Atmedia: Odložená sledovanost neustále roste, nejvíc u tematických stanic

  8:31aktualizováno  8:37
Televizní diváci stále častěji sledují své oblíbené pořady zpětně, a to zejména seriály, filmy a dokumenty. Díky tomu vykazují nejvyšší odloženou sledovanost tematické stanice zaměřené právě na tyto žánry. Tento fakt dokládají stanice zastupované společností Atmedia, u nichž odložená sledovanost dosahuje již téměř 6 % z celkové sledovanosti a na televizním trhu tak výrazně převyšuje celorepublikový průměr.

| foto: FlickrMediahub

V dnešní době už se diváci nechtějí ohlížet na přesný čas, kdy televizní pořad začíná, a raději si ho zpětně přehrávají ze záznamu v době, která jim vyhovuje. Takto lze popsat odloženou sledovanost, která je v České republice od roku 2013 součástí elektronického měření sledovanosti. Možnosti zpětného přehrávání pořadů využívá stále více diváků, díky čemuž se odložená sledovanost neustále zvyšuje. To ostatně potvrzují i data z posledních pěti let – zatímco v roce 2013 byl její podíl na celkové sledovanosti 0,69 %, letos v březnu poprvé překonal 4% hranici.

Diváci si nejčastěji zpětně přehrávají pořady konkrétních žánrů, které si nechtějí nechat ujít. Jde především o epizody oblíbených seriálů, filmy a také dokumenty. Není tedy divu, že tematické stanice zaměřené právě na tyto žánry patří mezi stanice s nejvyšší odloženou sledovaností.

Příkladem mohou být tematické stanice zastupované společností Atmedia, které letos v červnu poprvé překonaly hranici 6% podílu odložené sledovanosti na celkové sledovanosti. Michaela Vasilová, jednatelka Atmedia, doplňuje: „U některých stanic Atmedia se dokonce podíl odložené sledovanosti na celkové sledovanosti přibližuje 20 %. Přitom průměrný podíl odložené sledovanosti na českém televizním trhu byl v prvním pololetí 3,96 %.“

Na neustále rostoucí odloženou sledovanost reagoval TV trh zavedením nové televizní měny, která zahrnuje živou sledovanost a odloženou sledovanost až do tří dnů zpětně. Zavedení této měny je velkým přínosem právě pro tematické televizní stanice s vysokou odloženou sledovaností. „Díky tomu můžeme zadavatelům televizní reklamy nabídnout více GRPs, které jsou zároveň hodnotnější. Na reklamní kampaně se totiž v rámci odložené sledovanosti dívají velmi atraktivní cílové skupiny diváků, nejčastěji mladší diváci s vyššími příjmy,“ uvádí Michaela Vasilová.

Autor:

Sametová revoluce

Připomeňte si události, klíčové osobnosti a atmosféru roku 1989 ve speciálu 30 let svobody.

Boříme mýty o DVB-T2. Speciální anténu nepotřebujete, vysvětlují experti

  • Nejčtenější

Nehoda autobusu na Slovensku. Dvanáct mrtvých, zvažuje se státní smutek

Nejméně 12 lidí, z toho minimálně čtyři nezletilí, nepřežilo srážku nákladního vozu a autobusu u Nitry na jihu...

Je nás 300 tisíc, rezignujte, znělo z Letné. Máte právo na názor, vzkázal Babiš

Na Letenské pláni skončila krátce po čtvrté hodině demonstrace spolku Milion chvilek proti premiérovi Andreji Babišovi....

Skandinávie zažila vlastní Křišťálovou noc, neonacisté útočili koordinovaně

Ve Skandinávii se minulý víkend u příležitosti výročí Křišťálové noci odehrála řada koordinovaných útoků namířených...

Dnes už rozlišujeme přes 40 variant pohlaví, řekl v Rozstřelu genderový expert

Za totality se o problematice LGBT nemluvilo, což bylo paradoxně výhodné, že příslušníci sexuálních menšin nepodléhali...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ruští snipeři mění poměr sil v Libyi. Zajcevův přízrak děsí provládní síly

Rusko přesunulo svou pozornost z Ukrajiny a Sýrie na Libyi. Na tři stovky ruských žoldáků bojují po boku libyjského...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

  • Další z rubriky

Rádia zahrají 17. listopadu ve stejný čas Modlitbu pro Martu

V českých rádiích zazní 17. listopadu ve stejnou chvíli, symbolicky v 17:11, píseň Modlitba pro Martu v podání Marty...

ČTK si v sobotu připomene sametovou revoluci dnem otevřených dveří

Česká tisková kancelář v sobotu otevře dveře veřejnosti. Je to podruhé v její více než stoleté historii, kdy budou moci...

Z rádia Frekvence 1 odchází její ředitel Miroslav Škoda

Frekvenci 1 opouští po 24 letech Miroslav Škoda. Na Frekvenci 1 začínal jako reportér a moderátor, od roku 2007 byl...

Deník Financial Times povede poprvé v historii žena

Britský deník Financial Times od ledna poprvé za jeho více než 130letou historii povede žena. Dosavadní zástupkyně...

SOUTĚŽ: Zapojte se do velké fotosoutěže o hračky Fisher-Price
SOUTĚŽ: Zapojte se do velké fotosoutěže o hračky Fisher-Price

Milé maminky, letos jsme si pro vás opět připravili velkou fotosoutěž se značkou Fisher-Price! Vyfoťte své děťátko s jeho oblíbenou hračkou, nahrajte ji do soutěže a získejte hodnotné ceny.

Najdete na iDNES.cz