„Stabilní růst investic do online reklamy je pozitivní zprávou pro celý digitální ekosystém. Díky kvalitnímu obsahu a efektivním obchodním modelům se daří udržet důvěru zadavatelů v online jako nejdůležitější mediatyp,“ uvedl předseda předsednictva SPIR Michal Hanák.
Největší část investic směřovala v roce 2024 do celoplošné (display) reklamy, která dosáhla objemu 46,2 miliardy korun v kombinovaných cenách. Tento formát zahrnuje jak reklamu v obsahových sítích, tak RTB a nativní formáty.
Online reklama loni mírně rostla, výdaje šplhaly k 60 miliardám korun![]() |
Na druhém místě zůstává reklama ve vyhledávání s celkovými investicemi 16,5 miliardy korun v reálných cenách. Katalogové zápisy a řádková inzerce přinesly médiím tržby 1,2 miliardy korun v ceníkových cenách.
Display reklama meziročně vzrostla o 9,5 %, vyhledávání si polepšilo o 3 %. Naproti tomu katalogy a řádková inzerce zaznamenaly 2% pokles.
Pro rok 2025 se podle SPIR očekává podobné tempo, odhadovaný růst o 6,7 % by mohl přinést celkové investice ve výši 68,3 miliardy korun.