Podle šéfredaktora Farnetiho je to poprvé, kdy Vogue od vynálezu fotografie vychází bez nich. Iniciativa je součástí nové strategie časopisu zaměřené na ochranu životního prostředí. Ta byla vypracována v uplynulých měsících a podepsali ji editoři všech šestadvaceti mutací z vydavatelství Conté Nast.
Loňské zářijové vydání italského Vogue, který je obvykle největším v roce, ukázalo, jak velká je uhlíková stopa jednoho čísla módního magazínu.
„Do jeho výroby se zapojilo sto padesát lidí, jeho výroba zahrnovala zhruba dvacet letů a asi tucet cest vlakem. Čtyřicet aut bylo v pohotovosti. Šedesát mezinárodních dodávek. Světla rozsvícená po nepřetržitou dobu nejméně deset hodin, částečně poháněná benzinovými generátory. Potravinový odpad ze stravovacích služeb. Plast k zabalení oděvů. Elektřina k dobíjení telefonů, fotoaparátů...“ napsal šéfredaktor Farneti.
Lednové číslo má osm různých ilustrovaných obálek, které vznikly bez cestování. Obsahuje články o oděvech, které jsou recyklované z textilního odpadu a obnošeného oblečení. Farneti dodal, že úspory vzniklé výrobou čísla bez nákladných fotografií získá benátská nadace Fondazione Querini Stampalia, jejíž sídlo poškodily listopadové povodně.
Konzultační společnost McKinsey & Company loni odhadla, že oděvní průmysl se do roku 2030 rozšíří o dvě třetiny a do roku 2050 bude zodpovědný za čtvrtinu globálních uhlíkových emisí. V roce 2015 to byla jen dvě procenta, napsala agentura AP.