Průměrný denní prodej tuzemských deníků byl loni 654 tisíc výtisků, což bylo o sedm procent méně než o rok dříve.
Na výsledku se podepsal pokles předplacených titulů. Počet prodaných výtisků přes předplatné se totiž loni meziročně snížil o 11 procent. V tomto výsledku se odrazila krize na trhu s distribucí tisku v prvním čtvrtletí 2018. Pokles titulů prodaných přes předplatné tak byl vyšší než v případě volného prodeje, uvádí MediaGuru.
Z jednotlivých titulů si loni nejlépe vedly Hospodářské noviny, které jako jediné zlepšily bilanci z roku 2017. Z pohledu celkového prodaného nákladu si loni nejvíce pohoršil Deník a MF Dnes.
Na celkovém prodaném nákladu deníků má podle serveru MediaGuru nejvyšší podíl společnost Czech News Center (CNC) s více než 43 % (deníky Blesk, Aha! a Sport). Následují MAFRA s podílem téměř 24 % (MF Dnes, Lidové noviny) a Vltava-Labe-Media s podílem 17 % (Deník).