Klikněte na youtubera
- Style with me
- Fallenka
- Jmenuju se Martin
- Stejk
- PedrosGame
- Makyna016
- PetraLovelyHair
- Kovy
- Gabrielle Hecl
- Teri Blitzen
- DenisTV
- TvTwixx
- Týnuš Třešničková
- VADAK
- Shopaholic Nicol
- FattyPillow
- Jirka Král
- A Cup of Style
- MenT
- GetTheLouk
Shopaholic Nicol
(400 000 odběratelů)
Nikola Čechová je jedna z nejpopulárnějších českých youtuberek. Zaměřuje se na lifestylová videa, točí o oblečení a kosmetice, hubnutí či cestování. Natáčí pravidelně “hauly” - tedy videa, kde youtuber ukazuje divákům různé výrobky, které koupil nebo dostal. V případě Nicol například oblečení značky Reserved, s níž spolupracuje. Loni vyhrála titul Videoblogerka roku.
Shopaholic Nicol na YouTube
Teri Blitzen
(430 000 odběratelů) Tereza Hodánová v posledních měsících značně omezuje placené spolupráce a změnila i svoji tvorbu. Soustředí se na módu, začala natáčet v angličtině. Dříve propagovala několik značek kosmetiky a oblečení. Úzce spolupracovala s firmou Bubbleology, s výrobcem spotřebičů Rowenta a modelingovou agenturou Elite Model Look.
Teri Blitzen na YouTube
Makyna016
(180 000 odběratelů) Mladá youtuberka Markéta Poláková propaguje kosmetiku a oblečení. Byla také jednou z hlavních tváří společnosti Bubbleology, ale poté, co se na veřejnost dostalo, že značka změnila složení svých nápojů, od spolupráce odstoupila.
Makyna 016 na YouTube
A Cup of Style
(180 000 odběratelů)
Sesterské duo Nikola a Lucie Ehrenbergerovy se soustředí především na módu a kosmetiku. Kromě natáčení videí spravují vlastní blog. Častým tématem jsou u nich outfity a módní trendy. Řeší ale i školu, radí s učením nebo jak zvládnout studijní pobyt v zahraničí. Propagují značku oblečení C&A, e-shop ZOOT.cz nebo výrobce müsli Mixit. Loni vyhrály titul Fashion blogerky roku.
A Cup of Style na YouTube
Jirka Král
(860 000 odběratelů) Jiří Král je nejznámější český youtuber, na svém kanálu má téměř 900 tisíc odběratelů. Od hraní videoher přešel ve videích k lifestylu. Se svým bratrem Petrem Králem podniká, otevřeli spolu prostor, který kombinuje prodejnu oblečení, kavárnu a hernu - Zetko v obchodním domě Kotva v Praze. Dlouhodobě propaguje výrobce elektroniky či internetový obchod Alza.
Jirka Král na YouTube
Kovy
(450 000 odběratelů) Karel Kovář začínal pod přezdívkou Gameballcz vlogy o hraní počítačových her (let´s play videa), v současnosti točí o cestování a aktuálním dění. Zabývá se i tematikou, které se další youtubeři spíš vyhýbají, třeba českou politikou. Podílel se na kampani ČSOB či T-mobile. Loni vyhrál titul Videobloger roku.
Kovy na YouTube
Style with me
(220 000 odběratelů) Nguyen Thu Ha je česká youtuberka s vietnamskými kořeny, která točí především beauty, lifestyle a food vlogy. Jejími tématy jsou tedy hlavně kosmetika, oblečení, cestování a recepty. Podílela se na kampani pro značky Garnier či Dermacol nebo na sladkosti Lion a Milka.
Style with me na YouTube
Stejk
(560 000 odběratelů)
Na kanále Jakuba Steklého najdete vlogy z běžného života, ale často i videa týkající se různých „nej“ nebo zajímavých faktů třeba o filmech. Rodák z Pardubic spolupracuje mimo jiné s Durexem, v jeho videích se tak občas objeví i téma sex. Pro televizi Óčko točil minipořad Dotykáč o mobilních aplikacích.
Stejk na YouTube
VADAK
(460 000 odběratelů)
Vadim Tkačenko je nejen herní youtuber, ale i filmař. Jak o sobě uvádí, točí krátkometrážní filmy, reklamní spoty, ale i hudební klipy, které prezentuje na svém kanále. K výročí pěti let na YouTube se z něj stal na chvíli rapper, jeho píseň má už přes dva miliony zhlédnutí.
VADAK na YouTube
Týnuš Třešničková
(200 000 odběratelů)
Kristýna Třešňáková je módní a beauty youtuberka z Plzně. Kromě toho, že představuje novinky ze světa kosmetiky a nové přírůstky v šatníku, hovořila v posledních týdnech i o ožehavém tématu - zvětšení poprsí, které nedávno podstoupila. Znovu tak upoutala pozornost bulváru, který už dříve řešil její údajné nahé fotky na internetu.
Týnuš Třešničková na YouTube
PedrosGame
(690 000 odběratelů) Kanál, který tvoří hlavně herní videa. Petr Florián je přeborník na Minecraft. Pochází z Plzně, je ženatý a má dva syny. Mezi jeho významné spolupráce patří ta se společností Škoda Auto, testuje její auta a točí z toho videa.
PedrosGame na YouTube
DenisTV
(430 000 odběratelů)
Denis Kubík začínal publikováním tzv. let’s play videí - natáčením počítačových her, které komentoval. Nyní však jeho kanál tvoří hlavně zábava - videa o nejrůznějších „nej“, Bravo poradna či ochutnávky nezvyklých jídel.
DenisTV na YouTube
Jmenuju se Martin
(420 000 odběratelů)
Především videa z kategorie zábava a také četné vlogy z cest najdete na kanále Martina Careva. Věnuje se i hudbě, hraje na kytaru a piano. Na YouTube patří k těm s kratší historií, točit začal v roce 2014.
Jmenuju se Martin na YouTube
MenT
(960 000 odběratelů)
Jan Macák má z našeho výběru vůbec nejvyšší počet odběratelů. Už se blíží milionové hranici. Začínal jako herní hráč a komentované hraní her (tzv. let's play) stále plní většinu obsahu jeho kanálu. Je zakladatelem největší minecraftové skupiny v Česku a na Slovensku MineMovies.
MenT na YouTube
Fallenka
(410 000 odběratelů)
Andrea Havelková začala s natáčením videí na YouTube ve dvanácti letech. Tehdy točila o svém hraní Minecraft, postupně přešla na videa o cestování, pranky (tedy vtípky nastražené na ostatní) a challenge (výzvy, které youtubeři plní). Propaguje výrobky Samsung, výrobce cukrovinek Lion ji za propagaci zaplatil cestu do Afriky.
Fallenka na YouTube
Gabrielle Hecl
(190 000 odběratelů)
Devatenáctiletá Gabriela Heclová je studentkou pražské konzervatoře, příležitostnou herečkou a zpěvačkou. Videa natáčí čtyři roky. Soustředí se na lifestylová témata, cestování, módu a kosmetiku. Propaguje třeba sladkosti sítě Yogoterie či kosmetiku značky Dermacol.
Gabrielle Hecl na YouTube
FattyPillow
(500 000 odběratelů)
Stříkání si šlehačky na hlavu nebo sypání brambůrků po celém těle. To jsou tradiční scény, které jsou s youtuberem Karlem Sivákem z Třebíče spojeny. Ve většině svých videí si však vystačí s prořízlou pusou, kdy líčí i ty nejintimnější situace ze svého života. Řadí se i mezi herní youtubery. Kromě YouTube ho živí streamování, kdy mu lidé posílají peníze přímo na účet.
FattyPillow na YouTube
PetraLovelyHair
(180 000 odběratelů)
Kvůli nenávistným komentářům a pomluvám Petra Vančurová loni na podzim oznámila svůj konec na YouTube. Aktuálně však opět točí. Řadí se mezi nejvýraznější beauty vlogerky, její videa se věnují převážně líčení a módě. Založila kosmetickou značku PetraLovelyHair.
PetraLovelyHair na YouTube
GetTheLouk
(260 000 odběratelů)
Lucie Dejmková, na YouTube známá jako Lou, patří mezi nejznámější české beauty vlogerky. Většina jejích videí se týká líčení a recenzí produktů od nejrůznějších kosmetických značek. Spolupracuje se Sephorou, značkou NYX, MAC, Lush či Estée Lauder. Jak o sobě sama uvádí, snaží se probudit z šedi české úzkoprsé návyky na nudné líčení. Loni vyhrála kategorii Beauty blogerka roku.
Get the Louk na YouTube
TvTwixx
(440 000 odběratelů)
Dvojice bratrů z Prahy, Daniel alias Danny a Andreas alias Andy Sonnleitnerovi. Často točí i se svými kamarády. Jejich kanál tvoří převážně zábavná videa, ale i záznamy z akcí, při kterých porušují zákon - na motorkách překračují povolenou rychlost, hodili petardu do autobusu MHD nebo nastražili údajně nezničitelný batoh na koleje, čímž ohrozili cestující ve vlaku, který na batoh najel
TvTwixx na YouTube
Hellmann's
Značka majonéz a tatarských omáček, která patří do koncernu Unilever.
Další influenceři propagující tuto značku:
Garnier (L'Oréal)
Výrobce kosmetiky.
Další influenceři propagující tuto značku:
Český Slavík Mattoni (KMV)
Známá hudební soutěž sponzorovaná Karlovarskými minerálními vodami.
Další influenceři propagující tuto značku:
T-Mobile
Telekomunikační operátor patřící do skupiny Deutsche Telekom. Má největší podíl na českém trhu.
Další influenceři propagující tuto značku:
Phillips
Výrobce spotřební elektroniky. Svými holicími strojky, fény či zubními kartáčky zasahuje i do světa módy.
Další influenceři propagující tuto značku:
Click & Style (Phillips)
Značka holicích strojů firmy Philips.
Bubbleology
Výrobce sladkých nápojů na bázi čaje spojený se skandály s přidáváním umělých barviv.
Další influenceři propagující tuto značku:
Douglas
Síť parfumerií s širokou nabídkou kosmetiky.
Další influenceři propagující tuto značku:
Dermacol
Původní česká kosmetická značka s širokou nabídkou produktů.
Další influenceři propagující tuto značku:
Benefit
Značková kosmetika těžící z popularity mezi celebritami.
Další influenceři propagující tuto značku:
Toni & Guy
Původně londýnská síť kadeřnictví s pobočkami v Praze.
Další influenceři propagující tuto značku:
Olympus
Výrobce fotoaparátů a fotografického vybavení.
Další influenceři propagující tuto značku:
Reserved
Oděvní značka pro mladé. S youtubery spolupracuje formou barteru - dostávají přednabité karty na nákup oblečení.
Lays
Další influenceři propagující tuto značku:
Too Faced
Značka dekorativní kosmetiky.
Dej mi dárek
E-shop s nejrůznějšími tipy na dárek.
Martinus
On-line knihkupectví.
Kiehl’s
Americká značka péče o pleť, tělo a vlasy s lékárenskou tradicí.
Lepší.TV
Internetová televize.
L’Oreal
Další influenceři propagující tuto značku:
Mattel
Americký výrobce hraček.
MotoZem
Obchod nabízející kompletní vybavenáí pro motorkáře.
Pupa
Italská dekorativní kosmetika.
České dráhy
Další influenceři propagující tuto značku:
Strongbow
Výrobce alkoholických ciderů ze skupiny Heineken.
Další influenceři propagující tuto značku:
Heureka
Srovnávač cen na českém internetu.
Instagraf
Přístroj na tisk fotografií z Instagramu nebo Twitteru.
Eiskafe
Značka balené ledové kávy.
Education First
EF Education First je největší soukromá vzdělávací organizace na světě.
Další influenceři propagující tuto značku:
Monster
Výrobce energetických nápojů.
Happy Socks
Švédská značka designových ponožek.
Daniel Wellington
Další influenceři propagující tuto značku:
Datart
Prodejce elektorniky.
Dxracer
Český výrobce ergonomických herních židlí.
EA Play
Herní událost, na které se představují novinky ze světa her.
Xbox
Značka herních konzollí.
Alza
Další influenceři propagující tuto značku:
CzechTourism
Příspěvková organizace Ministerstva pro místní rozvoj pro podporu cestovního ruchu.
Calzedonia
Italský výrobce plavek, punčoch a legín.
Avon
Další influenceři propagující tuto značku:
Kinder
Značka cukrovinek společnosti Ferrero zaměřená na nejmenší děti.
Bioderma
Francouzská kosmetická firma s filozofií biologie ve službách dermatologie.
Další influenceři propagující tuto značku:
Bellissima
Italská značka produktů pečujících o vlasy a tělo.
Tamaris
Německá značka dámské obuvi.
