Vyplývá to z informací, které ČTK poskytlo slovenské ministerstvo kultury a ústředí práce, jež spravuje projekt pomoci podnikatelům v době pandemie.
Slovenské ministerstvo kultury uvedlo, že se zástupci médií je od vypuknutí koronavirové krize v úzkém kontaktu a že téma přímých dotací pro média zatím nebyla otevřena. Takzvaná licenční rada, která v zemi dohlíží na rozhlasové a televizní vysílání, v době přetrvávající pandemie ukládá vysílatelům v případě porušení předpisů sankce na nejnižší úrovni, kterou umožňuje příslušný zákon.
Bratislava na jaře zavedla různé programy pomoci zaměstnavatelům a živnostníkům, které zasáhly negativní dopady koronaviru. Státní program pobídek a příspěvků na udržení zaměstnanosti pod názvem První pomoc podle ústředí práce využili například provozovatelé dvou celostátních soukromých televizí, stejně jako nejposlouchanější rozhlasové stanice či lokální rádia.
Nejvyšší příspěvek v rámci sektoru rozhlasového a televizního vysílání, a to 53 280 eur (1,4 milionu korun), dostal provozovatel televize Markíza. To je jen zlomek jeho ročních tržeb, které loni podle portálu Finstat dosáhly téměř 130 milionů eur (3,5 miliardy korun). Zmíněná média zpravidla využila příspěvky v rámci opatření na částečnou kompenzaci výpadku tržeb.
Po potvrzení prvního případu koronaviru na Slovensku letos v březnu, kdy země zavedla různá karanténní omezení, několik slovenských médií přiznalo finanční problémy. Zavedla proto úsporná opatření či požádala čtenáře o příspěvek.