Diskuse k článku

Rusové přiznali kontakty s Talibanem. Západ je viní z jeho podpory

Moskva přiznala kontakty s afghánským Talibanem, teroristickou organizací postavenou v Rusku mimo zákon. Kremelský zmocněnec pro Afghánistán v Moskvě novinářům řekl, že Rusko navázalo styky s Talibanem už před několika lety s cílem zajistit bezpečnost Rusů žijících v Afghánistánu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95i52c63h51a91l 87M29i58l24l86e31r 9476632639942

kremelska uderka ma dalsi "den blbec".

;-D

0/0
30.3.2018 13:36

O15n33d46ř11e83j 74H71o60l60ý 9330310198499

Jen technická poznámka:

včera na ČT24 se komentátorka "pohoršovala" nad osudem "povstalců" z Ghouty. Za přizvukování "arabisty" opomínala uvést, že se nejedná o povstalce, ale o islamisty, jenž podporují Katar, Turecko a Saudská Arábie (ty zase všechny podporuje USA a Západní mainstream). Což je tragikomické ve vztahu k válce v Afgánistánu, kde USA (plus Západ a další) podporovaly také "bojovníky za svobodu", z nichž se také vyklubala islamistická radikální špína...

8-o

+1/0
30.3.2018 13:34

R56u40d64o81l47f 30S12t76a91r18y 6828797918

Bylo by snad dobre muslimy ponechat v jejich zemich, at maji kontakty s kym chteji a nepustit je do nasi zeme. Nepripustil bych, aby u nas vytvorili islamskou diasporu. To bychom se jich zu nikdy nezbavili.

0/0
30.3.2018 13:19

P42a17v70e77l 10S90ý63k63o88r13a 1638941902897

To máte dneska zase na farmě pohotovost?

0/0
30.3.2018 10:29

O30n79d12ř90e68j 65H19o18l66ý 9560650648269

Jen technická poznámka:

včera na ČT24 se komentátorka "pohoršovala" nad osudem "povstalců" z Ghouty. Za přizvukování "arabisty" opomínala uvést, že se nejedná o povstalce, ale o islamisty, jenž podporují Katar, Turecko a Saudská Arábie (ty zase všechny podporuje USA a Západní mainstream). Což je tragikomické ve vztahu k válce v Afgánistánu, kde USA (plus Západ a další) podporovaly také "bojovníky za svobodu", z nichž se také vyklubala islamistická radikální verbež...

8-o

+2/0
30.3.2018 9:18

R42o92m37a40n 37M28i13r82o39s53l89a55v 4307273847926

Mudžahediny v Afganistánu podporovaly USA, dokonce, jak známo, včetně Bin Ládina - období války s Ruskem. Později se jmenovaný postavil proti USA, protože se mu krutě zajídalo, mimo jiné, že USA mají základny v Saudské Arábii, "svatém místě islámu".Ovšem, jak jsme si v NATO asi také odhlasovali, USA mají plné právo zde vojenské základny mít, protože se jim líbí ty zásoby ropy, to každý chápe.Nicméně je fakt, že Ruská agrese byla stejně hnusná jako letité agrese USA na BV, jen neměla ten rozsah a destruktivní dopady. Pokud Rusové navázali kontakt s Talibánem, tak udělali to,o co se USA a jejich loutkový režim dlouhodobě snaží.Jde ovšem o to, k čemu to fakticky slouží.

+6/0
30.3.2018 9:17

O51n60d28ř51e39j 22H56o22l15ý 9910210358329

Komická prohlášení zástupců NATO! ;-D

Nepolemizuji o tom, jestli RF posílá nějakou podporu či nikoliv, jen si stačí vyměnit název země a místo Afganistán napsat Sýrie. No a pak přehodit kdo koho podporuje a pokrytectví prohlášení v tomto článku jsou nezpochybnitelná.

+10/0
30.3.2018 7:11

P97a13v31e44l 35S47ý30k95o74r33a 1668721852467

Jako vždy, ukázat na něco jiného.

+2/−2
30.3.2018 10:35

O49n58d11ř22e44j 91H33o73l14ý 9140460738139

To je přeci Vaše parketa, argumentovat předchozí událostí jako důkaz pro obviňování dnes. Zkuste cokoliv z toho vyvrátiti či nějakou argumentaci použít. Ale toho se nedočkáme, to je mimo Vaši ligu.

