„To si takhle platíte O2 TV stříbrná za 549 Kč, s programovou nabídkou jste relativně spokojeni a zničehonic, aniž byste měli možnost jakékoliv volby, platíte 899 Kč za Oneplay Maximum,“ píše klient společnosti Lukáš Valenta na síti X.
Službu podle svých slov vůbec nechtěl. A když si chtěl nastavit nižší tarif online, O2 mu to neumožnilo, a musel kvůli tomu osobně dojít na pobočku. Dražší tarif by si ale v aplikaci nastavit mohl.
„Vyloženě prozákaznický servis. Chceš nám nacpat víc peněz? Máš komfort. Chceš levnější službu? Mazej na pobočku, mizero mizerná,“ uzavřel svůj příběh.
Mluvčí O2 Veronika Zachariášová iDNES.cz vysvětlila, že zákazníci dostali prostřednictvím SMS nebo mailu nejméně měsíc předem k dispozici všechny důležité informace – konkrétní změny, nové ceny i upozornění na své právo služby bez sankce zrušit, pokud se změnami nesouhlasí.
Pokud uživatelé přešli na Oneplay z platformy Voyo, mohli si prvních 30 dní službu vyzkoušet za zvýhodněnou cenu a mohli sledovat na dvou zařízeních zároveň. Jenže po měsíci všem předplatitelům automaticky naskočil tarif Komfort za 199 Kč měsíčně a sledovat se dá jen na jednom zařízení.
Mnoho uživatelů si stěžuje, že nový tarif předem zrušit nešlo. Nejen v aplikaci nebo nastavení uživatelského účtu, ale ani přes telefonní hovor s operátorem.
Zachariášová připouští, že se zvedla vlna dotazů a žádostí, které plně vytížily kapacity call center a část prodejen. „Mohlo se tedy stát, že některé požadavky zákazníků nebylo možné přijmout nebo byly odkázány na pozdější dobu,“ sdělila.
Žádosti o změnu tarifu nebo zrušení služeb je podle ní třeba řešit bez odkladu. O2 v souvislosti s tím navýšila kapacitu zákaznické péče.
„Abychom situaci zjednodušili, upravili jsme i hlavní zákaznický systém Moje O2. Díky tomu se nemusí zákazníci obávat, že by v případě požadavku na snížení tarifu Oneplay nebo zrušení služby Oneplay k Internetu hradili něco navíc – pokud svou žádost podali do termínu oznámené změny, nebude jim účtováno ani v případě, že se administrativně vše dokončí o něco později,“ dodala.
Při přechodu na Oneplay dávejte pozor, snadno zaplatíte dvakrát za to samé![]() |
Poskládat si levnější služby ve svém uživatelském účtu podle společnosti nejde kvůli specifické nabídce. „Tarif je poskytovaný jako bonus k internetovému připojení od O2 bez navýšení jeho ceny. Jde o startovací tarif určený pro zákazníky, kteří od O2 zprvu chtějí a objednají pouze internetové připojení. Nelze na něj samovolně přecházet, vždy je potřeba součinnost operátora nebo konzultanta v O2 prodejně,“ uvedla Zachariášová.
O2 tím reaguje na všechny stížnosti uživatelů na sítích. Zrušit jednu službu samostatně nelze kvůli tomu, že má její cena vliv na další čerpané služby.
Oneplay nemůže za všechno, zdražily i tarify
Nespokojených klientů se zastala spotřebitelská organizace dTest. I když zákazníci dostali informaci o změně podmínek a možnosti smlouvu vypovědět s dostatečným předstihem, samotná výpověď tak snadná není.
„Ve skutečnosti nebyl spotřebitelům poskytnut transparentní a jednoduchý mechanismus pro odmítnutí změny,“ říká ředitelka spotřebitelské organizace Eduarda Hekšová.
Mluvčí O2 se brání, že si zákazníci nemohou ponechat původní smluvní podmínky. „Právo odmítnout změnu a ponechat si stávající podmínky neexistuje – je totiž dlouhodobě nemožné udržovat staré verze tarifů a služeb,“ uvádí.
Situaci ještě komplikuje paralelní přechod na nové tarify telefonního operátora. Citelné navýšení měsíčních plateb pak může klienty mást a ne vždy je úplně jasné, co vzniklo například upraveným tarifem na připojení chytrého telefonu a co (ne)chtěným spuštěním služby Oneplay.
Účet za tři telefonní čísla tak klientce, která sdílela svou zkušenost na síti X, podražil o 50 procent. „Z běžného vyúčtování 1 300 Kč je najednou 2 000 Kč,“ kritizuje.