| foto: Pixabay, Mediahub

Výdaje na internetovou reklamu v květnu stouply na 473 milionů Kč

Objem zobrazované internetové reklamy v ceníkových cenách v květnu stoupl proti předchozímu měsíci o 14 procent 472,8 milionu korun. Výdaje na video inzerci se pak zvýšily o čtvrtinu na 82,7 milionu Kč. Vyplývá to z měření společnosti AdMonitoring.

Nejvíc za internetovou inzerci inkasoval Seznam.cz, a to téměř 221 milionů korun, následuje Mafra se 121 miliony a Economia, která získala 61 milionů korun. Následují Prima a Nova. Seznam zároveň získal i nejvíc z video reklamy, zhruba 22 milionů. Druhá je Prima s téměř stejným příjmem a třetí Nova s 19,2 milionu.

Největším zadavatelem byl Tipsport s utracenými 20,2 milionu, následuje Procter&Gamble se 17,2 milionu a třetí je e-shop Internet Mall se 14,5 milionu Kč. Následují Zoot a Lidl.

Počet návštěvníků tuzemských webů byl v květnu zhruba sedm milionů uživatelů. Počet zhlédnutých stránek se zvýšil o 18 procent na 17,5 miliardy. Z mobilů přistupovalo na internet 17,5 procenta uživatelů.


Video