Český rozhlas Radiožurnál si podle výsledků měření v loňském druhém pololetí denně naladilo v průměru 800 000 lidí. Meziročně to bylo o 67 000 posluchačů více.
Rádio Impuls zaznamenalo ve stejném období 675 000 posluchačů denně a Evropa 2 s 662 000.
V případě Rádia Impuls se denní průměrný počet posluchačů meziročně zvýšil o 9 000 a v případě Evropy 2 vzrostl o 22 000.
Oproti prvnímu pololetí 2024 si ale Český rozhlas Radiožurnál denně naladilo o 2 000 lidí méně, Impuls o 5 000 lidí méně a Evropa 2 zaznamenala pokles o 11 000 posluchačů. Podle Radioprojektu se počet lidí, kteří poslouchají rádio, vždy ke konci roku snižuje.
Novým výkonným ředitelem Impulsu a RockZone 105,9 je Miroslav Škoda![]() |
Z nadregionálních stanic bylo, co se týče denního počtu posluchačů, nejúspěšnější Radio Kiss. Denně si ho pustilo 539 000 lidí, což představovalo meziroční nárůst o 78 000 a oproti prvnímu pololetí 2024 zvýšení o 16 000. Druhé v pořadí bylo Hitrádio s 455 000 posluchači, za ním skončilo Rádio Beat s 275 000 posluchači.
Hitrádio si v meziročním srovnání polepšilo o 7 000 posluchačů, Beat si naopak o 15 000 posluchačů pohoršil. Ve srovnání s prvním pololetím 2024 počet lidí, kteří si denně naladili Hitrádio, stoupl o 52 000 posluchačů, v případě Rádia Beat o tisícovku klesl.
Největší podíl na trhu měl Media Club s 46,3 procenta. Druhý byl Český rozhlas s 27 procenty a třetí Radiohouse, jehož podíl činil 25,7 procenta.
Data vznikla kombinací dotazování po telefonu a elektronického měření, předtím projekt používal jen telefonické dotazování. Nový způsob měření umožňuje například analyzovat poslechovost konkrétních pořadů nebo zjišťovat přechody mezi stanicemi během poslechu. Od roku 2027 chce projekt používat jen elektronické měření, což přinese data mimo jiné i o odloženém poslechu.