyrůst ve svém hlavním městě čtvrť, kam se boji belgičané, kde se líhnou teroristi. Nic s tím nedělají. Lidi by zřejmě rádi, ale otevřít ústa a říct co si o imigrantech myslí se bude za chvíli trestat, pravda nepravda. Co je to za vládu, která tohle dopustí?

+4/0
20.6.2018 9:27

P65e33t20r 37M27a57c88h 5618913545571

Je chybou vytvářet gheta pokud chceme nějakou skupinu začlenit do společnosti. Přesně tento problém si dnes sami vytváříme, když jsme začali vystěhovávat romy z města a stěhuJeme je dohromady. Vznikají tak sociálně vyloučené lokality z kterých lze jen těžko uniknout a to i mezigeneračně. Jestli bychom se měli z něčeho poučit, tak právě z toho.

+1/−3
20.6.2018 9:32

P83a28v18e68l 49V66a66l31e55n17t87a 7501251597303

No jo, ale co s tím? ve větší koncentraci jak jedna rodina je to vždycky průšvih pro sousedy. Vy by jste je do své ulice chtěl?

+1/0
20.6.2018 9:35

P79e92t25r 28M75a10c95h 5908283825171

Kdybych chtěl trolit, řekl bych vám, že jste nepřizpůsobivý a nebylo by to šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu. Já s romy problém nemám, jsou to lidi jako ostatní, důležité je ne nevylučovat z našeho života i když jsou trochu jiní. V ulici by mi nevadili a ostatně bydlí nedaleko mě, cca 150 metrů. Jsou v pohodě a moje děti si klidně na dětském hřišti hrají s jejich dětmi. Ale ne každý je tak benevolentní, takže už malé romské děti jsou vylučováni. Jsem toho častým svědkem. Viděl jsem třeba jednu rasástickoý maminku (pěkná pěstěná ženská, žádný sociální případ) a ta velmi agresávně řvala na asi čtyřletou romskou holčičku, která si úplně normálně hrála na pískovišti a nic špatného nedělala. Vyháněla ji slovy jako ty špíno jedna cigánská, táhni pryč. Holčička se rozplakala a šla pryč. Koukala na to řada dospělých a kromě mě se jí nikdo nezastal, nikdo té ženské neřekl ať se zklidní a nevybíjí si vztek na dítěti. Jak se asi tahle malá romka má cítit, jaké má mít vůči nám pocity a co z ní má vyrůst. Tohle bude zažívat pořád. Může z ní pak vyrůst někdo, kdo se v pohodě a bez problému začlení do naší společnosti? Pokud někoho mezi sebe nevezmeme a vylučujeme ho, nedivme se, že je vyloučený. Jak bys to bral ty, kdyby se takto někdo choval k tvojí dceři? Myslím že ona pověstná nepřizpůsobivost romů je ve velké míře naše vlastní dílo, které v nich pěstujeme už od dětství. A mimochodem, nikdy jsem roma neviděl se špatně chovat k našim dětem, naopak, chovají se k nim hezky. Chodíme domů podél nábřeží a moje děti rádi chodí po takové zídce, která se táhne podél. Na ni často posedávají i romové, kteří tam bydlí, je to několik rodin, tedy dost velká skupina a klidně a ochotně všichni vstanou, aby moje děti mohly projít. Jsou úplně v pohodě. Tím nechci říct, že s nimi nejsou problémy, jsou, ale většina je úplně zbytečná a ty příčiny jsou hlubší a zdaleka nejsou jen v nich.

0/−4
20.6.2018 10:02

J86i61r37k72a 96T56r66á66v69n88i70č66e97k 6674446779

To vaše vyprávění vypadá jako hotová idylka. Bohužel jsou mezi námi jedinci, kteří přišli doopravdy do styku s těmito lidmi a rozhodně to taková idylka nebyla. Bohužel o svoji pověst se Romové zasloužili sami, čest výjimkám, jsou mezi nimi i normální, ale to je bohužel podle toho co jsem poznal, menšina. Mohl bych tady klidně uvést příklady kdy mi z nich bylo ouzko a raději jsem se z předchozího bydliště odstěhoval, ale to by bylo asi bylo zbytwčné.

