Při pohledu na web Parlamentní listy člověk snadno zjistí, že jenom tento měsíc se senátor Ivo Valenta na stránkách tohoto média objevoval s průměrnou pravidelností přes jeden článek za dva dny. Jako investor vstoupil ambiciozní král hazardu do kontroverzního webu v dubnu loňského roku a od té doby se na něm objevuje nejen často, ale hlavně v pozitivním duchu.

Senátor Valenta je v posledních dnech například představován jako velký bojovník za toleranci malého množství alkoholu pro cyklisty, aniž by se v například v článku ze druhého prosince objevil jakýkoliv negativní názor na tuto jím (mimo jiné) prosazovanou legislativní změnu.

Po posledních volbách například Parlamentní listy citovaly článek z regionálního slováckého média Dobrý den s kurýrem, ve kterém spolumajitel Parlamentních listů nadšeně hodnotí úspěch své strany ve volbách. Zajímavé je, že onen regionální web je také ve vlastnictví senátora Valenty.

Ale třeba je prostě ten chlap jenom skvělý a Parlamentní listy jej chtějí nezávisle přiblížit co největšímu počtu čtenářů, že... Co je ale v kontextu seriozních českých webů nestandardní - Parlamentní listy zásadně v článcích nepřiznávají, že hazardní král je jejich spolumajitelem. Neobjevuje se to v článcích a dokonce ani v rozhovorech, kde tak prakticky hovoří zaměstnanec se svým zaměstnavatelem. Jiná média, která jsou ve vlastnictví českých podnikatelů, ovšem tuto praxi důsledně dodržují (Aktuálně.cz, iDNES.cz apod.)


Ale zase nás z Parlamentních listů ujišťují, že jim nikdo nediktuje o čem mají psát. Tak jistě, dobří lidé, tak jistě....
Jenže víte, jak to v tomhle světě chodí. Fanoušci "parláčů", těm nevadí nic, teda pokud v tom nehrají roli uprchlíci, neziskovky a sluníčkáři, to pak by nejraději brali hned hůl do ruky. Nebo alespoň psali velkými písmeny statusy na Facebook.
Pojďme ale na jinou stranu internetové barikády. Na Zprávách webu Seznam.cz běží úchvatný pořad Sabiny Slonkové Jiřího Kubíka s názvem Zvláštní vyšetřování. Je to takové jakože investigativní Prostřeno! kde chodí dva lidé a říkají různá moudra třeba na pumpě nebo na ulici. Hlavně v posledním díle vzpomínají na staré zábavné časy a snaží se to nějak napasovat na dnešní realitu. Přitom třetinu pořadu strávím tím, že šmejdí po koupelnách na ministerstvu zahraničí, nic tam nenajdou, a spekulují co tam tak asi mohlo být. Připomíná to nic neříkající debaty tetin z pořadu Prostřeno!. Pak se zase s někým baví a když domluví a nic nezjistí, tak zase spekulují. Někdy dost drsně jako když po rozhovoru s Hynkem Kmoníčkem jej začnou podezírat že "ví víc než říká" a "lže". No, jsou to docela silné soudy, které v pořadu nejsou nijak a ničím podložené. To je vlastně celá slabina tohoto podivného pořadu (kde patrně je sponzorem Red Bull pokud se tedy nedostal do záběrů omylem) - spekulace, spekulace a spekulace.

Sedíme na různých divných místech a voláme různým lidem, co si nic nepamatují. Nic jsme nevypátrali a klidně jsme jim mohli volat z kanceláře, ale takhle to vypadá mnohem víc cool. (A je tam spousta energy drinků, protože je to náročná práce tohle natáčení).
Úplně typická pro tento pořad je pasáž rozhovoru s Janem Kavanem:
Slonková: "Kolik to tehdy bylo peněz, já už si to nepamatuju."
Kavan: "Já taky ne."
Slonková (která o pár sekund předtím tvrdí, že si to nepamatuje rázem vystřelí): "Já myslím, že se mluvilo o jeden a půl milionu."
Nejlepší je scéna, kde naši hrdinové, kteří asi vážně mají špatnou paměť, náhle objeví složku s výstřižky z novin, kde překvapeně zjistí, co psali před lety a považují to za úžasný objev. No nebudu to protahovat, prostě se na to podívejte sami a napište mi, jestli jsem jenom pako, co to nepochopilo, nebo je tohle nepovedený pokus o internetové Na vlastní oči.
Nakonec se vydejme na další mediální barikádu (Tentokrát budeme střílet do řad vlastního mediálního domu, heč). Kolegové v Mf DNES si pro změnu pořídili věšteckou kouli. Alespoň to vypadá z toho, jak tvoří titulky. Napsali totiž celkem zajímavý a aktuální článek. Ale dali k tomu irelevantní titulek (ve stylu přání otcem myšlenky), který logicky vyvolal bouři na Facebooku. Zde její epicentrum: