ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: PR Klub

Startuje Zlatý středník, letos udělí i cenu pro nejlepší covid projekt

  • 0
Oborová soutěž Zlatý středník zahajuje 19. ročník a zavádí nové ocenění Grand Prix Nejlepší covid projekt, kategorii Společenská odpovědnost a udržitelnost a rozšíření o public affairs. I letos mohou projekty zasílat do soutěže nejen české, ale také slovenské firmy, agentury a veřejné instituce. Vítěze vyhlásí pořádající PR Klub v září.

Projekty lze hlásit do tradičních kategorií nejlepší firemní časopis, newsletter, katalog, výroční zpráva či web, tak mezi kategorie, jako například Nejlepší struktura, obsah a storytelling, PR event, Interní komunikace nebo Influencer marketing.

„Jednou z novinek letošního roku je rozšíření kategorie Krizová komunikace a komunikace změny o oblast public affairs. Reagujeme tak na komunikační výzvy, se kterými se firmy a instituce musely potýkat kvůli pandemii koronaviru. Očekáváme zde proto nárůst přihlášek,“ doufá výkonná ředitelka PR Klubu Michaela Pišiová.

„Soutěžní kategorie jsou pro letošní ročník ještě více přizpůsobené potřebám přihlašovatelů na základě jejich návrhů. Doplnili jsme například silně poptávanou kategorii Společenská odpovědnost a udržitelnost. I tento rok se zaměříme na poskytnutí zpětných vazeb na každý přihlášený projekt od porotců patřících k elitě oboru,“ doplnil předseda Výkonného výboru PR Klubu Pavel Vlček.

Projekty se mohou utkat o prvenství také napříč oborovými kategoriemi v oblastech veřejného sektoru, průmyslu, strojírenství a energetiky nebo finančních služeb.

Zlatý středník se znovu otevírá i slovenským projektům z oblasti komunikace a PR. „Loňský ročník byl nabitý opravdu zajímavými projekty slovenských zadavatelů a agentur, které v četné míře obsazovaly příčky vítězů. Z celkových 415 přihlášek bylo totiž 54 ze Slovenska. To poukazuje na zájem slovenských komunikátoru změřit si síly s českými kolegy,“ vysvětlil předseda Asociace mluvčích Slovenska Vladimír Machalík.

A dodal, že Asociace mluvčích Slovenska proto pro aktuální ročník převezme záštitu na Slovensku. „Našim cílem je, aby tato soutěž byla kvalitním benchmarkem středoevropského komunikačního prostoru,“ uvedl Machalík.

Hlavní a oborové kategorie i letos doplní několik prestižních ocenění Grand Prix. Toto ocenění si odnesou Osobnost PR, Talent roku a také Nejlepší agentura. Nově porotci udělí i cenu Grand Prix Nejlepší covid projekt, která vyznamená nejlepší počin související s koronavirovou krizí.

Formální změna nastala u číslování ročníků soutěže. Letošní Zlatý středník nově ponese označení 20/21, v názvu tak spojí jak hodnocené projekty za rok 2020, tak rok vyhlášení vítězů 2021.

Přihlášky mohou podávat firmy, agentury, neziskové organizace i vládní instituce do 31. března 2021.

Loni porotci vyhodnotili 415 přihlášek. Nejvíce ocenění si odnesly společnosti Plzeňský Prazdroj, O2 Czech Republic a ŠKODA AUTO.

Zlatý středník je československá profesní soutěž hodnotící firemní interní a externí média a nejlepší komunikační projekty vznikající jak v České republice, tak na Slovensku. Odborná porota posuzuje přihlášené práce i napříč oborovými sektory a porovnává ty nejzajímavější osobnosti a PR agentury roku.

Každoročně ho pořádá oborová organizace PR Klub sdružující více než 200 profesionálů z oblasti public relations a komunikace.


Video