ELY
Pražská modelingová agentura.
Kazam
Značka mobilních telefonů
Make Up For Ever
Další influenceři propagující tuto značku:
Pandora
Značka šperků těšící se v posledních letech popularitě. Prodává náramky, na které se dají dokupovat různé přívěsky.
Panzani
Výrobce těstovin.
Mall.cz
Internetový obchod s elektornikou, hračkami a sportovními potřebami.
NYX
Další influenceři propagující tuto značku:
Happy Plugs
Další influenceři propagující tuto značku:
HP
Další influenceři propagující tuto značku:
Queens (Nike)
Obchody se sneakers a street módou.
My Národní
Obchodní dům na Národní třídě.
Sephora
Další influenceři propagující tuto značku:
Relax
Další influenceři propagující tuto značku:
Sazka
Další influenceři propagující tuto značku:
Snickers
Výrobce čokoládových tyčinek (vlastněno společností Mars).
Ligier
Značka malých vozů, které lze řídit už od 15 let.
Čedok Outvia
Portál pro mladé cestovatele, který provozuje cestovní kancelář Čedok.
Disney
Další influenceři propagující tuto značku:
Donuter
Trendy cukrárna vyrábějící „koblihy“ s různými příchutěmi.
Google Play
Obchod s aplikacemi pro Android zařízení.
Vždy.cz (YurBuds, Remington, TomTom Bandit)
Další influenceři propagující tuto značku:
Intel
Další influenceři propagující tuto značku:
Kamerov.cz
Další influenceři propagující tuto značku:
ASUS
Další influenceři propagující tuto značku:
CZC.cz
Další influenceři propagující tuto značku:
Artdeco
E-shop s německou kosmetickou značkou Artdeco.
MTV
Další influenceři propagující tuto značku:
B.U.
Další influenceři propagující tuto značku:
Snapbacks.cz
E-shop s kšiltovkami typu snapback.
Milka
Další influenceři propagující tuto značku:
zoot
Další influenceři propagující tuto značku:
Mindok
Vydavatelství moderních společenských her pro děti i dospělé.
C&A
Nadnárodní řetězec obchodů s oblečením.
Fanta
Výrobce slazených limonád (vlastněno společností Coca-cola.
F&F
Móda prodávaná v obchodním řetězci Tesco.
Česká mincovna
Další influenceři propagující tuto značku:
Durex
Výrobce kondomů a lubrikačních gelů.
Piccolinis
Značka mražené pizzy.
Bohemia Chips
Výrobce chipsů a slaných pochutin.
Raiffeisenbank
Další influenceři propagující tuto značku:
Notino
Další influenceři propagující tuto značku:
GoBoard.cz
Obchod s elektrickými dopravními prostředky zvanými hoverboard.
Vodafone
Mobilní operátor.
FAnn parfumerie
Síť parfumerií.
Centropen
Další influenceři propagující tuto značku:
Coca-cola
Další influenceři propagující tuto značku:
Beany (snowboardy)
Česká značka sportovního vybavení pro děti.
Yves Rocher
Francouzská rostlinná kosmetika.
Lush
Další influenceři propagující tuto značku:
Levi's
Americká oděvní firma, vyrábí především džíny.
Gamee
Sociální herní síť.
Redbull
Výrobce energetických nápojů.
Mixit
Další influenceři propagující tuto značku:
Samsung
Další influenceři propagující tuto značku:
LG
Jihokorejský výrobce elektroniky.
Míša
Další influenceři propagující tuto značku:
Laroche posay
Výrobce kosmetiky.
Woodfi
Brýle, hodinky a další doplňky vyrobené ze dřeva.
Woodies
Prodejce hodinek a dalších doplňků.
Woodmint
E-shop nejen s hip-hop a street módou.
Yogoterie
Řetězec prodejen sladkých mražených jogurtů.
Gosh
Dánská značka kosmetiky.
Grada
Knižní nakladatelství a e-shop s knihami.
KFC
Celosvětová síť prodejen s rychlým občerstvením.
McDonalds
Celosvětová síť prodejen s rychlým občerstvením.
Další influenceři propagující tuto značku:
Costa Coffee
Britská značka, která provozuje síť kaváren.
Nvidia
Značka počítačových komponentů.
Lion
Další influenceři propagující tuto značku:
Playstation
Značka herních konzolí.
