Náměstek ministra školství Jindřich Kitzberger
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 10. června 2008 do 12:20
OTÁZKA:
Dobrý den, když se ohlédnete za stávkou, existuje něco uchopitelného, co přinesla?
Jde vysypat z pytle více, než se do něj vloží? Myslíte si, že to učitelé dokáží pochopit? Nebo jim roztáčení kol inflace nic neříká?
Antonín Rükl
ODPOVĚĎ:
V tomto směru samozřejmě nic nepřinesla a přinést nemůže. jen vyjádřila nějakou míru nespokojenosti a informovala o ní veřejnost. My samozřejmě bereme ten problém velmi vážně, ale jsou nějaké limity rozpočtu a jsme navíc ve fázi restriktivně pojatého rozpočtu (na 3 roky), takže pro ministra školství je taková situace velmi obtížná. Ale uděláme do budocna vše pro to, aby se situace praconíků škol postupně zlepšovala
10.6.2008 12:31
OTÁZKA:
Dobry den,
chtel bych se zeptat jaka je vase dalsi strategie v otazce ziskani penez pro ceske skolstvi.
Diky za odpoved
libor marek
ODPOVĚĎ:
Tu opravdu nemohu zveřejňovat, protože jistě pochopíte, že pak by se mohla stát neúčinnou :-). V každém případě ale soustředíme svoje síly na přípravu koncepčních a systémových řešení, které by do budoucna přinesly pro zaměstnance škol významné zlepšení.
10.6.2008 12:33
OTÁZKA:
dobry den,
pisete, ze plat ucitele by se mel pohybovat zhruba okolo 30 tisic, takove castky ale nyni zdaleka nedosahuje. Co chcete udelat pro to, aby se platy skutecne zvedly a kdy se to uskutecni? Rozpoznat problem je pul cesty k uspechu, ale porad ta druha pulka schazi k jeho vyreseni
marcel
ODPOVĚĎ:
To máte pravdu, je před námi ještě obtížná cesta. Ale ministr již vícekrát deklaroval, že bude postupnými kroky směřovat k významnému zlepšení situace. Záleží samozřejme na možnostech státního rozpočtu a na síle argumentů, které MŠMT připraví.
10.6.2008 12:35
OTÁZKA:
Dobrý den, zajímalo by mě, zda si mohou střední školy výrazněji přivydělat (např. pronájmy učeben) a jak je to s kraji - zda jim jako zřizovatelé mohou část těchto přivýdělků vzít. Děkuji
Eva
ODPOVĚĎ:
určitě mohou, zřizovatelé také mohou, ale pokud vím, většinou tak nečiní a školám výdělky nechávají na vlastní rozvoj. Asi je tam potřeba zvažovat kritérium, do jaké míry škola výdělek získala vlastní pílí a aktivitou nebo zda to byl pouze náhodný velký příjem, na kterém nemá výraznější zásluhu. Ale to jsou spíše výjimečné případy.
10.6.2008 12:37
OTÁZKA:
Moji rodičové jsou učitelé 30 let. Já sám od roku 1997. Takže prostředí znám velmi dobře. Co se týče koncepce a financí se za oněch zmíněných 20 let (počítáno od revoluce) nestalo nic. Školství tak nějak funguje, takže proč bychom zásadně něco řešili? Máme to přeci na práci jiné záležitosti. Jak prodat letiště za 100mld, jak jsme prodali ČEZ za ?? mld atd. atd. atd. Toto je potřeba rychle protože to jsou hotové finance a hned. Ale koncepční školství, vzdělání a vědu? Ono to nějak funguje a než by se naše koncepce naplnila, tak u kormidla už dávno nebudem. Takže heroická slova p. ministra jak ON vyjednal 4,5mld. To máme považovat jako za nějakou zásluhu.? Navíc v době kdy premiér uvažuje o menšinové vládě. Myslím, že v otázce vzdělávání národa mají všichni za těch posledních 20 let máslo na hlavě. Co vy na to pane náměstku?
