Generace YouTube

Speciální příloha iDNES

O projektu

Zmapovali jsme, se kterými firmami jsou provázané nejvýraznější tváře české YouTube scény. Vybrali jsme dvacítku youtuberek a youtuberů. Zařadili jsme klasické vlogery (mají pestrou nabídku videí, většinou zábavných a z běžného života), let’s playery (komentují hraní počítačových her) i beauty vlogerky (natáčí o líčení a módě). Zohlednili jsme při tom počet odběratelů i zásah na sociálních sítích.

Podívejte se, které konkrétní značky tyto celebrity propagují. Více informací

Klikněte na youtubera

  • Style with me
  • Fallenka
  • Jmenuju se Martin
  • Stejk
  • PedrosGame
  • Makyna016
  • PetraLovelyHair
  • Kovy
  • Gabrielle Hecl
  • Teri Blitzen
  • DenisTV
  • TvTwixx
  • Týnuš Třešničková
  • VADAK
  • Shopaholic Nicol
  • FattyPillow
  • Jirka Král
  • A Cup of Style
  • MenT
  • GetTheLouk

Shopaholic Nicol

(400 000 odběratelů) Nikola Čechová je jedna z nejpopulárnějších českých youtuberek. Zaměřuje se na lifestylová videa, točí o oblečení a kosmetice, hubnutí či cestování. Natáčí pravidelně “hauly” - tedy videa, kde youtuber ukazuje divákům různé výrobky, které koupil nebo dostal. V případě Nicol například oblečení značky Reserved, s níž spolupracuje. Loni vyhrála titul Videoblogerka roku. Shopaholic Nicol na YouTube

Teri Blitzen

(430 000 odběratelů) Tereza Hodánová v posledních měsících značně omezuje placené spolupráce a změnila i svoji tvorbu. Soustředí se na módu, začala natáčet v angličtině. Dříve propagovala několik značek kosmetiky a oblečení. Úzce spolupracovala s firmou Bubbleology, s výrobcem spotřebičů Rowenta a modelingovou agenturou Elite Model Look. Teri Blitzen na YouTube

Makyna016

(180 000 odběratelů) Mladá youtuberka Markéta Poláková propaguje kosmetiku a oblečení. Byla také jednou z hlavních tváří společnosti Bubbleology, ale poté, co se na veřejnost dostalo, že značka změnila složení svých nápojů, od spolupráce odstoupila. Makyna 016 na YouTube

A Cup of Style

(180 000 odběratelů) Sesterské duo Nikola a Lucie Ehrenbergerovy se soustředí především na módu a kosmetiku. Kromě natáčení videí spravují vlastní blog. Častým tématem jsou u nich outfity a módní trendy. Řeší ale i školu, radí s učením nebo jak zvládnout studijní pobyt v zahraničí. Propagují značku oblečení C&A, e-shop ZOOT.cz nebo výrobce müsli Mixit. Loni vyhrály titul Fashion blogerky roku. A Cup of Style na YouTube

Jirka Král

(860 000 odběratelů) Jiří Král je nejznámější český youtuber, na svém kanálu má téměř 900 tisíc odběratelů. Od hraní videoher přešel ve videích k lifestylu. Se svým bratrem Petrem Králem podniká, otevřeli spolu prostor, který kombinuje prodejnu oblečení, kavárnu a hernu - Zetko v obchodním domě Kotva v Praze. Dlouhodobě propaguje výrobce elektroniky či internetový obchod Alza. Jirka Král na YouTube

Kovy

(450 000 odběratelů) Karel Kovář začínal pod přezdívkou Gameballcz vlogy o hraní počítačových her (let´s play videa), v současnosti točí o cestování a aktuálním dění. Zabývá se i tematikou, které se další youtubeři spíš vyhýbají, třeba českou politikou. Podílel se na kampani ČSOB či T-mobile. Loni vyhrál titul Videobloger roku. Kovy na YouTube

Style with me

(220 000 odběratelů) Nguyen Thu Ha je česká youtuberka s vietnamskými kořeny, která točí především beauty, lifestyle a food vlogy. Jejími tématy jsou tedy hlavně kosmetika, oblečení, cestování a recepty. Podílela se na kampani pro značky Garnier či Dermacol nebo na sladkosti Lion a Milka. Style with me na YouTube

Stejk

(560 000 odběratelů) Na kanále Jakuba Steklého najdete vlogy z běžného života, ale často i videa týkající se různých „nej“ nebo zajímavých faktů třeba o filmech. Rodák z Pardubic spolupracuje mimo jiné s Durexem, v jeho videích se tak občas objeví i téma sex. Pro televizi Óčko točil minipořad Dotykáč o mobilních aplikacích. Stejk na YouTube

VADAK

(460 000 odběratelů) Vadim Tkačenko je nejen herní youtuber, ale i filmař. Jak o sobě uvádí, točí krátkometrážní filmy, reklamní spoty, ale i hudební klipy, které prezentuje na svém kanále. K výročí pěti let na YouTube se z něj stal na chvíli rapper, jeho píseň má už přes dva miliony zhlédnutí. VADAK na YouTube

Týnuš Třešničková

(200 000 odběratelů) Kristýna Třešňáková je módní a beauty youtuberka z Plzně. Kromě toho, že představuje novinky ze světa kosmetiky a nové přírůstky v šatníku, hovořila v posledních týdnech i o ožehavém tématu - zvětšení poprsí, které nedávno podstoupila. Znovu tak upoutala pozornost bulváru, který už dříve řešil její údajné nahé fotky na internetu. Týnuš Třešničková na YouTube

PedrosGame

(690 000 odběratelů) Kanál, který tvoří hlavně herní videa. Petr Florián je přeborník na Minecraft. Pochází z Plzně, je ženatý a má dva syny. Mezi jeho významné spolupráce patří ta se společností Škoda Auto, testuje její auta a točí z toho videa. PedrosGame na YouTube

DenisTV

(430 000 odběratelů) Denis Kubík začínal publikováním tzv. let’s play videí - natáčením počítačových her, které komentoval. Nyní však jeho kanál tvoří hlavně zábava - videa o nejrůznějších „nej“, Bravo poradna či ochutnávky nezvyklých jídel. DenisTV na YouTube

Jmenuju se Martin

(420 000 odběratelů) Především videa z kategorie zábava a také četné vlogy z cest najdete na kanále Martina Careva. Věnuje se i hudbě, hraje na kytaru a piano. Na YouTube patří k těm s kratší historií, točit začal v roce 2014. Jmenuju se Martin na YouTube

MenT

(960 000 odběratelů) Jan Macák má z našeho výběru vůbec nejvyšší počet odběratelů. Už se blíží milionové hranici. Začínal jako herní hráč a komentované hraní her (tzv. let's play) stále plní většinu obsahu jeho kanálu. Je zakladatelem největší minecraftové skupiny v Česku a na Slovensku MineMovies. MenT na YouTube

Fallenka

(410 000 odběratelů) Andrea Havelková začala s natáčením videí na YouTube ve dvanácti letech. Tehdy točila o svém hraní Minecraft, postupně přešla na videa o cestování, pranky (tedy vtípky nastražené na ostatní) a challenge (výzvy, které youtubeři plní). Propaguje výrobky Samsung, výrobce cukrovinek Lion ji za propagaci zaplatil cestu do Afriky. Fallenka na YouTube

Gabrielle Hecl

(190 000 odběratelů) Devatenáctiletá Gabriela Heclová je studentkou pražské konzervatoře, příležitostnou herečkou a zpěvačkou. Videa natáčí čtyři roky. Soustředí se na lifestylová témata, cestování, módu a kosmetiku. Propaguje třeba sladkosti sítě Yogoterie či kosmetiku značky Dermacol. Gabrielle Hecl na YouTube

FattyPillow

(500 000 odběratelů) Stříkání si šlehačky na hlavu nebo sypání brambůrků po celém těle. To jsou tradiční scény, které jsou s youtuberem Karlem Sivákem z Třebíče spojeny. Ve většině svých videí si však vystačí s prořízlou pusou, kdy líčí i ty nejintimnější situace ze svého života. Řadí se i mezi herní youtubery. Kromě YouTube ho živí streamování, kdy mu lidé posílají peníze přímo na účet. FattyPillow na YouTube

PetraLovelyHair

(180 000 odběratelů) Kvůli nenávistným komentářům a pomluvám Petra Vančurová loni na podzim oznámila svůj konec na YouTube. Aktuálně však opět točí. Řadí se mezi nejvýraznější beauty vlogerky, její videa se věnují převážně líčení a módě. Založila kosmetickou značku PetraLovelyHair. PetraLovelyHair na YouTube

GetTheLouk

(260 000 odběratelů) Lucie Dejmková, na YouTube známá jako Lou, patří mezi nejznámější české beauty vlogerky. Většina jejích videí se týká líčení a recenzí produktů od nejrůznějších kosmetických značek. Spolupracuje se Sephorou, značkou NYX, MAC, Lush či Estée Lauder. Jak o sobě sama uvádí, snaží se probudit z šedi české úzkoprsé návyky na nudné líčení. Loni vyhrála kategorii Beauty blogerka roku. Get the Louk na YouTube

TvTwixx

(440 000 odběratelů) Dvojice bratrů z Prahy, Daniel alias Danny a Andreas alias Andy Sonnleitnerovi. Často točí i se svými kamarády. Jejich kanál tvoří převážně zábavná videa, ale i záznamy z akcí, při kterých porušují zákon - na motorkách překračují povolenou rychlost, hodili petardu do autobusu MHD nebo nastražili údajně nezničitelný batoh na koleje, čímž ohrozili cestující ve vlaku, který na batoh najel TvTwixx na YouTube

Hellmann's

Značka majonéz a tatarských omáček, která patří do koncernu Unilever.

Další influenceři propagující tuto značku:

Garnier (L'Oréal)

Výrobce kosmetiky.

Další influenceři propagující tuto značku:

Český Slavík Mattoni (KMV)

Známá hudební soutěž sponzorovaná Karlovarskými minerálními vodami.

Další influenceři propagující tuto značku:

T-Mobile

Telekomunikační operátor patřící do skupiny Deutsche Telekom. Má největší podíl na českém trhu.

Další influenceři propagující tuto značku:

Phillips

Výrobce spotřební elektroniky. Svými holicími strojky, fény či zubními kartáčky zasahuje i do světa módy.

Další influenceři propagující tuto značku:

Click & Style (Phillips)

Značka holicích strojů firmy Philips.

 

Bubbleology

Výrobce sladkých nápojů na bázi čaje spojený se skandály s přidáváním umělých barviv.

Další influenceři propagující tuto značku:

Douglas

Síť parfumerií s širokou nabídkou kosmetiky.

Další influenceři propagující tuto značku:

Dermacol

Původní česká kosmetická značka s širokou nabídkou produktů.

Další influenceři propagující tuto značku:

Benefit

Značková kosmetika těžící z popularity mezi celebritami.

Další influenceři propagující tuto značku:

Toni & Guy

Původně londýnská síť kadeřnictví s pobočkami v Praze.

Další influenceři propagující tuto značku:

Olympus

Výrobce fotoaparátů a fotografického vybavení.

Další influenceři propagující tuto značku:

Reserved

Oděvní značka pro mladé. S youtubery spolupracuje formou barteru - dostávají přednabité karty na nákup oblečení.

 

Lays

Další influenceři propagující tuto značku:

Too Faced

Značka dekorativní kosmetiky.

 

Dej mi dárek

E-shop s nejrůznějšími tipy na dárek.

