Mezi nejúspěšnější zadavatele se čtyřmi a více nominacemi patří letos (v abecedním pořadí): 365. bank, Centrum Locika, Česká filharmonie, Česká obec sokolská, Jsme fér, Medtronic Czechia, O2 Czech Republic, Plzeňský Prazdroj a Škoda Auto.
Z agentur nejvíce bodovaly AMI Communications + AMI Digital, Bison & Rose, Boomerang Communication, Fleishman - Hillard, Hero & Outlaw, MSL Czech Republic, Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, SKPR Strategies a Svengali Communications.
Přihlášky letos hodnotilo 141 porotců v rámci 18 porot v průběhu května až června. Nejvíce přihlášek zaznamenala hlavní kategorie Společenská odpovědnost, udržitelnost a ESG, následovaná kategoriemi Even a Integrovaná kampaň.
V oborových kategoriích dominoval Neziskový sektor následovaný oblastmi Sport, zábava, umění, média, cestovní ruch a gastronomie a Průmysl, strojírenství a energetika.
Do finále se letos dostalo i 34 slovenských projektů, což představuje nárůst oproti předchozímu roku.
„Slovenské přihlášky každoročně zaujmou svou odvahou a nápaditostí. Ani letos tomu nebylo jinak, porota ocenila kreativní, ale zároveň chytré a srozumitelné koncepty, které skvěle pracovaly s insightem i technologiemi,“ popsala výkonná ředitelka ASCOPA Michaela Pišiová.
Zlatý středník má ČT, agenturou roku je opět Svengali. PR Klub se přejmenoval![]() |
Kdo se stane vítězem letošního ročníku, bude vyhlášeno 11. září v Empire Hall ve Slovanském domě v Praze.
Během slavnostního večera, který každoročně přiláká téměř pět stovek zástupců komunikačního oboru, budou vyhlášeni vítězové jednotlivých kategorií a uděleny ceny Top rated za výjimečné projekty.
Opět budou předány prestižní ceny Grand Prix, letos v šesti kategoriích: Projekt roku, Nejlepší agentura, Talent, Osobnost PR, Měření efektivity a nově Odpovědná komunikace. Tato nová kategorie oceňuje kampaně naplňující odpovědnou roli a pozitivní společenský dopad komunikace. Nejlepší z letošních finalistů zároveň postoupí do světové soutěže World Public Relations & Communication Awards.
„Zlatý středník jde v posledních letech nahoru, hlásí se víc projektů a jsou čím dál kvalitnější. Letos je vidět, že firmy už berou komunikaci opravdu vážně a dělají ji promyšleně, s důrazem na opravdovost a jasné hodnoty,“ uvedla členka Výkonného výboru ASCOPA s odpovědností za Zlatý středník Jitka Němečková.
Doplnila, že čím dál víc se ukazuje, že udržitelnost a odpovědnost vůči společnosti nejsou jen hezká slova, ale důležité nástroje, jak budovat značku a dosahovat dlouhodobých cílů.