:-)

+1/0
30.3.2018 10:59

D79a80n27i31e36l 91A57d17a54m 2857340851903

S Talibanem chtějí jednat i USA:

https://zpravy.idnes.cz/jim-mattis-taliban-ma-zajem-jednat-usa-kabul-fez-/zahranicni.aspx?c=A180313_075157_zahranicni_lre

+2/0
29.3.2018 22:47

O47n71d54ř85e93j 83H65o35l19ý 9710560898979

Ale to je něco jiné, ONI mají "čisté úmysly"! ;-D

+5/0
30.3.2018 7:12

R89o40m74a39n 26M39i87r73o27s25l93a15v 4457463937886

Ano. A jde jim primárně o lidská práva, o mír a blaho celé oblasti.:-)

+3/0
30.3.2018 9:19

E42v14a 24Z87a58v10a85c11k59a 6289510885469

Sami mají máslo na hlavě.. Já věděla, že to neskončí.. Jednat neznamená podporovat. Jak dlouho jsou USA v Afganistánu a co tam zmohli? A NATO v Sýrii podporovalo a vyzbrojovalo teroristy jak na běžícím pásu a nic se neděje.. Kde jsou protesty?

+5/−5
29.3.2018 21:36

J54i71ř55í 74R45y92s 3664757786564

Takže za debakl v Afghanistánu může zase Rusko, to je jako flašinet

+7/0
29.3.2018 21:10

J17a56n 13B72a54b38i90č88k48a 9293409293387

Pravda, oni to jen začali a nakonec se jim to vymklo z rukou. Prostě přecenili své síly.

+2/−1
30.3.2018 4:41

O52n74d19ř41e40j 88H37o65l20ý 9460830798709

Když už pomineme, že vynecháváte "nitky" od USA ještě v době před tím, než vojsko SSSR "provedlo pomocné manévry", tak Tálibán a ostatní džihádistické skupiny jsou produktem CIA, to vymknutí je problém USA. Mimochodem, stejnou "pomoc vládě Afganistánu" dnes provádí USA tak, jako ho kdysi provádělo SSSR.

0/0
30.3.2018 7:21

J32a58r69o11m11í32r 66F34o67j79t 2117965222550

Nitky vedou hlavně k pakistánské ISI, které jsou však pevně napojeny na CIA.

+2/0
30.3.2018 9:03

O30n36d62ř50e27j 23H51o27l32ý 9690820358459

ano, tak to je, viz moje reakce na pana Babičku v tomto vláknu

0/0
30.3.2018 9:05

O89n28d51ř45e66j 88H74o67l68ý 9390780278399

echt, reakce viz vlákno níže... :-)

0/0
30.3.2018 9:06

J96a71n 27B16a39b39i43č76k80a 9453829823437

To že Talibán vznikl v Pakistánu v době, když rusové s Afganistánu již odešli,se žáků madrasa škol je nepodstatný detail, kterým se někteří přispěvovatelé nezdržují Tyto školy, kde se vlastně učí jen Korán, vychovávalí žáky k náboženskému fanatismu. Talibán vlastně znamená student.

Protože národ peštu žije jak v Pakistánu tak Afganistánu, kde tvoří nejpočetnější národnostní skupinu, rozšířilo se hnutí, pravděpodobně podporované pakistánskou tajnou službou rychle do Afganistánu, který na čas dokonce ovládli. Až na území obývané uzbeky a tadžiky, kteří se ubránili.. Asi by vládli dodnes, kdyby je v jejich fanatismu nenapadlo, al Kaidě poskytovat bezpečný úkryt a možnost vybudování vícvikových táborů kde se cvičili terorité z celého světa.

No a tak došlo k zásahu NATO. Ale nejen toho, na pomoc NATO tam, poslali jednotky i Jordánsko a další státy citíci se ohrožené terorismem.

Jenže na to aby se zvítězilo, to by se musela totální válka jako proti Německu, nebo Japonsku, co dnes jíž není možné. To když se nikdo ani nepozastavil před likvidaci stotisíc lidí, při bombadování, nahradila omluvná hysterie, když se náhodou nějakému islámskému teroristovi šlápne na kuří oko. A navíc bojovníci Talibánu se mohou kdikoliv stáhnout do bezpečí, za pakistánskou hranici.

+3/−1
29.3.2018 18:55

J61a57r79o41m46í40r 28F95o30j44t 2497385642390

Máte pravdu v tom, že hnutí Taliban aktivně začalo působit až po odchodu Rusů, ale kořeny jeho vzniku sahají do období sovětské okupace Afghanistanu.

0/0
29.3.2018 21:41

O32n80d62ř67e32j 70H98o83l54ý 9540140638539

Chtěl jste napsat "do podpory", kterou mudžahedínům poskytovala CIA.

+1/0
30.3.2018 8:54

O94n12d22ř46e15j 62H82o55l22ý 9200880978419

Vaše fascinace sunni radikalismem je známá, takže nijak nepřekvapuje, že pár informací vynecháváte.

1) že CIA prováděla výcvik a materiální podporu mnudžahedínů přes Pákistán za pomoci jeho tajných služeb (jasně, souvislost s následným vznikem Tálibánu je jistě jen náhodná)

2) že Uzbekové a Tádžikové jsou zdrojem terorismu v oblasti a dost podstatné počty jich šly bojovat do řad Al-Kajdy a Daeše (Sýrie, Irák). Pomineme-li takovou drobnost, že když zakázal Tálibán pěstování máku na opium, tak světové dodávky zajišťovaly právě tato etnika.

3) komická vsuvka, že Jordánsko a spol. se cítili "ohroženi". Je to stejná komedie, jako když se cítí SA ohrožena tím, že Katar podporuje Muslimské bratrstvo a další radikální skupiny.

4) absolutně zcestná strategie v zemi, kde se jen tukan nepoučí z věcí minulých... USA tam působí jako okupanti a jako k okupantům se k nim místní obyvatelstvo chová, což dokladuje podpora, kterou tam má nejen Tálibán, ale i Daeš. Tuhle válku USA nemohou vyhrát, ale to si samozřejmě nepřiznají.

5) USA dlouhodobě podporují Pákistán a jsou tudíž zodpovědní za to, jak se tato země chová doma a na venek.

+1/0
30.3.2018 9:04

J86i21ř10í 50B82u66š10e73k 8132537989

Škoda že nenapíšete o tom jak vrazy z UCK řádili v Kosovu .

+4/−3
29.3.2018 18:24

V81á25c60l71a62v 72B35r85o41ž 6763733106282

A nebo srbové jak řádili v Kosovu.

+3/0
29.3.2018 20:21

J31i12ř32í 12R56y76s 3684527776334

Srbové se bránili

0/−3
29.3.2018 21:11

J39a22n 72B53a14b31i95č52k31a 9983689463337

V Sebrenici dokonce srbové pobili v sebeobraně 7000 muslimů.

+1/0
30.3.2018 4:35

O46n31d82ř59e46j 63H21o98l20ý 9460100318619

Jako reakci na vraždění bez rozdílu pohlaví, které napáchali muslimové ze Srebrenice před tímto aktem, uvádí se cca 4500 lidí. To, že ten Vámi uváděný počet je nadsazený, o tom pojednává docela dost materiálu na netu. Byť to na té tragédii nic nemění.

0/0
30.3.2018 9:08

T63o76m71á55š 76B39r39a46b36e42c 2498106815816

Vrazy měl(y) být kdo?

+1/0
29.3.2018 23:51

J20i79ř30í 78B29u62š64e98k 8642357929

Ti američtí pokrytci asi před 14 dny oznámili , že jednají s Talibanem. Ale když jedná Rus je to zase špatně.

+8/−3
29.3.2018 18:18

J19a16n 24B22a39b11i35č52k81a 9693429753597

Jednají s Talibánem již od jeho vzniku.

+1/0
30.3.2018 7:13

O52n90d16ř92e98j 93H50o19l46ý 9800390888399

Za což by si zasloužili slova "odporu a odsouzení" nebo to vidíte jinak?

:-)

0/0
30.3.2018 9:09

L25e31o12š 98M97a76r16š30a83l 5302334322248

Když v Afganistánu bojovalo Rusko. Taliban podporovaly USA. A to bylo v pořádku, že.:-(

+6/−3
29.3.2018 18:18

V12á48c73l38a98v 50B47r54o28ž 6763703576152

Taliban neexistoval v době kdy tam řádil rusák.

+3/−2
29.3.2018 20:22

O64n40d51ř10e68j 42H81o50l70ý 9200310798699

Jen technická, USA přes Pákistán podporovaly "předchůdce Tálibánu".

+3/0
30.3.2018 9:10

G43e97o52r32g 17K85o69m76b79e48r69e71c 9524401476911

Aspon zapad ochutna vlastni mediciny. ;-D

+7/−2
29.3.2018 18:10

J70a12n 35B37a49b70i50č89k41a 9293639893417

Takže máte s islámisty stejný cíl . Zničeni prohilého západu.

+5/−2
29.3.2018 19:00

O60n76d63ř17e29j 79H14o55l75ý 9540620718459

Islamisty, ty správné sunni, přeci podporujete Vy, proti tomu zlému Rusku a té největší světové hrozbě shia islámu...

+1/0
30.3.2018 15:42

V87i59l12é39m 96P89ř51í12h78o49d29a 2544429923377

Jen připomenutí.

Rusko vstoupilo v r. 2005 do tzv. Organizace islámských států coby přidružený člen. V čečenském parlamentu Putin tenkrát prohlásil: “Ti, kteří bojují na protiruské straně (míněni někteří čečenští ozbrojenci) nevědí, že Rusko bylo vždy nejvíce loajální, spolehlivý a konzistentní obránce islámských zájmů. Zničením Ruska by zničili jednu z hlavních opor islámského světa.” V roce 1991 bylo na území Ruska zhruba 100 mešit, nyní jich je cca 8000. Za tu dobu se zvýšil počet muslimů v RF o více než 40%. Jen v Moskvě je víc muslimů než v celé Británii.

+1/−1
29.3.2018 17:17

J11a41n 75B66l16a86n47a 3866925184

Jo, jenže muslimové v RF nejsou naplavenina, jsou tam po staletí a až na vyjímky vždfy bránili Rus proti vetřelcům, naposledy proti německým nacistům.

+1/0
29.3.2018 18:10

J45a20n 67B87a24b36i80č74k77a 9353629393387

A požadovali rozpad Sovětského Svazu a zjískáni samostatnosti.

+2/0
29.3.2018 19:12

V88i65l10é89m 58P96ř23í87h73o47d20a 2284739223867

Pochopitelně, ruští muslimové jsou přece lepší než ti na západě ;-)

0/−1
30.3.2018 2:20

M15i38c10h22a24l 46K87o53h40o44u90t 6345919721674

Američané z počátku Taliban podporovali, ale to bylo za sovětské invaze, kdy ještě nevěděli, co z Talibanu vznikne.

Nyní se moc dobře ví, co je Taliban zač, že jsou to nejhorší teroristé. Přesto se Rusové neštítí je podporovat a to jenom proto, že tím uškodí Západu, tj. i nám.

A stejně se tu najdou obhájci, kteří ruskou podporu teroristům z Talibanu schvalují, protože přece Amíci je dřív také podporovali. Co na tom, že míchají jablka s hruškami..., někteří jim za to ještě dávají plus :-/!

+1/−9
29.3.2018 16:59

M24a11r47t12i46n 76B49a86r57t38e94k 5937571461293

Zvlášť když Taliban vznikl jako odpor proti Rusákům.

+1/−2
29.3.2018 17:01

V76i95l62é67m 86P72ř96í62h26o23d52a 2764559583237

Neskákejte prosím kremlobotům na vějičku, že Tálibán vznikl za podpory USA proti Rusům v Afgánu. Talibán vznikl až po odchodu ruských vojsk, USA podporovali tzv. mudžáhedíny.

+4/−1
29.3.2018 17:09

M16a88r94e10k 79N95o26v35o19t50n38ý 5871231646858

Taliban je projekt pákinstánské tajné služby, ne Američanů.

+3/−1
29.3.2018 17:27

R50i93c95h93a24r23d 38A39u15b79r51e14c84h84t 1322331716410

Jasně, vůbec vám nevadí, že Talibán vzikl někdy v roce 1995, že?

+3/0
29.3.2018 17:29

M97i24l88o15š 61D45v49o80ř79á36č58e45k 2445188490614

Kdo chce byt dobry jako American musi jednat jako American. Vypada to, ze Rusove jsou ucenlivi jako 'simpanzi'.

0/−1
29.3.2018 16:43

J37a12k82u58b 64S98t91a59n64ě94k 8980546224491

Ani bych se nedivil, kdybych se za chvíli dočetl, že to byli rusové, kteří toto hnutí stvořili...

0/0
29.3.2018 16:35

M34a27r14t25i81n 66B70a60r87t43e58k 5737421581123

Pokud by to tvrdil Kremelský zmocněnec.

0/−2
29.3.2018 16:36

Najdete na iDNES.cz