+1/0
20.6.2018 10:35

P12e49t75r 42M39a40c18h 5328153445471

Já s nimi jsem v běžném styku. O pověst se romům zazloužili v první řadě rasisti. Skutečnost je taková, že obecně romové jsou normální lidé s trochu jinými kultuními zvyklostmi. Ale samozřejmě ne všude je to bezproblémové. Existují vyloučené sociální lokality, kde ti lidé jsou na dně, jsou zoufalí a je to tam špatné. Zoufalí lidé dělají zoufalé věci. Jenže to neplatí jen pro romy, ale pro kohokoliv. Já se snažím říct, že na neradostném stavu romské menšiny máme hodně velký podíl. My sami se k nim nechováme dobře.

0/0
20.6.2018 10:53

J57i18r11k37a 56T50r80á67v21n29i96č41e87k 6334616329

O svou pověst se zasloužili sami, z naší strany se už jedná jen o podmíněný obranný reflex. Bohužel se s tím sveze i to malé procento bezproblémových Romů. Kdyby to bylo jak říkáte tak tu máme vyloučené lokality Slováků, Vietnamců, Poláků, Ukrajinců a dalších. A proč tu nejsou, Protože to jsou většinou normální lidi, na rozdíl od Romů/Cikánů, kteří chtějí svůj život řídit sami a nespoléhat na majoritu, že e bude živit.

+3/0
20.6.2018 11:01

P31e73t27r 46M17a10c19h 5238233455421

Podmíněný reflex? Jsme snad zvířata? Proto se chováme agresivně k jejicy dětem? Vyháníme je pryč ze hřišť, ze škol, házíme jim do pokoje zápalné láhve, upíráme jim vzdělání a všeobecně je vylučujeme ze společnosti a když jsou na dně, řekneme jim, můžete si za to sami? To je hodně zaslepené.

0/0
20.6.2018 11:16

J14a41n 47P97a97v19e62l35k90a 3277721824651

Vy jste ten, kdo podněcuje nenávist, protože vidíte a předhazujete nám jen naše chyby a ty mnohem větší romů zamlčujete.

Co tu chybí je objektivní pohled a zákony pro všechny.

0/0
20.6.2018 11:23

P96e16t47r 32M74a26c77h 5948773465711

Já vidím chyby na obou stranách a těm, kdo mluví o chybách romů ukazuji jejich vlastní chyby. Tím nešířím nenávist. Jestli chceme reálně a racionálně řešit romský problém, resp. tomuto problému předejít u migrantů, nemůžeme si mazat med kolem huby a přehlížet své vlastní zásadní chyby, které to způsobují. Romům zase říkám o jejich chybách. Takže si to proberme, jaké podle vás dělají romové chyby. Představte si, že se narodíte jako romská dívka, už jako k malé holčičce se k vám bílý chovají agresivně a surově, citově vám ubližují a dávají vám najevo, že mezi ně nepatříte. Vaši rodiče vás mají rádi, ale nejsou to příkladné vzory, i je společnost vylučuje, jsou nevzdělaní a finančně negramotní, nemohou najít práci a žijí v nedostatku, takže si pomáhají jak se dá. Protože občas máte hlad, určitě je za to neodsuzujete. Jdete do školy, ale máte problém, nechovají se k vám hezky a vyučuje se tam v češtině, které moc nerozumíte. To je silně demotivační, nejde vám to a rychle vám ujíždí vlak, ani rodiče nekladou důraz na vzdělání, protože mwjí zkušenost, že je zbytečné a život jám nezlepší. Brzy vás šoupnou do blbšulky, a to i v případě, že máte rozumější rodiče a škola vám jde, takže váš život je prakticky rozhodnut a ještě vám není ani deset let. V romské rodině se ještě pořád klade důraz na tradiční život, takže jste vychováván k tomu, že nejdůležitější je rodina a posláním ženy je rodit děti a starat se o rodinu a je snaha vás co nejlépe a co nejdříve vdát. Někdy teď přebíráte svůj život do svých rukou. Co byste si radil dělat?

0/0
20.6.2018 11:41

J29a88n 11P60a39v71e93l37k47a 3367661324781

A má to i pokračování. Protože nic neumí začne krást stejně jako bráchové, zařídí si invalidní důchod a vyřve si dobré dávky. Pak si s celou rodinou sednou v poledne na náměstí a pořvávají po bílých urážky. Pak si vyřvou městský byt v centru, nastěhují si tam další 2 rodiny, neustále otevřená okna, puštěnou cikánskou hudbu a odpadky házejí z okna. Za rok se tam nedá bydlet.

+3/0
20.6.2018 11:52

J25a65n 93P89a34v51e68l95k81a 3987731334441

Co bych si radil? Najít si práci.

0/0
20.6.2018 11:57

J22a16n 75P22a66v87e63l51k30a 3617461434451

Oni mají problém, že pracovat většinou nechtějí a hlavně nemusí. Proč by hledali práci, když se o ně postaráme my? A dokud budeme platit a omlouvat je, nic se nezmění.

+2/0
20.6.2018 11:58

J89a66n 42P21a70v68e68l20k65a 3527471624391

Je to dokonce tak vážné, že ti romové, kteří pracují, mají problémy s ostatními romy a jsou vyloučení i z jejich komunity.

0/0
20.6.2018 12:12

P82e56t46r 76M30a14c77h 5398963695911

Zaměstnáno je cca 40 % romů. Třeba ti, které každý den vidím pracovat na stavbě, rekonstrukce silnice, tam je jeden bilej a asi deset romů. To jsou všichni vyloučení?

0/0
20.6.2018 12:34

J35a30n 89P20a21v37e11l51k68a 3727141354591

Ve zprávě o stavu romské menšiny se uvádí, že asi 80% nepracuje a ten zbytek většinou s vysokou fluktuací.

0/0
20.6.2018 12:46

P91e42t40r 22M72a52c46h 5658553245491

To je včetně dětí a strých? Moje informace jsou, že nepracuje 60 % romů v produktivním věku, tedy od 15 do 64 let. Část z nich pracuje jen na brigádách, ale to nesvědčí o tom, že by nechtěli pracovat, ale o tom, že nemohou najít stabilní práci.

0/0
20.6.2018 12:56

J11a22n 46P15a10v65e25l84k87a 3127231114761

Co je "moje informace"?

0/0
20.6.2018 12:59

J43i89r74k41a 36T34r37á40v86n73i71č93e54k 6854966669

Chabé procento(otázka jestli není nadhodnocené) v době dnešní konjunktury.

0/0
20.6.2018 12:47

P57e28t81r 82M34a63c95h 5868983395321

To je s prominutím blbost. Máte stejné právo na sociální zaezpečení jako oni. Proč pracujete a nežijete z dávek jako oni? Stát se posará i o vás. Jestli chcete aby se romové změnili, nemůžete té změně házet klacky pod nohy a to přesně my děláme a svádíme to na ně.

+1/0
20.6.2018 12:31

J67a14n 68P44a16v54e37l97k71a 3757131754801

Právo ano, ale ne mentalitu. Nikdo jí klacky pod nohy nehází. Jen se k tomu přistupuje z nesprávné strany.

+1/0
20.6.2018 12:48

P82e23t75r 83M15a27c35h 5938303405111

Mentalitu žít v nouzi nemá nikdo, ale někteří jsou k tomu přinuceni a nic jiného jim nezbývá. Klacky pod nohy jim v tom házíme a je důležité si to uvědomit, jestliže žádáme nápravu věci. Není nesprávná strana, je k tomu potřeba přistoupit z obou stran. Křičet romové změňte a ve změně jim bránit je hloupé.

0/−1
20.6.2018 13:07

J15a56n 52P57a61v16e50l77k39a 3477371104631

Kdo je nutí? Proč je nutí a ne Vietnamce a Ukrajince?

