Slovenská RTVS dala sdělení o porušení zákona za reportáž o médiích v ČR

  11:53aktualizováno  15:39
Společnost Rozhlas a televize Slovenska odvysílala sdělení o porušení zákona za loňský příspěvek své reportérky o možném vlivu šéfa hnutí ANO Andreje Babiše na práci médií, která Babiš v minulosti koupil.

| foto: reprofoto RTVSMediahub

Slovenská licenční rada podle místních medií dříve nařídila Rozhlasu a televizi Slovenska (RTVS) celkově třikrát odvysílat sdělení o porušení zákona ohledně objektivnosti a nestrannosti, byť kancelář rady na základě analýzy doporučovala řízení proti RTVS zastavit. Mluvčí RTVS Erika Rusnáková ČTK řekla, že televize podá vůči rozhodnutí licenční rady žalobu a že sdělení musela odvysílat.

Zmiňovanou reportáž RTVS odvysílala na svém televizním kanálu v rámci obsáhlého příspěvku o průběhu českých voleb do Sněmovny. Redaktorka dala prostor respondentům, kteří zpochybňovali objektivnost listů Mladá fronta Dnes a Lidových novin. Do příspěvku novinářka zařadila i vyjádření Babiše, který řekl, že jím dříve vlastněná média jsou objektivní.

Slovenské licenční radě vadilo, že RTVS v příspěvku nedala prostor zástupcům zmiňovaných sdělovacích prostředků či jejich vydavateli. Rusnáková řekla, že RTVS musí pod hrozbou pokuty zmiňované oznámení o porušení zákona odvysílat, a to bez ohledu na to, zda se rozhodne podniknout právní kroky proti rozhodnutí licenční rady. Dodala, že vůči rozhodnutí rady RTVS podá žalobu.

Reportáž připravila redaktorka Zuzana Kovačičová Hanzelová, která spolu s další zhruba desítkou kolegů podala na protest proti poměrům v RTVS na konci května výpověď. Hanzelová na sociální síti napsala, že kancelář licenční rady vypracovala právní stanovisko, že její reportáž byla v pořádku a že členové rady navzdory tomu nařídili RTVS omluvit se.

Autor:

Mazat nebo nemazat? V Rozstřelu o tom diskutovali poslanci

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Vraha své dcery potkala v metru, sedl si přímo proti ní. Zhroutila se

Roberta Kučerová s fotografií své zavražděné dcery Reginy

Před dvaceti lety přišla Roberta Kučerová o jediné dítě. Její sedmadvacetiletou dceru Reginu nechal zavraždit Zdeněk...

Hašek titul JUDr. neměl získat. Jeho práce by propadla i jako seminárka

MF DNES získala rigorózní práci Michala Haška

Rigorózní práci, díky které Michal Hašek získal titul JUDr. ve slovenském Sládkovičově, exhejtman 7 let tají. MF DNES...

Liberecký podnikatel vystřelil po mladé rodině, teď mu hrozí osm let

Jiří Vařil na snímku z července 2009

Policie prověřuje incident z poloviny ledna v liberecké části Harcov. Devětatřicetiletý muž tam tehdy vyběhl z honosné...

Hmyz rychle vymírá, podle vědců do 100 let zmizí. Přírodu čeká kolaps

SOSÁNÍ. Hmyz saje nektar z květu pampelišky v lese nedaleko běloruského...

Katastroficky rychle neumírají pouze včely. Každý rok ze světa zmizí 2,5 procenta z celkového objemu veškerého hmyzu....

Imigranti chtějí ve školách místo angličtiny turečtinu, Němci se bouří

Výuka islámské věrouky v německém Offenburgu.

Učme na základních školách místo angličtiny turečtinu, polštinu či ruštinu. S tímto návrhem přišla Rada pro integraci v...

Další z rubriky

Dohodu o copyrightu vítají vydavatelé, internetové firmy ji kritizují

Ilustrační foto

Noční dohodu členských zemí Evropské unie a Evropského parlamentu o kompromisní podobě budoucí směrnice o ochraně...

Křetínský dokončil koupi francouzských časopisů včetně Elle

POD DOHLEDEM. Spolumajitel fotbalové Sparty Daniel Křetínský sleduje na Letné...

Miliardář Daniel Křetínský prostřednictvím své mediální skupiny Czech Media Invest (CMI) dokončil nákup časopisů...

Slovenský soud zakázal neoprávněně šíření TV Nova

logo TV Nova

Okresní soud v Bratislavě vydal ve čtvrtek předběžné opatření proti slovenské společnosti Elson s.r.o. Poskytovatel...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz