Cena LEMUR – Česká cena za Public Relations (červen 2020)

Cena LEMUR – Česká cena za Public Relations (červen 2020) | foto: APRA - Asociace public relations

Cenu LEMUR za letošní rok získal projekt České děti v kybersvětě

  • 0
Celkovým vítězem oborové soutěže „LEMUR – České ceny za Public Relations 2020“ se stal projekt České děti v kybersvětě, který se zaměřil na chování dětí na internetu. Finále patnáctého ročníku proběhlo online. V 33 kategoriích porotci hodnotili 243 přihlášek, do finále se probojovalo 135 projektů. Soutěž pořádá Asociace public relations.

Vítězný projekt České děti v kybersvětě vytvořila společnost O2 Czech Republic a podílel se na něm portál E-Bezpečí Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci s agenturou FleishmanHillard. Prosadil se v konkurenci dalších 118 soutěžících.

Cílem vítězného projektu byla hlavně osvěta o rizicích, které pro děti internet představuje. Děti jsou aktivní především na sociálních sítích, a to i ty mladší 13 let, přestože pravidla jejich používání povolují až od tohoto věku.

Projekt získal nejen titul Absolutního vítěze, na první místo dosáhl i v kategoriích Společenská odpovědnost a filantropie, Integrovaná komunikace a Technologie, IT.

Z agentur nejvíce bodovala agentura AMI Communications s devíti oceněními, o druhou příčku se dělí agentury FleishmannHillard a Bison&Rose s osmi Lemury a na třetím místě se umístila agentura Ogilvy se sedmi trofejemi. Cenu za přínos oboru získala Dita Stejskalová, která již řadu let patří k image agentury Ogilvy.

V kategorii Tiskový mluvčí zvítězil za soukromý sektor Kamil Chalupa ze Zásilkovny a za státní správu Prokop Voleník ze ZZS Ústeckého kraje.

Ceny se poprvé vyhlašovaly online

„V důsledku vládních opatření jsme byli nuceni přesunout soutěž kompletně do online prostředí. Zaznamenali jsme historicky nejvyšší počet projektů, které se probojovaly na shortlist, a pro soutěžící jsme připravili také nové soutěžní kategorie,“ uvedl předseda výkonné rady asociace Patrik Schober. Vyhlašováním cen provázel herec Mikuláš Křen.

V každé kategorii byla z nominovaných finalistů vyhlášena první tři místa. Z prvního kola hodnocení se do finále probojovalo 135 prací, z nichž nejvyšší počet nominací získala agentura Ogilvy, následovaná agenturami AMI Communications a Bison&Rose.

Osm komisí složených ze šedesátky odborníků na public relations a komunikaci posuzovalo a ohodnotilo 243 přihlášek. Nejvíce přihlášek letos podala agentura Ogilvy, a to 33, následovaná agentura AMI Communications s 29 a Bison&Rose s 25 přihláškami.

Ceny LEMUR 2019 vyhrál projekt na podporu moderní onkologické léčby

Oceněny byly PR projekty realizované v období roku 2019 až do února 2020, které nejlépe vyšly z podnikatelské strategie zadavatele, obsahují kreativní řešení, jsou v souladu s etickými pravidly oboru a mají prokazatelně pozitivní dopad na podnikání a reputaci zadavatele.

Soutěž pořádá APRA, která vznikla jako odborné sdružení v roce 1995. Hlavním posláním asociace je mimo jiné reprezentovat obor PR veřejnosti, kultivovat činnost agentur a budovat dobré jméno oboru. Členové procházejí opakovaně procesem certifikace.


Video