Logo TV Prima

Logo TV Prima | foto: FTV Prima, iDNES.cz

Prima se loni těšila rekordní přízni diváků, kraloval seriál Slunečná

  • 6
Rok 2020 přinesl skupině Prima rekordní sledovanost. V celodni dosáhla průměrný share 25,11 % (meziroční nárůst o 0,79 procentního bodu) v cílové skupině 15–69 let a 24,78 % v kategorii 15+. Fenoménem se stal seriál Slunečná, jehož premiérové díly sledovalo průměrně 1 320 000 diváků starších 15 let.

Historický úspěch zaznamenalo i obchodní zastupitelství Media Club, jenž v celodni zvítězilo ve všech cílových skupinách. Ve strategické cílové skupině 15–69 let mělo průměrný celodenní share 36,01 % (meziroční nárůst o 0,58 procentního bodu) a 34,17 % v divácké kategorii 15–54 let.

„Ač byl minulý rok pro všechny velmi obtížný a mnohdy jsme čelili v rámci vysílání, výroby pořadů i spolupráce s klienty nečekaným situacím, jsem rád, že pro nás dopadl velmi dobře a skupina Prima i Media Club posílily své pozice na trhu s reklamou. A díky úspěšným pořadům, jako například seriál Slunečná nebo Polda, se nám podařilo zvýšit podíl sledovanosti,“ zhodnotil generální ředitel skupiny Prima Marek Singer.

Úspěšné seriály i tématické kanály

Nejsledovanějším pořadem na Primě byl seriál Slunečná, který se zároveň stal nejsledovanějším dlouhoběžným televizním seriálem, uvedla Prima v tiskové zprávě. Například v úterý 14. dubna si ho nenechalo ujít 1 625 000 diváků (share 35,63 %) v cílové skupině 15+. Mezi loňské úspěšné počiny se zařadil i letní hit Slunečné léto. Ve videoarchivu Primy měla Slunečná téměř 23 milionů video views, každý díl průměrně sledovalo 123 782 diváků. Merchandising k tomu seriálu se stal jeden z nejúspěšnějších v historii televize.

Druhým nejsledovanějším seriálem byla čtvrtá série Poldy, kterou průměrně sledovalo 1 105 000 diváků (share 23,65 %) v kategorii diváků 15+. 

Třetím nejsledovanějším seriálem byly Sestřičky, jež si pravidelně nenechalo ujít 734 000 diváků (share 17,55 %) v téže cílové skupině. Protagonisté seriálu i loni v rámci spotů radili, jak dodržovat hygienická opatření a jak se chránit před nakažením koronavirem. Prima a Sestřičky (Modrý kód) ve spolupráci s ÚAMK spustili ke koronaviru i tísňovou linku 1234. Na podzim pak Prima za podpory herců ze seriálu Sestřičky uvedla iniciativu Sestřičky sestřičkám, jejímž cílem je podpořit sestry v první linii.

Nejsledovanějším loňským filmem na Primě byla premiéra filmu Ženy v běhu, kterou zhlédlo 1 350 000 diváků (share 38,07 %) v cílové skupině 15+.

Dařilo se i tematickým kanálům Primy. V cílové skupině 15+ jejich share meziročně narostl o 1,09 procentního bodu na 12,69 % a v cílové skupině 15–69 let o 0,91 procentního bodu na 13,31 %. Mezi největší skokany patří filmový kanál Prima MAX (celodenní share 2,85 %), Prima KRIMI (celodenní share 2,94 %) a Prima LOVE (celodenní share 2,20 %) v kategorii diváků 15+.

„Dalším naším významným highlightem bylo spuštění multiplatformního zpravodajství CNN Prima NEWS. Podařilo se nám sestavit téměř 100členný tým, vybudovat nejmodernější studio v Evropě a 3. května spustit kontinuální zpravodajské vysílání. Ve sledovanosti jsme poslední měsíce zaznamenali pozitivní trend, celkově měsíčně zasáhneme kolem šesti milionů lidí v cílové skupině 10+. Web CNN Prima NEWS se záhy dostal do TOP 10 zpravodajských webů a postavil se po bok ostřílených zpravodajských online matadorů,“ dodal Singer.

Předpremiéry i videopůjčovna

„Nárůst sledovanosti jsme zaznamenali také u videoslužeb skupiny Prima. Lidé na iPrima sledovali nejen to, co nestihli v televizi, ale také si oblíbili předpremiéry seriálů a možnost zapůjčení filmů. Vůbec poprvé jsme divákům umožnili, aby v iPrima Videopůjčovně sledovali o prázdninách další díly vlajkového seriálu Slunečná, které měly televizní premiéru až na podzim. Dále jsme zase pro ně připravili předpremiéry nového seriálu Einstein. Celkem jsme loni měli téměř dva miliony zápůjček. Díky tomuto úspěchu jsme se rozhodli tyto služby nadále zkvalitňovat a rozšiřovat exkluzivní obsah pro registrované uživatele. V letošním roce bychom rádi ještě více rozšířili nabídku filmů a dětských pořadů,“ slíbil Singer.

Průměrně bylo na iPrima 46 323 820 video views za měsíc. Kromě Slunečné si lidé oblíbili tureckou telenovelu Zasněná láska, seriál Modrý kód, Prostřeno! a pořad Ano, šéfe!. Mezi oblíbené filmy z videoarchivu patřily snímky Všechno nebo nic, Špunti na vodě a Když draka bolí hlava.

Červené tlačítko měsíčně zasáhlo více než dva miliony diváků. HbbTV Aplikaci iPrima, která se v loňském roce dočkala nového vzhledu, měsíčně navštívilo téměř 550 000 diváků. Nové podoby se dočkala i mobilní aplikace iPrima. V iPrima Videopůjčovně byly nejoblíbenějšími předpremiéry Slunečné, Sestřiček a Modrého kódu. Nejpůjčovanějším filmem byli Vlastníci, dokument V síti a filmy Ženy v běhu, Přes prsty a Ženská na vrcholu.

V uplynulém roce měla iPrima rekordní návštěvnost, v průměru ji navštívily téměř 4 miliony reálných uživatelů, v prosinci to bylo dokonce 4 556 968 reálných uživatelů. Rekordní úspěchy má za sebou i web Prima FRESH, který v prosinci navštívilo 1 907 000 reálných uživatelů. Prima COOL v srpnu navštívilo rekordních 1 499 667 reálných uživatelů a Prima ZOOM měl nejvyšší návštěvnost (1 169 874 reálných uživatelů) v říjnu.

Letošní novinky

„Kromě oblíbených seriálů Slunečná a Sestřičky se mohou diváci těšit na již dlouho očekávaný seriál Einstein, na nové epizody seriálu Polda a na šestnáctidílný seriál z venkovského prostředí Hvězdy nad hlavou. Nebude chybět ani nová seznamovací reality show First Dates,“ prozradil Singer.

Na iPrima se mohou diváci těšit na neplacené předpremiéry pořadů Policie v akci, Prima Partička nebo na romantickou komedii Mr. Wrong.

,

Nejlepší videa na Revue