„Světový den televize je pro nás každoroční příležitostí uvědomit si výjimečnost a význam tohoto mediatypu nejen pro diváky, ale obecně pro společnost. V jeden okamžik dokáže oslovit miliony lidí, přinášet jim informace, zábavu či inspiraci. I přes rychle se měnící svět, televize zůstává svou schopností okamžitého zásahu a vytvoření pozornosti v popředí zájmu,“ uvedla prezidentka AKTV Klára Brachtlová.
Televize se shodují, že počasí má zásadní vliv na sledovanost, výjimkou je sport |
Asociace slaví letošní Světový den televize společným televizním spotem televizních skupin Nova, Prima a Óčko, v něm je sestřih toho nejlepšího, co stanice nabízejí. Spot podle asociace připomíná významnou roli televize, která v dnešním hektickém světě lidi spojuje a přináší jim zábavu i aktuální zpravodajství.
Součástí oslav jsou také dny otevřených dveří v jednotlivých televizích nebo zábavná show Pekelná telka v kulisách kulinářského pořadu Hell’s Kitchen, kterou završí DJ session pod hlavičkou hudební televize Óčko.
ATO: Češi loni denně sledovali televize tři hodiny a 40 minut denně |
Valné shromáždění vyhlásilo 21. listopad Světovým dnem televize v roce 1996 poté, co se pod záštitou OSN konalo první Světové televizní fórum.
Sestřih z loňského Světového dne televize: