Zlatý středník je československá profesní soutěž hodnotící firemní interní a externí média a nejlepší komunikační projekty vznikající jak v České republice, tak na Slovensku.

Zlatý středník je československá profesní soutěž hodnotící firemní interní a externí média a nejlepší komunikační projekty vznikající jak v České republice, tak na Slovensku. | foto: PR Klub

Zlatý středník hlásí i přes pandemii rekordní počet přihlášených

  • 2
Letošní 19. ročník oborové soutěže Zlatý středník spouští hodnocení 490 přihlášek komunikačních projektů a firemních médií. Jejich množství navzdory pandemii pokořilo loňský rekordní počet 415 přihlášených projektů. Velký zájem je o novou kategorii CSR a udržitelnost. Další novinkou ročníku bude hodnocení pohledem top managementu.

„Nejvíce přihlášek registrujeme ve zcela nové kategorii Společenská odpovědnost a udržitelnost, kterou jsme otevřeli pro letošní ročník na základě velkého zájmu zadavatelů. Nově také budou porotci hodnotit projekty z oblasti Public Affairs, což je velice důležitá a náročná disciplína Public Relations,“ popsal Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu, který soutěž organizuje.

Dvakrát více přihlášek oproti loňsku registruje Zlatý středník u slovenských projektů, pro které je soutěž otevřena teprve podruhé.

„Celkem 96 přihlášek ze Slovenska potvrzuje zvyšující se zájem slovenských zadavatelů a agentur poměřit se s nejlepšími projekty české konkurence,“ uvedl Vladimír Machalík, předseda Asociácie hovorcov Slovenska.

„Slováci mají důvěru také v transparentnost práce poroty, která je složena z pečlivě vybraných odborníků napříč sektory a specializacemi z obou zemí,“ poznamenal Machalík.

Startuje Zlatý středník, letos udělí i cenu pro nejlepší covid projekt

Zlatý středník také všem poskytuje prostřednictvím špičkových porotců i zpětnou vazbu. Mezi novinky soutěže patří pohled CEO či člena nejvyššího vedení, kteří posoudí efektivitu a přínos projektů na stupních vítězů. Zařadí se mezi ně přední osobnosti z řad vedení významných společností a organizací, kteří doplní zpětnou vazbu poroty.

Celkem 14 porot čítajících téměř 100 expertů na řízení reputace značek a jejich komunikaci, šéfredaktorů klíčových médií a zkušených art directorů zhodnotí projekty přihlášené do celkem 28 kategorií, přičemž mezi ty nejvíce obsazené patří vedle již zmíněné kategorie Společenská odpovědnost a udržitelnost kategorie Externí a interní tištěný časopis a noviny, Audio a video prezentace nebo Integrovaná kampaň.

Slavnostní vyhlášení vítězů se uskuteční, pokud to situace umožní, 2. září v Praze.

Loni porotci vyhodnotili 415 přihlášek. Nejvíce ocenění si odnesly společnosti Plzeňský Prazdroj, O2 Czech Republic a ŠKODA AUTO.

Zlatý středník je československá profesní soutěž hodnotící firemní interní a externí média a nejlepší komunikační projekty vznikající jak v České republice, tak na Slovensku. Odborná porota posuzuje přihlášené práce i napříč oborovými sektory a porovnává ty nejzajímavější osobnosti a PR agentury roku. Soutěž každoročně pořádá oborová organizace PR Klub sdružující více než 200 profesionálů z oblasti public relations a komunikace.


Video