ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Objem televizní reklamy v 1. čtvrtletí meziročně stagnoval

  • 1
Objem televizní reklamy v 1. čtvrtletí meziročně klesl o 0,3 procenta na 13,37 miliardy korun v ceníkových cenách. Televize tak zaznamenaly nejmenší meziroční pokles ze všech typů médií a zároveň inkasovaly největší částku.

V samotném březnu televizní inzerce stoupla o šest procent na téměř šest miliard korun. 

Vyplývá to z měření společnosti Nielsen Admosphere. Kompletní výsledky internetové inzerce zatím nejsou k dispozici.

Za televizní reklamou následuje inzerce v tisku s meziročním poklesem o sedm procent na 3,42 miliardy korun. I tištěným periodikům se v březnu vedlo lépe, když se propad zmírnil na 0,4 procenta. Reklama v rádiích se za čtvrtletí propadla o desetinu na 1,62 miliardy korun a venkovní reklama ztratila 38 procent, když její objem klesl na 686 milionů korun.

VIDEA ROKU: Reklamy budily kontroverze i v roce 2020

Nejvíce reklamy se týká potravin, spotřebního zboží, finančních služeb a automobilů. Například za reklamu na cukrovinky utratilo pět největších zadavatelů přes půl miliardy korun. Vede společnost Ferrero Česká s 228 miliony korun.

Z automobilových značek byla největším inzerentem prvního čtvrtletí Toyota, která umístila inzerci v médiích v celkové ceníkové hodnotě zhruba 144 milionů korun. Druhým největším inzerentem byl Volkswagen a třetím Hyundai.

Proč většina reklam vyznívá do prázdna a do paměti se vryjí jen některé

Za celý loňský rok investice do televizní reklamy vzrostly o osm procent na 62,2 miliardy korun v ceníkových cenách. Ostatní mediatypy kromě internetu zaznamenaly kvůli koronaviru výrazný pokles. I přes to celý reklamní trh meziročně posílil o tři procenta na zhruba 129 miliard korun.

,

Video