 

Martinus

On-line knihkupectví.

 

Kiehl’s

Americká značka péče o pleť, tělo a vlasy s lékárenskou tradicí.

 

Lepší.TV

Internetová televize.

 

L’Oreal

Další influenceři propagující tuto značku:

Mattel

Americký výrobce hraček.

 

MotoZem

Obchod nabízející kompletní vybavenáí pro motorkáře.

 

Pupa

Italská dekorativní kosmetika.

 

České dráhy

Další influenceři propagující tuto značku:

Strongbow

Výrobce alkoholických ciderů ze skupiny Heineken.

Další influenceři propagující tuto značku:

Heureka

Srovnávač cen na českém internetu.

 

Instagraf

Přístroj na tisk fotografií z Instagramu nebo Twitteru.

 

Eiskafe

Značka balené ledové kávy.

 

Education First

EF Education First je největší soukromá vzdělávací organizace na světě.

Další influenceři propagující tuto značku:

Monster

Výrobce energetických nápojů.

 

Happy Socks

Švédská značka designových ponožek.

 

Daniel Wellington

Další influenceři propagující tuto značku:

Datart

Prodejce elektorniky.

 

Dxracer

Český výrobce ergonomických herních židlí.

 

EA Play

Herní událost, na které se představují novinky ze světa her.

 

Xbox

Značka herních konzollí.

 

Alza

Další influenceři propagující tuto značku:

CzechTourism

Příspěvková organizace Ministerstva pro místní rozvoj pro podporu cestovního ruchu.

 

Calzedonia

Italský výrobce plavek, punčoch a legín.

 

Avon

Další influenceři propagující tuto značku:

Kinder

Značka cukrovinek společnosti Ferrero zaměřená na nejmenší děti.

 

Bioderma

Francouzská kosmetická firma s filozofií biologie ve službách dermatologie.

Další influenceři propagující tuto značku:

Pepe Jeans

 

Bellissima

Italská značka produktů pečujících o vlasy a tělo.

 

Tamaris

Německá značka dámské obuvi.

 

Vinted

 

ELY

Pražská modelingová agentura.

 

Kazam

Značka mobilních telefonů

 

Make Up For Ever

Další influenceři propagující tuto značku:

Pandora

Značka šperků těšící se v posledních letech popularitě. Prodává náramky, na které se dají dokupovat různé přívěsky.

 

Panzani

Výrobce těstovin.

 

Mall.cz

Internetový obchod s elektornikou, hračkami a sportovními potřebami.

 

NYX

Další influenceři propagující tuto značku:

Happy Plugs

Další influenceři propagující tuto značku:

HP

Další influenceři propagující tuto značku:

Queens (Nike)

Obchody se sneakers a street módou.

 

My Národní

Obchodní dům na Národní třídě.

 

Sephora

Další influenceři propagující tuto značku:

Relax

Další influenceři propagující tuto značku:

Sazka

Další influenceři propagující tuto značku:

Snickers

Výrobce čokoládových tyčinek (vlastněno společností Mars).

 

Ligier

Značka malých vozů, které lze řídit už od 15 let.

 

Čedok Outvia

Portál pro mladé cestovatele, který provozuje cestovní kancelář Čedok.

 

Disney

Další influenceři propagující tuto značku:

Donuter

Trendy cukrárna vyrábějící „koblihy“ s různými příchutěmi.

 

Google Play

Obchod s aplikacemi pro Android zařízení.

 

Vždy.cz (YurBuds, Remington, TomTom Bandit)

Další influenceři propagující tuto značku:

Intel

Další influenceři propagující tuto značku:

Kamerov.cz

Další influenceři propagující tuto značku:

ASUS

Další influenceři propagující tuto značku:

CZC.cz

Další influenceři propagující tuto značku:

Artdeco

E-shop s německou kosmetickou značkou Artdeco.

 

MTV

Další influenceři propagující tuto značku:

B.U.

Další influenceři propagující tuto značku:

Snapbacks.cz

E-shop s kšiltovkami typu snapback.

 

Milka

Další influenceři propagující tuto značku:

zoot

Další influenceři propagující tuto značku:

Mindok

Vydavatelství moderních společenských her pro děti i dospělé.

 

C&A

Nadnárodní řetězec obchodů s oblečením.

 

Fanta

Výrobce slazených limonád (vlastněno společností Coca-cola.

 

F&F

Móda prodávaná v obchodním řetězci Tesco.

 

Česká mincovna

Další influenceři propagující tuto značku:

Durex

Výrobce kondomů a lubrikačních gelů.

 

Piccolinis

Značka mražené pizzy.

 

Bohemia Chips

Výrobce chipsů a slaných pochutin.

 

Raiffeisenbank

Další influenceři propagující tuto značku:

Notino

Další influenceři propagující tuto značku:

GoBoard.cz

Obchod s elektrickými dopravními prostředky zvanými hoverboard.

 

Vodafone

Mobilní operátor.

 

Footshop.cz

Další influenceři propagující tuto značku:

Kaktus

 

FAnn parfumerie

Síť parfumerií.

 

Centropen

Další influenceři propagující tuto značku:

Coca-cola

Další influenceři propagující tuto značku:

Beany (snowboardy)

Česká značka sportovního vybavení pro děti.

 

Yves Rocher

Francouzská rostlinná kosmetika.

 

Lush

Další influenceři propagující tuto značku:

Levi's

Americká oděvní firma, vyrábí především džíny.

 

Gamee

Sociální herní síť.

 

Redbull

Výrobce energetických nápojů.

 

Mixit

Další influenceři propagující tuto značku:

Samsung

Další influenceři propagující tuto značku:

LG

Jihokorejský výrobce elektroniky.

 

Míša

Další influenceři propagující tuto značku:

Tany

 

Laroche posay

Výrobce kosmetiky.

 

Woodfi

Brýle, hodinky a další doplňky vyrobené ze dřeva.

 

Woodies

Prodejce hodinek a dalších doplňků.

 

Woodmint

E-shop nejen s hip-hop a street módou.

 

Yogoterie

Řetězec prodejen sladkých mražených jogurtů.

 

Gosh

Dánská značka kosmetiky.

 

Grada

Knižní nakladatelství a e-shop s knihami.

 

KFC

Celosvětová síť prodejen s rychlým občerstvením.

 

McDonalds

Celosvětová síť prodejen s rychlým občerstvením.

Další influenceři propagující tuto značku:

Adidas

 

Costa Coffee

Britská značka, která provozuje síť kaváren.

 

ČSOB

Banka

 

Autodrom Most

 

Nvidia

Značka počítačových komponentů.

 

Diffenity

 

Lion

Další influenceři propagující tuto značku:

Playstation

Značka herních konzolí.

 

Dekorativka.cz

E-shop s kosmetikou různých značek.

 

Tesco

 

megasladkosti.cz

Další influenceři propagující tuto značku:

Tretter's

Výrobce zeleninových chipsů.

 

Yoins.cz

Zahraniční e-shop s módou.

 

T.S. Bohemia

Tuzemský prodejce nejen výpočetní techniky a spotřební elektroniky.

 

Urban Decay

Další influenceři propagující tuto značku:

Vemzu

Další influenceři propagující tuto značku:

Yoshop (KrasneVune.cz, dresslink, Newchic, shein romwe)

Zahraniční e-shop s módou.

 

Škoda

Největší český výrobce automobilů.

 

romwe

 

Acer

Výrobce notebooků, mobilů a další elektroniky.

 

Student Agency

Dopravní a cestovní společnost.

 

Logitech

Výrobce počítačového příslušenství, například myší, klávesnic nebo reproduktorů.

 

Mattoni

Značka minerálních vod (spadá pod Karlovarské minerální vody).

 

Fakeerdrinks

Výrobce slazených a energy nápojů.

