Reálné vizuální propojení obsahu ze sociálních sítí do vysílání přináší na TV Óčko jak zábavu a infotainment, tak i interaktivní spojení přímo s vybranými playlistovými pořady. Nový formát přinesl za čtyři týdny fungování průměrný dosah příspěvků 170 tisíc denně a 1,5 tisíc komentářů, uvádí televize v tiskové zprávě.
„Ukazuje se, že diváci Óčka mají zájem živě diskutovat o videoklipech, které zrovna společně sledují prostřednictvím televizního vysílání, ať už se jedná o pravidelné páteční Novinky, tak i o speciály, jako byl například playlist věnovaný současnému fenoménu - žánru K-pop,“ shrnul první týdny projektu programový ředitel Óčka Alexandr Guha.
Podle něho to dokazují i čísla. „Post s dosavadním největším počtem komentářů 2,2 tisíc doprovázel právě zmíněnou diskuzí na téma K-pop vysílaní tohoto žánrového playlistu,“ doplnil.
„Vyvinutá technologie je vhodná pro mnoho dalších formátů jako jsou soutěže, ankety, rozhovory nebo chaty se známými osobnostmi. Soutěžní formáty jsme si vyzkoušeli s partnery KFC a XIAOMI. Tyto posty zaznamenaly obrovský zájem a interakci s diváky TV Óčko a uživateli Facebooku. Například čtvrteční soutěžní post o mobil XIAOMI s vyhlášením vítěze „live“ během vysílání oslovil 90 tisíc fanoušků na Facebooku a do soutěže se zapojilo skoro tisíc účastníků,“ doplnil k rozběhnutí projektu šéf digitálních médií Óčka Radek Szirti.
Po technické stránce jde o systém API, který přenáší uživatelská data do vysílání. Technologie vznikla „in house“ a grafické řešení vytvořila produkční agentura FRAME100R a to tak, aby panel sociálních sítí svým umístěním a částečnou transparentností nerušil vysílání. Celý vývoj trval zhruba dva měsíce.
Hudební stanice ÓČKO, ÓČKO STAR, ÓČKO EXPRES a ÓČKO BLACK jsou součástí multimediální skupiny MAFRA.