Vysílací rada si posvítí na Soukupa. Vadí jí skrytá reklama i šou s Ovčáčkem

  11:45aktualizováno  12:22
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) opět řeší Jaromíra Soukupa.

RRTV se na svém posledním zasedání věnovala mimo jiné praktikám televizní skupiny Barrandov patřící do portfolia Jaromíra Soukupa. Řešila jeho vlastní pořady. V Duelu Jaromíra Soukupa se totiž od začátku objevuje neustálá propagace produktů vydavatelství Empresa Media, které také patří Soukupovi. „Rada se rozhodla zahájit s provozovatelem Barrandov Televizní Studio řízení o přestupku z moci úřední pro možné porušení zákona (o provozování rozhlasového a televizního vysílání), kterého se mohl dopustit tím, že v pořadu Duel Jaromíra Soukupa, odvysílaném dne 7. září 2017 v čase od 20:50 hodin na programu Televize Barrandov, zařadil prezentaci titulů časopisů Týden, Sedmička, Exkluziv a dalších, která měla propagační záměr. Tato prezentace naplňovala definiční znaky skrytého obchodního sdělení,“ uvedla ve své dnešní zprávě RRTV. (O propadech prodejů časopisů Jaromíra Soukupa se můžete dočíst zde).

Rada také požádala TV Barrandov o podání vysvětlení, jaký je formát pořadu Aréna Jaromíra Soukupa, vysílaný vždy v úterý v 21:25 hodin na programu Televize Barrandov. „A dále, jakým způsobem zajišťuje, aby bylo v rámci pořadu dbáno zásad objektivity a vyváženosti, vzhledem k tomu, že ve vydání pořadu ze dne 5. prosince 2017, ve kterém byl hostem mluvčí prezidenta republiky Miloše Zemana, Jiří Ovčáček, moderátor dostatečným způsobem neplnil roli kvalifikovaného oponenta, ani zde nedocházelo k „ostrým výměnám názorů mezi hostem a publikem“, jak slibuje anotace pořadu zveřejněná na internetových stránkách provozovatele. Publikum naopak vyjadřovalo hostu, potažmo prezidentu Zemanovi, svojí podporu. Uvedené vydání, vysílané v období před prezidentskými volbami, bylo koncipováno takovým způsobem, že výrazně favorizovalo jednoho z kandidujících, stávajícího prezidenta, Miloše Zemana,“ uvedla ve své zprávě RRTV. Soukup už dříve masivní kritiku na nevyváženost, kterou požaduje po televizích zákon, odmítl. „Proč by měl být nevyvážený? Že byly špatně otázky?" odpověděl stroze například webu iRozhlas.cz. 

RRTV řeší Soukupovy praktiky v TV Barrandov pravidelně. 

Autor:

Mazat nebo nemazat? V Rozstřelu o tom diskutovali poslanci

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Vraha své dcery potkala v metru, sedl si přímo proti ní. Zhroutila se

Roberta Kučerová s fotografií své zavražděné dcery Reginy

Před dvaceti lety přišla Roberta Kučerová o jediné dítě. Její sedmadvacetiletou dceru Reginu nechal zavraždit Zdeněk...

Hašek titul JUDr. neměl získat. Jeho práce by propadla i jako seminárka

MF DNES získala rigorózní práci Michala Haška

Rigorózní práci, díky které Michal Hašek získal titul JUDr. ve slovenském Sládkovičově, exhejtman 7 let tají. MF DNES...

Liberecký podnikatel vystřelil po mladé rodině, teď mu hrozí osm let

Jiří Vařil na snímku z července 2009

Policie prověřuje incident z poloviny ledna v liberecké části Harcov. Devětatřicetiletý muž tam tehdy vyběhl z honosné...

Hmyz rychle vymírá, podle vědců do 100 let zmizí. Přírodu čeká kolaps

SOSÁNÍ. Hmyz saje nektar z květu pampelišky v lese nedaleko běloruského...

Katastroficky rychle neumírají pouze včely. Každý rok ze světa zmizí 2,5 procenta z celkového objemu veškerého hmyzu....

Imigranti chtějí ve školách místo angličtiny turečtinu, Němci se bouří

Výuka islámské věrouky v německém Offenburgu.

Učme na základních školách místo angličtiny turečtinu, polštinu či ruštinu. S tímto návrhem přišla Rada pro integraci v...

Další z rubriky

Státy a europarlament dospěly ke shodě v otázce digitálního copyrightu

Jak se Evropský parlament postaví k reformě vymáhání autorského práva na...

Zástupci zemí Evropské unie a Evropského parlamentu se ve středu večer dokázali shodnout na kompromisní podobě směrnice...

Šlágr kola v televizi neuvidíte. Kvůli výběru ČT i postoji klubů

Tyler Redenbach z Liberce se snaží překonat brankáře Třince Šimona Hrubce.

Kdo by čekal, že na televizní obrazovce uvidí šlágr středečního kola extraligy, bude zklamán. Hokejový duel prvního...

Americká reportérka se omluvila za výrok o povstání Židů ve Varšavě

Obyvatelé Varšavy prochází místy, kde dříve stávala zeď ghetta. (18. dubna 2013)

Reportérka americké televize MSNBC Andrea Mitchellová se ve čtvrtek omluvila za výrok, že Židé ve varšavském ghettu za...

Najdete na iDNES.cz