Radek
ODPOVĚĎ:
Máte částečně pravdu a slova jako "zásluhy" bychom asi nepoužívali, jsme za to koneckonců placeni. Ale přece jen si myslím, že získat v půlce rozpočtového roku pro školství takové navýšení není úplně běžné a ministr školství v tomto udělal velký kus práce. jinak se omlouvám, ale vámi nastíněné problémy jsou na delší debatu
10.6.2008 12:40
OTÁZKA:
Vážený pane náměstku, jsem osmnáctiletý student české sekce v Dijonu a mám 9 měsíců na to, abych se rozhodl, jestli určitě půjdu studovat učitelství. Oba rodiče mám učitele (ZŠ, VŠ). Ještě raději než na SŠ bych zamířil na 2. stupeň ZŠ. Jak byste oponovat všem mým kamarádům, kteří mi řikají, ať nejdu učit, že mám na víc a že si nic nevydělám? Děkuji za odpověď a za snahu zlepšit situaci v českém školství Vám i panu ministrovi! Hodně štěstí do dalších měsíců! Z Dijonu Zdraví Michal Šafránek
Michal Šafránek
ODPOVĚĎ:
jestli vás to k téhle profesi táhne, jděte ji studovat. To, že platy učitelů v současné době nejsou optimální je jedna věc, ale jsem přesvědčen, že se to bude postupně zlepšovat. A že pokud k výraznějšímu posunu někdy dojde, že se do školství postupně začnou i vracet schopní učitelé, kteří šli původně za lepším výdělkem, ale ta profese si je pak přitáhne, protože je na ní spoustu krásného
10.6.2008 12:43
OTÁZKA:
Hodla ministerstvo zasahovat do vyhodnoceni statni maturity, jako se to stalo v Polsku? Jak se bude statni maturita vyhodnocovat/kdo ji bude opravovat? Bude to pomoci percentilu nebo bude stanoveno presne procentualni skore? Bude se moci student, ktery slozi nizsi uroven maturity, rekneme z matematiky, hlasit na vysokou skolu v oboru matematika, ekonomie ci technika? (pozn. CERMAT neni schopen na tyto otazky odpovedet...)
Martin H.
ODPOVĚĎ:
centrálně se budou vyhodnocovat testy společné části, ostatní bude v rukou školy. K písemným pracem a ústním zkouškám z jazyků budeme vydávat metodiku hodnocení, ale vyhodnocení bude na škole.
10.6.2008 12:44
OTÁZKA:
Jak je to s platy učitelů v EU?Myslím že jsou 2 násobkem průměrného platu.
Proč se to nezavede u nás.?.O čem je řeč? Nejsem učitel ale vzdělání je pro nás
národ prioritou.Nebo chcete,abychom nadále spletali vlákna do žárovek v Osramu
nebo montovali kafemlýnky pro Brauna,jak se to děje dnes v Bruntále?Odpovězte,jsem pohoršen.
Dežo z Bruntálu
ODPOVĚĎ:
Máte pravdu. Relace mezi platy učitelů a průměrnou mzdou v EU bude pro nás významným argumentem v dalších požadavcích a ve snahách systémově řešit odměňování ve školství
10.6.2008 12:45
OTÁZKA:
Dobrý den, chci se zeptat, zda to myslíte s návrhem VŠ zákona vážně. Konkrétně mi jde o návrh na drastické omezení funkce akademických senátů. Myslím, že nynější stav je pro všechny zúčastněné strany vyhovující, studenti se mohou přímo podílet na vedení školy. A vy je chcete nahradit někým "z venku". Děkuji za odpověď.
Petr, student FEKT
ODPOVĚĎ:
Omlouvám se, ale vysoké školy nepatří do mé gesce. Nicméně dvě poznámky: nynější stav není až tak všeobecně vyhovující, proto jsou v návrhu nějaké změny a pak je třeba zdůraznit, že celá reforma vysokého školství se bude v následujícím půlroce velmi intenzivně diskutovat, ty záměry jsou nyní na úrovni expertního materiálu, nikoli oficiálních záměrů ministerstva
10.6.2008 14:06
OTÁZKA:
Dobry den! Domnivam se, ze autonomie univerzit prinasi bohuzel i mnoho vedlejsich nesvaru. Namatkou mohu jmenovat obsazovani univerzitnich bytu na dobu neurcitou, cimz je zablokovana nadeje mladych vedcu na startovni byty. Obdobnym problemem je nove vybudovany univerzitni byt rektora a dalsich cinovniku. Bohuzel vliv prumyslniku a predstavitelu magistratu nic neresi, ti ze systemu tezi uz ted (mj. zase i v te bytove oblasti - pro pribuzne). Mate nejake napady, jak by se tyto hruzy daly resit? Preji pekny den!
Magdalena
ODPOVĚĎ:
dobrý den, tuto otázku opravdu neumím posoudit, vysoké školství nepatří do mé kompetence, proto doporučuji obrátit se na skupinu pro vysoké školy MŠMT
10.6.2008 14:07
OTÁZKA:
Pane namestu, obracim se na Vas s dotazem tykajiciho se vzdelavani ceskych deti v zahranici. Jake kroky podniknete, aby i tyto deti - obcane CR meli moznost vyuky ceskeho jazyka v zahranici viz. polske, francouzske skoly a bez problemu se tak mohly vratit zpet do ceskeho skolniho systemu ? Dekuji
Radka Bubova
ODPOVĚĎ:
přiznám se, že na tento dotaz neumím v této chvíli odpovědět, proto prosím o zaslání na moji mailovou adresu jindrich.kitzberger@msmt.cz
10.6.2008 15:07
předchozí | 1 2 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.