Dekorativka.cz
E-shop s kosmetikou různých značek.
megasladkosti.cz
Další influenceři propagující tuto značku:
Tretter's
Výrobce zeleninových chipsů.
Yoins.cz
Zahraniční e-shop s módou.
T.S. Bohemia
Tuzemský prodejce nejen výpočetní techniky a spotřební elektroniky.
Urban Decay
Další influenceři propagující tuto značku:
Vemzu
Další influenceři propagující tuto značku:
Yoshop (KrasneVune.cz, dresslink, Newchic, shein romwe)
Zahraniční e-shop s módou.
Škoda
Největší český výrobce automobilů.
Acer
Výrobce notebooků, mobilů a další elektroniky.
Student Agency
Dopravní a cestovní společnost.
Logitech
Výrobce počítačového příslušenství, například myší, klávesnic nebo reproduktorů.
Mattoni
Značka minerálních vod (spadá pod Karlovarské minerální vody).
Fakeerdrinks
Výrobce slazených a energy nápojů.
Bavard
Jazyková škola v Praze.
Caselogic
Výrobce kufrů a brašen na fotoaparáty nebo notebooky.
Hellobus
Rakouský provozovatel autobusové dopravy.
Cheapmonday
Švédská oděvní značka.
Starbucks
Řetězec kaváren.
Dove
Výrobce kosmetiky proslavený netradičními kampaněmi
Instax
Fotoaparáty značky Fujifilm.
Smybox
Česká firma poskytující fotobudky na společenské akce.
G2A
Internetové herní tržiště.
Duos
Obchod s luxusními brýlemi.
Pepsi
Výrobce slazených limonád.
Rossmann
Síť drogérií.
Další influenceři propagující tuto značku:
DM
Síť drogérií.
Další influenceři propagující tuto značku:
Rimmel
Další influenceři propagující tuto značku:
Signal
Značka ústní hygieny.
MAC
Značka profesionální kosmetiky.
Estee Lauder
Světoznámá kosmetická značka.
Havlikovaapoteka
Česká přírodní kosmetika.
Makeupinstitute
Kurzy pro začátečníky, kteří chtějí nabízet služby v oblasti vizážistiky.
Mana
Český nutriční nápoj, který slouží jako částečná neboi úplná náhrada běžného stravování.
Deltimo
E-shop s luxusními módními doplňky.
Onyxx
Česká streetwear značka.
Další influenceři propagující tuto značku:
Profikompakty
E-shop se zábavnou pyrotechnikou.
Smartomat
E-shop s chytrými hodinkami.
Bonavita
Česká značka cereálií.
Hotel PECR
Hotel v Peci pod Sněžkou.
Orion
Původní česká značka cukrovinek patřící do koncernu Nestlé.
Jak vznikala mapa spoluprací
Mapa spoluprací je výsledek titěrné a místy až detektivní práce na YouTube. Přehráli jsme stovky videí, desítky hodin strávili skládáním “pavouka", ve kterém se nám dvacítku youtuberek a youtuberů podařilo propojit s celkem 165 firmami.
S řadou z nich mají uzavřenou dlouhodobou smlouvu a za její plnění čerpají peníze. S jinými spolupracují youtubeři formou barterů - z propagace daného výrobku jim plynou nejrůznější výhody: elektronika zdarma, adrenalinové zážitky, výlety do zahraničí. Při mapování spolupráce jsme nerozlišovali mezí tím, jestli je youtuber odměněn penězi či jinou formou.
Zařadili jsme i značky, které daný youtuber nápadně často propaguje, přestože není možné jednoznačně prokázat, že se jedná o domluvenou spolupráci. Činíme tak proto, že někteří youtubeři záměrně neuvádí, zda se v daných případech jedná o reklamu. Dlouhodobě jsme tedy sledovali jejich produkci a hledali stopy neoznačené inzerce.
Na jednotlivých kanálech jsme procházeli videa až dva roky zpátky (u youtubera vidíte spolupráce za toto období, včetně těch již neaktivních), ale zároveň jsme počet omezili na 20 značek na jednoho youtubera. Pokud tedy u některého z nich napočítáte 20 spoluprací, neznamená to, že jich v poslední době měl právě tolik, ale spíše ještě o něco více.
Věříme, že jsme v mapě žádnou ze stran nepoškodili. Dotazy a připomínky můžete zaslat na adresu .