 

Bavard

Jazyková škola v Praze.

 

Caselogic

Výrobce kufrů a brašen na fotoaparáty nebo notebooky.

 

Hellobus

Rakouský provozovatel autobusové dopravy.

 

Cheapmonday

Švédská oděvní značka.

 

Starbucks

Řetězec kaváren.

 

Dove

Výrobce kosmetiky proslavený netradičními kampaněmi

 

Instax

Fotoaparáty značky Fujifilm.

 

Smybox

Česká firma poskytující fotobudky na společenské akce.

 

G2A

Internetové herní tržiště.

 

Duos

Obchod s luxusními brýlemi.

 

Pepsi

Výrobce slazených limonád.

 

Rossmann

Síť drogérií.

Další influenceři propagující tuto značku:

DM

Síť drogérií.

Další influenceři propagující tuto značku:

Rimmel

Další influenceři propagující tuto značku:

Signal

Značka ústní hygieny.

 

MAC

Značka profesionální kosmetiky.

 

Estee Lauder

Světoznámá kosmetická značka.

 

Havlikovaapoteka

Česká přírodní kosmetika.

 

Makeupinstitute

Kurzy pro začátečníky, kteří chtějí nabízet služby v oblasti vizážistiky.

 

Apeicz

 

Mana

Český nutriční nápoj, který slouží jako částečná neboi úplná náhrada běžného stravování.

 

Deltimo

E-shop s luxusními módními doplňky.

 

Onyxx

Česká streetwear značka.

Další influenceři propagující tuto značku:

Profikompakty

E-shop se zábavnou pyrotechnikou.

 

Smartomat

E-shop s chytrými hodinkami.

 

Bonavita

Česká značka cereálií.

 

Hotel PECR

Hotel v Peci pod Sněžkou.

 

Orion

Původní česká značka cukrovinek patřící do koncernu Nestlé.

 
  • Kolik vydělávají youtubeři
  • Střet rodičů a generace Z
  • Proč si stát platí youtubery
  • YouTube vs. právo
  • Velký rozhovor s Kovym
  • YouTube jako závislost
  • Youtubeři jako riziko pro firmy
  • Škola pro youtubery
  • Kvíz: mluvíte youtubersky?
  • Rozstřel speciál
  • Jak vznikala mapa spoluprací

    Mapa spoluprací je výsledek titěrné a místy až detektivní práce na YouTube. Přehráli jsme stovky videí, desítky hodin strávili skládáním “pavouka", ve kterém se nám dvacítku youtuberek a youtuberů podařilo propojit s celkem 165 firmami.

    S řadou z nich mají uzavřenou dlouhodobou smlouvu a za její plnění čerpají peníze. S jinými spolupracují youtubeři formou barterů - z propagace daného výrobku jim plynou nejrůznější výhody: elektronika zdarma, adrenalinové zážitky, výlety do zahraničí. Při mapování spolupráce jsme nerozlišovali mezí tím, jestli je youtuber odměněn penězi či jinou formou.

    Zařadili jsme i značky, které daný youtuber nápadně často propaguje, přestože není možné jednoznačně prokázat, že se jedná o domluvenou spolupráci. Činíme tak proto, že někteří youtubeři záměrně neuvádí, zda se v daných případech jedná o reklamu. Dlouhodobě jsme tedy sledovali jejich produkci a hledali stopy neoznačené inzerce.

    Na jednotlivých kanálech jsme procházeli videa až dva roky zpátky (u youtubera vidíte spolupráce za toto období, včetně těch již neaktivních), ale zároveň jsme počet omezili na 20 značek na jednoho youtubera. Pokud tedy u některého z nich napočítáte 20 spoluprací, neznamená to, že jich v poslední době měl právě tolik, ale spíše ještě o něco více.

    Věříme, že jsme v mapě žádnou ze stran nepoškodili. Dotazy a připomínky můžete zaslat na adresu .