Odborné poroty složené z odborníků na komunikaci i novinářů, které udělily ceny v celkem 34 kategoriích, dále ocenily například Kaufland Česká republika a Fleishman-Hillard za kampaň „Fofrtaška 2.0“. V kategoriích Kreativní idea a PR event bodoval Plzeňský Prazdroj a Svengali Communications s projektem „Kytky pro chmel“.
V kategorii Interní komunikace a employee engagement si cenu odnesla Komerční banka za mobilní aplikaci KaBka. První cena za nejlepší Využití sociálních sítí a influencer marketing putovala do La Roche-Posay – L’Oréal Group a Good Game za kampaň „Effaclar Speed Run“.
V kategorii Podcast zvítězila série Pod svícnem od stejnojmenné iniciativy ve spolupráci s Communication Lab. V kategorii Krizová komunikace, komunikace změny a public affairs porotu nejvíce zaujal projekt „Knihobot odhalil padělky sci-fi knih v hodnotě půl milionu korun“ od Knihobota.
Mezi webovými stránkami zabodovala „Virtuální Farma CleverFar“ od CleverFarm. Kategorii Mobilní aplikace a inovace ovládl projekt O2 Slovakia „PF 2024: Veštenie s Majou“. Mezi Elektronickými časopisy a blogy uspěl Index prosperity a finančního zdraví od České spořitelny a Digital First Marketing Group.
Výroční zprávu nejlépe zpracovala Škoda Auto ve spolupráci s Etnetera Motion. Nejlepší Brožurou, ročenkou nebo katalogem je publikace Company profile firmy Žaluzie Neva.
Osobností PR je Vítek, talentem roku Říský
Ocenění Osobnost PR získal v letošním roce Radek Vítek z agentury MSL Czech Republic, který se oblasti public relations věnuje již 32 let.
Cenu Grand Prix Talent letošního Zlatého středníku převzal Milan Říský. Vedoucí oddělení PR a marketingu ve Studijní a vědecké knihovně Plzeňského kraje boří podle porotců nejen zažitá klišé o knihovnících a knihomolech, ale zejména o tom, která témata patří do komunikace knihoven. Stojí za projektem true crime cyklu Plzeňské zločiny, který pravidelně plnil studijní halu knihovny.
Projektem roku se stala kampaň České televize k nedělnímu televiznímu prime time seriálu „Smysl pro tumor“.
Ocenění Nejlepší agentura získal již podruhé v řadě tým Svengali Communications.
Cena Grand Prix Měření efektivity byla udělena projektu „Effaclar Speed Run“ od La Roche-Posay – L’Oréal Group ve spolupráci s agenturou Good Game.
Projekty zapojené do soutěže Zlatý středník hodnotilo celkem 18 porot složených ze 124 profesionálů z jednotlivých oblastí, které jsou součástí oboru public relations, marketingu a audiovizuální tvorby.
PR Klub se změnil na ASCOPA
Letošní ročník Zlatého středníku byl zároveň poslední, který se konal pod hlavičkou PR Klubu. Největší české sdružení profesionálů v oblasti komunikace rozhodlo o rebrandingu a nově ponese název Asociace strategické komunikace a vztahů s veřejností – ASCOPA (Association of Strategic Communication and Public Affairs).
Osobností PR je Dana Dvořáková, Zlatý středník má i Slovenská sporiteľňa |
„Změnou PR Klubu na ASCOPA sjednocujeme název organizace s tím, co ve skutečnosti děláme a čím jsme. ‚Klubovost‘ už nereflektovala ani naše aktivity, ani potřeby oboru a našich členů,“ vysvětlil předseda Výkonného výboru Pavel Vlček.
Dodal, že cílem asociace je dále posilovat vnímání public relations jako komplexního komunikačního oboru, který je nedílnou součástí nejvyššího managementu a jeho rozhodování.
Za vizuální identitou stojí graficke studio ginger&fred.
Slavnostní galavečer se letos konal v pražském Empire Hall ve Slovanském domě.