Kříčet bílí změňte se je ještě hloupější, protože nemáme proč se měnit.

0/0
20.6.2018 13:12

P15e66t34r 20M79a51c38h 5588553165791

Na základě čeho čerpáte informaci, že většinou pracovat nechtějí? Cca 40 % romů pracuje a spousta by ráda pracovala, ale nemůže, protože pro ně není vhodná práce a nebo jim ji nechce nikdo dát. Tvoje představa roma jako člověka který se chce mít špatně na dávkách a nechce pracovat je mylná. Takoví jsou, je jich hodně, ale není jich většina.

0/−1
20.6.2018 12:47

J58a82n 23P72a33v55e26l49k78a 3747231754531

Pracuje asi 20% podle oficiální zprávy.

0/0
20.6.2018 12:49

P32e51t29r 27M50a68c39h 5158833385551

Nemáte vzdělání a i kdyby náhodou ano, stejně vás nikdo nebude chtít zaměstnat. Zkuste nějakou použielnou radu, máte?

0/0
20.6.2018 12:28

J14i63r29k36a 94T30r31á62v28n93i11č54e36k 6904936269

Ano práce je dost, ale jen pro toho kdo chce pracovat. Samozřejmě nemůžete zaměstnat někoho jako inženýra, pokud měl problém ze základkou. Co tak ukázat dobrou vůli a začít se starat o okolí svých obydlí a pak začít hledat práci odpovídající vlastní kvalifikaci. Vím o městě kde si Cikánský baron zřídil kopáčskou firmu a všichni jeho soukmenovci u něho pracují, pokud chtějí, a mají se stejně dobře jako stejně pracující majorita. Nemají čas na blbosti a nejsou s nimi většinou problémy.

+1/0
20.6.2018 12:52

P74e14t54r 46M65a87c59h 5958133975151

Ne, u romů je to jinak, ti i dnes v mnoha případech nemohou najít práci, i když pracovat chtějí. Problém je jak jejich nevzdělanost, tak předsudky vůči nim. Sám dokládáte příkladem, že když se jim dá příležitost, tak pracují a tím ubyde problémů. Akorát ten důvod špatně vyhodnocujete. Není to tím, že nemají čas na blbosti, ale tím, že nejsou v hmotné nouzi, která je nutí si obstarávat živobití nevhodným způsobem.

0/0
20.6.2018 13:01

J17a36n 88P38a89v52e18l88k94a 3107221854581

Netahejte sem předsudky. My práci nabízíme, nic složitého, slušně placená. Proč u nás dělají jen čtyři? Proč ti, co nastoupí nevydrží ani týden?

+1/0
20.6.2018 13:09

J47a27n 54P31a68v32e34l26k95a 3417481204661

A to máme cikánské gheto 300 metrů od firmy. Mohli by chodit do práce v pyžamu a pantoflích, kdyby chtěli.

+1/0
20.6.2018 13:17

J63i50r59k26a 63T48r45á33v27n64i22č85e73k 6654976119

R^Není třeba nic dodávat. Kdysi jsem také vedl výběrové řízení na obsazení dělnických profesí. Požadavek jsme dali i na úřad práce. Poslali nám i pár Cikánů, ty ale vůbec nezajímalo o jakou práci se jedná, jen chtěli razítko, že tam byli. Bohužel to jsou mé vlastní zkušenosti.

0/0
20.6.2018 13:49

J50a18n 84P19a53v34e78l39k21a 3787571754461

Ale zaměstnají vás, jen když budete chtít a vydržíte pravidelně chodit do práce. Naše firma romy zaměstnává, ale oni nevydrží, jen míšenci.

0/0
20.6.2018 12:55

K83a12r71l 41R57i14e96g31e41l 4584612688936

V romske rodine se soulozi mezi jejimi prislusniky - proto jsou degenerovani...

0/0
20.6.2018 13:02

J98i81r31k14a 14T19r47á51v40n43i46č68e58k 6774416159

Vy to zase překrucujete, zápalnou láhev někomu do pokoje může hodit jen .......nechci být vulgární. Mrzí mě jen, že zmiňujete jen excesy ze strany majority, které se nesporně stanou, ale jsou v naprosté menšině. Excesy vašich oblíbenců, np. mačetový útok v Boru, raději zamlčíte. Pokud chcete aby se měli líp, pak začněte u nich a naučte je v první řadě pracovním návykům. To že jim něco budete dávat zadarmo, vše jen zhoršíte, protože to budou považovat za samozřejmost a nebudou si toho vážit. Myslím, že zaslepený jste vy a nevidíte nebo nechcete vidět realitu.

0/0
20.6.2018 11:34

P91e83t18r 33M54a68c87h 5758123715921

Jen rasista, je jich tu mezi námi hodně.

Projevuje se to útlakem romů a jejich vylučováním ze společnosti od ranného dětství, ze hřišt i ze školy. Romové od mala vyrůstají s výrazným hendikepem. Dovolím si tvrdit, že být na jejich místě a vyrůstat v tom od malička, budete na tom úplně stejně jako oni.

Já jim nechci dávat něco zadarmo, to je další chyba, které jsme se na nich dopustili. Nejsem zaslepený, právě naopak. Vidím to, že dokud my sami nezměníme náš přístup, tak oni sami nemají šanci se vymanit z pasti, kterou jsme jim nachystali.

0/0
20.6.2018 11:49

J65a52n 46P20a62v76e93l71k20a 3457221954361

Tento hendikep ale způsobil jejich styl života, to nespravíte tím, že si je nastěhujete do domu, budete je uctivě zdravit a dětem rozdávat lízátka. Náš přístup se nemůže změnit dokud se nezmění jejich. Je tu jen jedna cesta: důsledné vyžadování dodržování zákonů. Když toho nejsou schopni dosáhnout svojí snahou, v tomto jim musíme pomoci. Nemůžete chtít po většině, aby je měla ráda přesto, že kradou, nepracují a dělají binec.

0/0
20.6.2018 12:04

P71e41t73r 63M30a11c24h 5668373725621

Omyl, jejich přístup se nemůže změnit, jestli se nezmění ten náš. Pokud nějaký rom pošle děti do školy a my je z té školy vyhodíme a pošleme do blbšulky, aby nás v té škole neobtěžovali (a 80 % romů kteří prošli blbšulkou tam nemělo co dělat, to jsou dnes tisíce nevzdělaných romů), pak se nemohou změnit.

0/0
20.6.2018 12:38

J27a56n 76P19a90v58e75l44k25a 3437451794471

Ano, ale z toho je jediná cesta ven: donutit je dodržovat pravidla, právě proto aby neobtěžovali, jak správně říkáte a nebyl důvod se od nich izolovat.

0/0
20.6.2018 12:53

J76i93r32k47a 24T63r20á29v73n72i20č57e42k 6254436379

Tu past si v první řadě nachystali sami a v druhé řadě lidé z různých (ne)ziskovek a jim podobní, kteří je omlouvají a tolerují jejich od nich tvrdě vyžadovat stejné co od ostatních. Ano je to běh na dlouhou trať, ale dlouho také trvalo to, že se bohužel vyčlenili ze společnosti sami. Z naší strany se musí změnit především lidé, kteří mají podobný pohled na tento problém jako vy. Protože nepřizpůsobiví ví, že mají oporu ve vás a nic se jim v podstatě nemůže stát. Jestli jim doopravdy chcete pomoci začněte u nich, ne tím jak dostat co nejvyšší dávky od státu, ale třeba jen tím, že si nejdřív uklidí kolem svého obydlí a budou dodržovat základní pravidla sousedského soužití, pokud toto dokážou, další pak určitě bude následovat a majorita je začne respektovat. ALe začít musíte u nich.

0/0
20.6.2018 12:21

J18i72r64k37a 78T81r89á24v76n25i42č35e31k 6474596379

pardon vypadla mi tam část textu. .....jejich rejdy. Je potřeba od nich...

0/0
20.6.2018 12:24

Najdete na iDNES.cz